اخبار داغ

چگونه به عنوان یک مشاور کنکور خوب شناخته شویم ؟

چگونه به عنوان یک مشاور کنکور خوب شناخته شویم ؟
می خواهیم بدانیم مشاور کنکور خوب کیست ؟ مشاور تحصیلی کسی است که با تجارب و علم خود در زمینه ی کنکور و تحصیل ،به عنوان تهسیل گر مسیر کنکور در کنار دانش آموزان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از زمان های قدیم همواره واژه ی کنکور ، تداعی کننده ی ترس ، نگرانی . خیالات  و آرزوهای دور برای اینده ی دانش آموزان در کشور ما بوده است و هر سال تعدا زیادی از فارغ التحصیلان خود را در گود کنکور می ازمایند و رقابت برای ربودن گوی سبقت در برخی رشته ها و دانشگاه ها به قدری بالاست که والدین این دانش آموزان با خرج هزینه های هنگفت برای مشاوره ی کنکور قبل از تحصیل ، گره ی امید خود را گاها به افرادی تحت عنوان مشاور کنکور می بندند تا آینده ی تحصیلی روشنی برای فرزند خود رقم بزنند. با رشد بی رویه  ی موسسات خصوصی و دولتی در این زمینه امروزه شاهد تعدد بی شمار مشاوران هستیم که واقعا نمی دانیم با چه شاخص و میزان نمایی باید بر کار آنها قضاوت کنیم . در این مقاله می خواهیم به شما درباره ی ویژگی های یک مشاور کنکور خوب اموزش داده و صحبت کنیم تا بتوانید به راحتی مشاوره ی کنکور لایق و کاردان را پیدا کنید. پس همراه ما باشید.



مشاوره کنکور با رتبه های برتر

مشاوره ی کنکور چیست و شامل چه چیزهایی می شود؟

با پر رنگ شدن موضوع کنکور در کشورمان شاهد رونق افراد و موسساتی هستیم که با عنوان مشاوره ی کنکور مشغول به فعالیت هستند. مشاوره ی کنکور یک پروسه ی بسیار مهم و طولانی است به طوری که می توان گفت  هدایت تحصیلی افراد برای آماده شدن برای کنکور به طور تخصصی از دوره ی دوم متوسطه شروع می شود. همانطور که می دانیم امروزه با تغییر سیاست های دولت بر نحوه ی قبولی در کنکور و تاثیر سوابق دوره ی تحصیلی متوسطه ی دوم ، پس باید اهمیت کنکور را از این دوره به رسیمت شناخته و برای آن از دوره ی های دوم متوسطه برنامه ریزی کنیم.

بسیاری از دانش آموزان در تلاش برای ورود به بهترین دانشگاه ها در رشته های دلخواهشان هستند. تیم تخصصی توربو تحصیل با داشتن تجارب حرفه ای در این زمینه در کنار شماست تا بتوانید برنامه ی هدایت تحصیلی خود را به صورت انفرادی دریافت کرده و در مسیر درست گام بردارید. حال می خواهیم بدانیم مشاور کنکور خوب کیست ؟ مشاور تحصیلی کسی است که با تجارب و علم خود در زمینه ی کنکور و تحصیل ،به عنوان تهسیل گر مسیر کنکور در کنار دانش آموزان است به یاد داشته باشید که مشاور کنکور دوست و روان شناس مسائل زندگی شخصی و یک  فرد معمولی نیست بلکه او در کنار شماست تا با روشهای علمی اموزش و یادگیری شما را متناسب با شیوه های یادگیری فردی خودتان بهبود بخشیده و شما را به اوج یادگیری خودتان رسانده و به عنوان یک داوطلب کنکور آمادگی لازم را کسب کنید. پس موضوع بسیار مهم است. اگر اشتباهی در این مسیر رخ دهد مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. پس بدانید و آگاه باشید که مهم ترین مواردی که یک مشاوره ی تحصیلی خوب باید بر روال کاری خود مسلط کند عبارت است از :

تجربه

علم روان شناسی یادگیری و آموزش

همراهی و همدلی

با پررنگ تر شدن مسائل مالی و سود و منفعت بسیاری از موسسات تنها با شعارهایی به میدان می آیند و در این راه تنها به کسب سود خود فکر می کنند و اینده ی تحصیلی افراد برای آنها مهم نیست .پس حال چاره چیست؟ از کجا مشاوره ی کنکور خوب پیدا کنیم ؟ به که باید اعتماد کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات ادامه ی مطلب را بخوانید.



برنامه ریزی تحصیلی

ویژگی های یک مشاور برتر کنکور چیست؟

از خوانش مطالب بالا در می یابیم که مشاور کنکور کسی است که با اشتراک علم و تجربه داوطلب را در بهترین حالت خود همراهی می کند. مهم ترین ویژگی هایی که یک مشاور کنکور باید داشته باشد در ادامه لیست شده اند آنها را با دقت بخوانید !

مسلط بودن به مباحث درسی تخصصی : برای فردی که می خواهد یک مشاور کنکور خوب شناخته شود در وهله ی اول باید اهل مطالعه باشد و بتواند به یک شناخت کلی از موضوعات یک درس برسد و منابع را بشناسد. این شناخت به او کمک می کند تا بتواند برنامه ریزی تحصیلی دقیقی مناسب با زمان بندی و ضریب سوالات و تعداد سوالات را ارائه کند و این موضوع بسیار مهم است.

داشتن رزومه ی خوب : یک مشاور تحصیلی خوب باید خود رزومه ی تحصیلی خوبی داشته باشد تا بتواند از مسیر پیشرفت آگاهی داشته باشد و این راه را بشناسد.

همدل و همراه بودن: همدلی، دلسوزی و خود ذات پنداری مهم ترین ویژگی هایی است که یک مشاور کنکور خوب باید داشته باشد. قضاوت نکردن، همراه بودن و مسئولیت پذیر بودن این نگرش را در دانش آموزان ایجاد می کند که شما واقعا نگران آنها هستید و موفقیت آنان را موفقیت خود می دانید. به یاد داشته باشید که یک مشاور خوب هرگز از بیان واقعیت ها نمی هراسد و نقاط ضعف دانش آموزان را برای خوشایند انان کوچک نمی شمارد بلکه با دقیق شدن بر آنها ، سعی در برطرف کردن آنها می نماید.

همکاری با والدین: یک مشاور خوب اشراف کلی بر وضعیت خانوادگی دانش آموزان خود دارد و با بررسی وضعیت خانوادگی دانش آموز از وضعیت والدین او باخبر میشود و این خیلی کارساز است. گاهی اوقات والدین تحصیلاتی ندارند و یا هیچ اطلاعاتی از شرایط دانش آموز کنکوری ندارند. اینجاست که یک مشاور خوب و کاردان با ورود خود می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد. مشاور خوب می داند که باید والدین را ترغیب کند تا همراه دانش آموز خود باشند و او را درک کنند.

آشنایی با اختلالات یادگیری و رفتاری: یک مشاور کنکور خبره باید تا حدودی با حوزه ی اختلالات یادگیری و رفتاری آشنا باشد و در صورت مشاهده ی علایم هر یک از این اختلالات ضمن آگاه کردن والدین دانش آموز او را به مسیر درمان هدایت کند . به یاد داشته باشید که وظیفه ی مشاور کنکور تجویز دارو و نصیحت کردن و پند دادن در اینگونه موارد نیست . بلکه رفتار کارشناسی شده نیاز است.

حفظ حریم شخصی و رسیدگی به استایل خود به عنوان یک مشاور کنکور خوب: در این مورد اخر باید بی پرده با شما دوستان صحبت کنم . حفظ حریم شخصی به عنوان یک مشاور بسیار مهم است . گاها شنیده می شود که برخی مشاوران در رابطه با دانش اموز جنس مخالف خود دچار هیجانات عاطفی می شوند و از مسیر آموزش خارج می شوند که این خطای بزرگی است و باید شخص بر خود کنترل داشته باشد و ضمن داشتن مهارت های ارتباطی خوب ، لحن و رفتار جدی و مودبانه ی خود را حفظ کرده و لایف استایل خود را همگام با مشاور بودن پیش ببرد.

برنامه ریزی تحصیلی باکیفیت

چگونه یک مشاور کنکور خوب پیدا کنیم ؟

در مورد اینکه یک مشاور چقدر می‌تواند مفید باشد، می‌توانم بگویم که مانند بسیاری از چیزها می‌توان اثر آن را روی یک منحنی زنگ ترسیم کرد. برخی مشاوران هستند که در کاری که انجام می دهند فوق العاده خوب هستند. آنها حرفه ای، باهوش، متعهد هستند و اطلاعات زیادی در مورد مدارس و آموزش دارند. در انتهای دیگر طیف، افرادی وجود دارند که به دلایل اشتباه در حال مشورت هستند. برخی می‌خواهند پول زیادی به دست آورند و با دانش‌آموزان طوری رفتار می‌کنند که گویی یک عدد هستند. تیم تخصصی توربو تحصیل با داشتن تیم مجرب و بسیار قوی در زمینه ی هدایت تحصیلی و مشاوره ی کنکور سالهاست که توانسته است اعتماد والدین و دانش آموزان را جذب کرده و برای خود کارنامه ی قوی بسازد. شما دوستان می توانید با مراجعه به سایت turbotahsil.com تمام اطلاعات مربوط به مشاوران کنکور و هر آنچه لازمه ی کنکور است را بررسی کرده و با دقت بر جزئیات و آگاهی بر مسیر، تصمیم خود را بگیرید. ما همراه شما هستیم.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه