اخبار داغ

۷ ویژگی نمای ساختمان سبک مدرن

۷ ویژگی نمای ساختمان سبک مدرن
یکی از برجسته ترین مشخصات ساختمان های امروزی، توجه به ظاهر و نمای آن است. امروزه نماهای مدرن ساختمان ها به ویژه در شهرهای بزرگ جلوه ای زیبا و خاص به خیابان ها می بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از برجسته ترین مشخصات ساختمان های امروزی، توجه به ظاهر و نمای آن است. امروزه نماهای مدرن ساختمان ها به ویژه در شهرهای بزرگ جلوه ای زیبا و خاص به خیابان ها می بخشد. در نماهای مدرن امروزی  شاهد طراحی های خلاقانه با استفاده از مصالح جدید ساختمانی و اجرای آن به کمک تکنولوژی های روز دنیا می باشیم. این کار علاوه بر زیبایی بیشتر، موجب استحکام بالاتر و کاربری بیشتر نما در ساختمان نیز می گردد.

ویژگی های نماهای مدرن ساختمان

نماهای مدرن ساختمان دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را از نماهای سنتی متمایز می‌کند. یکی از اصلی ترین ویژگی های نمای مدرن ساختمان ها ظاهر و فرم ساده اما بسیار شیک و لوکس می باشد که کارایی و عملگرایی بالایی دارند. با حذف جزئیات غیر ضروری و تزئینات اضافی نماهای کلاسیک امروزه به نماهایی بسیار ساده تر اما لوکس تر دست یافته ایم.

البته استفاده از متریال اولیه و مصالح نوین و به کار گیری و ترکیب آنها با مصالح سنتی یکی از شروط اساسی دستیابی به نماهای مدرن امروزی است. ترکیب چند مصالح مختلف نظیر کامپوزیت، بتن، شیشه، چوب و سنگ موجب گردیده که بتوان نماهایی نوین اما در عین حال کاملا اقتصادی را طراحی کرد. برخی از مهمترین ویژگی‌های نماهای مدرن عبارتند از:

  • سادگی و مینیمالیسم: طراحی ساده و بدون جزئیات اضافی. به خصوص با استفاده از خطوط تمیز و فرم‌های هندسی.
  • استفاده از مواد جدید: به کارگیری مصالح مدرن مانند شیشه، فولاد، بتن و کامپوزیت‌ها، ترکیب مواد مختلف برای ایجاد جلوه‌های بصری جذاب.
  • نورپردازی طبیعی: طراحی پنجره‌های بزرگ برای ورود نور طبیعی به داخل ساختمان. استفاده از شیشه‌های دوجداره و عایق برای افزایش کارایی انرژی.
  • پایداری و سازگاری با محیط زیست: توجه به استفاده از مصالح پایدار و روش‌های ساخت دوستدار محیط زیست. طراحی نماهایی که به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند.
  • تنوع در رنگ و بافت: استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های متنوع برای ایجاد جذابیت بصری، امکان استفاده از رنگ‌های زنده و متنوع در طراحی نما.
  • تعامل با محیط: طراحی نماهایی که با محیط اطراف هماهنگ باشند و به زیبایی منظر کمک کنند، ایجاد فضاهای باز و بالکن‌ها برای ارتباط بیشتر با فضای بیرونی.
  • نوآوری در طراحی: استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی و ساخت نما، ایجاد نماهای متحرک یا قابل تغییر برای افزایش کارایی و زیبایی.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که نماهای مدرن ساختمان جذاب، کارآمد و متناسب با نیازهای معاصر باشند.

مزیت نماهای نوین و مدرن

یکی از اصلی ترین مزایای اجرای نماهای مدرن برای ساختمان ها علاوه بر زیبایی بصری، افزایش بهره وری بنا نیز می باشد. از طرفی با به کارگیری عناصر نوینی مثل درب و پنجره های دوجداره می توان میزان عایق بندی ساختمان را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. این امر بر کاهش هزینه های مصرف برق و گاز و سایر حامل های انرژی در بنا به طور چشمگیری موثر خواهد بود.

به طور مثال استفاده از پنجره های دوجداره ترمال بریک امروزه در نماهای ساختمان های مدرن متداول می باشد. یکی از بهترین برندها در این خصوص نیز پنجره آلومینیومی آکپا است که از عایق بندی فوق العاده ای برخوردار است. بنابراین ضمن کمک به زیبایی ظاهری نمای ساختمان و مدرن تر به نظر رسیدن آن، به کاهش هزینه های انرژی مصرفی ساختمان نیز کمک می نماید. البته از بحث عایق بندی صوتی توسط این پنجره ها در نمای ساختمان نیز نمی توان غافل شد.

مشخصات ظاهری

طراحی نمای مدرن ساختمان نمای مدرن تکیه بر سادگی بیشتری دارد. درست برخلاف نماهای کلاسیک که بر پایه تزئینات زیاد و پیچیدگی های مختلف طراحی می شد. در این سبک بیشتر شاهد خطوط واضح و گاها تیز هستیم. برخی از سایر ویژگی های ظاهری عبارتند از:

  • استفاده از خطوط صاف و جدا کننده در طراحی نمای مدرن
  • استفاده از ترکیب چند نوع مصالح ساختمانی در کنار هم
  • ارتباط طراحی نما با فضای بیرون با در نظر گرفتن المان های خارجی ساختمان
  • پیاده سازی طرح های نا متقارن بدون تزئینات اضافی
  • استفاده از پنجره های بزرگ نا متقارن یا مستطیلی و ...

نمای مدرن ویلایی

در ساختمان های ویلایی نما نقش بسیار مهی دارد. زیرا ویلاها با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت های جغرافیایی خاص ساخته می شوند. بنابراین طراحی مدرن نما در آنها اهمیت بیشتری دارد. همچنین استفاده از طرح های خلاقانه ای که کارایی نما و بنا را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهد. به طور مثال استفاده از پنجره های بزرگ قدی از نوع ۲ یا ۳ جداره که علاوه بر زیبایی ظاهری، موجب بهینه سازی میزان نور ورودی به داخل ساختمان و عایق بندی قوی حرارتی آن می شود.

برخی از متریال جدیدی که در نماهای مدرن ویلایی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: ترکیب فلز و چوب و شیشه، کامپوزیت، سنگ و سیمان، مونولیت، آجر، سرامیک، ترمووود، فایبرسمنت و ...

هزینه اجرای نماهای مدرن برای بناها

میزان هزینه طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بطور مثال متراژ و مساحت پروژه مورد نظر، هزینه های طراحی و تیم اجرایی، نوع متریال مصرفی، سبک نمای مورد نظر، کیفیت متریال و ... در نهایت استفاده از متریال با کیفیت در کنار زیبایی نما می تواند به استحکام بیشتر ساختمان و افزایش ارزش ذاتی بنا کمک نماید.

به طور مثال یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان های مختلف با هر نوع کاربری، درب و پنجره ها و شیشه ها می باشند. امروزه بسیاری از نماهای مدرن به شکل تمام شیشه ای یا کرتین وال اجرا می‌شوند که در آنها از پروفیل و شیشه های دوجداره استفاده می شود. سعی کنید از تولید کنندگان مجربی که خط تولید اختصاصی و تجربه کافی در حوزه صنعت ساختمان سازی دارند کمک بگیرید.

پولاد و یراق تارادیس 

شرکت پولاد و یراق تارادیس تولیدکننده درب و پنجره های مدرن دو و سه جداره با پروفیل UPVC و آلومینیومی با بیش از ۱۸ سال سابقه است. چنانچه نیاز به سفارش انواع درب و پنجره و مشاوره خرید دارید می‌توانید از وب‌سایت شرکت پولاد و یراق تارادیس به آدرس www.taradis.net یکی از صد برند برتر سال ۱۴۰۲ دیدن فرمائید و با کارشناسان فروش تارادیس در تماس باشید. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه