اخبار داغ

چرا نوجوانان مایل به وقت‌گذرانی در اینستاگرام هستند؟

چرا نوجوانان مایل به وقت‌گذرانی در اینستاگرام هستند؟
مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که بی‌حوصلگی احساس کلیدی پشت استفاده بیشتر نوجوانان از اینستاگرام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ایتنا، محققان این‌گونه توضیح می‌دهند که: نوجوانان برنامه را باز می‌کنند، چرا که حوصله‌شان سر رفته است، سپس محتویات آن را بررسی می‌کنند و به دنبال قسمت‌های جالب برای رفع خستگی خود می‌گردند.
محققان همچنین دریافتند که نوجوانان با بی‌حوصلگی از محتوای درهم آمیخته، از اینستاگرام خارج می‌شوند.

الکسیس هینیکر، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه و استادیار دانشکده اطلاعات در دانشگاه واشنگتن گفت: «ما نوجوانانی را دیدیم که در لحظات کسالت به اینستاگرام روی آوردند و به دنبال نوعی تحریک بودند. آنها به اندازه کافی لحظات صمیمیت و ارتباط با دوستان خود را در برنامه پیدا می‌کردند تا آنها را دوباره به نرم‌افزار برگرداند. این نیاز باارزش قطعاً وجود دارد، اما در پشت آن ترفندها، ویژگی‌هایی برای جلب توجه، محتوایی که گاهی ناراحت‌کننده یا خسته‌کننده است و هزاران چیزهای ناخواسته پنهان است.»

برای این مطالعه، محققان 25 نوجوان آمریکایی را لحظه به لحظه در هنگام استفاده از اینستاگرام دنبال کردند. این نوجوانان از اپلیکیشنی به نام AppMinder برای پرکردن مرتب نظرسنجی‌های سریع درباره احساسات خود در هنگام استفاده از اینستاگرام استفاده کردند. نظرسنجی‌های پاپ‌آپ AppMinder هر سه ساعت یک بار ارائه می‌شود. از نوجوانان خواسته شد تا هفت روز از اینستاگرام استفاده کنند و هر روز حداقل یک پاسخ یکی از پرسش‌های این پاپ‌آپ را بدهند.

روتم لندسمن، محقق ارشد، دانشجوی دکترا در دانشگاه واشنگتن گفت: «ما می‌خواستیم تجربیات روزمره نوجوانان با استفاده از اینستاگرام را مطالعه کنیم.»

پس از آن، با نوجوانان در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام و احساس آنها در مورد ویژگی‌های آن مصاحبه شد و به محققان نشان داد که چگونه به این برنامه پاسخ می‌دهند. نتایج نشان داد که بیشتر مواردی که اینستاگرام ارائه می‌کند برای نوجوانان جالب نبود.

 اما نوجوانان همچنان صدها پست را دنبال می‌کردند تا یک میم یا قطعه الهام‌بخش مد را پیدا کنند تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در نهایت، توانایی این برنامه برای به اشتراک گذاشتن این نوع محتوا با دوستان از طریق پیام‌های مستقیم بیشتر مورد توجه نوجوانان بود، و نه ماهیت پیمایش در بین مطالب. محققان همچنین دریافتند که نوجوانان از استراتژی‌هایی برای کمک به رفع خستگی خود از برنامه استفاده می‌کنند، از جمله:

•    تاکید بر پست هایی که به جای بی‌حوصلگی باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشند، با استفاده از ویژگی‌های فالو کردن، آنفالو کردن، پنهان کردن و لایک کردن

•    پیمایش سریع یا پرش از محتوایی که احساس بدی در آنها ایجاد می‌کرد

•    خاموش کردن اعلان‌ها و تعداد لایک‌هایی که می‌توانند احساسات منفی را ترویج کنند

کیتی دیویس، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر آزمایشگاه جوانان دیجیتال دانشگاه واشنگتن گفت: «اعلان‌های اینستاگرام و فیدهای تنظیم‌شده به‌صورت الگوریتمی، باعث می‌شود نوجوانان یک تعامل معنادار را تجربه کنند.»

محققان سه تغییر در طراحی را توصیه کردند که می‌تواند تجربه نوجوانان را در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی را بهبود ببخشد:

•    اعلان‌هایی مانند AppMinder که نوجوانان را وادار می‌کند در وهله اول دلیل حضورشان در اینستاگرام را بررسی کنند

•    ویژگی‌هایی که به نوجوانان کمک می‌کند محتوای مثبت را برجسته کنند

•    استفاده از داده‌ها برای ردیابی نشانه‌های حال خوب در میان کاربران

تیم تحقیقاتی قصد دارد این یافته ها را با گروهی جداگانه از نوجوانان مورد بررسی قرار دهد تا داده‌های بیشتری در این مورد کسب کند.

لندسمن در یک گزارش خبری گفت: « این تنها مسئولیت نوجوانان نیست که تجربیات خود را بهتر کنند و این الگوریتم‌ها را بدون اینکه بدانند دقیقا چگونه کار می‌کنند هدایت کنند. مسئولیت آن همچنین بر عهده شرکت‌هایی است که رسانه‌های اجتماعی را اجرا می‌کنند.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه