اخبار داغ

یک مقام روس:

به ناتو نمی شود اعتماد کرد

به ناتو نمی شود اعتماد کرد
نیکولای پاتروشف، دستیار رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه نمی تواند به ناتو اعتماد کند، زیرا متوجه اشتباه بودن این اتحاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تاس" پاتروشف این اظهارات را در چارچوب اظهارات متناقض اتحاد آتلانتیک شمالی بیان کرد.

به گفته وی، از یک سو، ناتو خود را به عنوان یک سازمان منطقه ای معرفی می کند و از سوی دیگر، آشکارا منطقه آسیا و اقیانوسیه را به عنوان حوزه نفوذ و منافع خود می داند.

وی تاکید کرد: دروغ یک اصل اساسی چندین ساله سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و رهبران آن در واشنگتن و لندن است، بنابراین نمی توان به این اتحاد اعتماد کرد.

پاتروشف تصریح کرد که کشورهای ناتو در مقاطع مختلف زمانی وانمود می‌کردند که دوستان مسکو هستند و آن را بخشی از خود می دانستند و قول داده بودند کهن ناتو به سمت شرق گسترش نخواهد یافت، در حالی که اکنون این کشورها "علناً روسیه را تهدید اصلی می‌نامند. "

شایان ذکر است، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ در نشستی اعلام کرده بود که این کشور آماده است با همه طرف‌ها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو در مورد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا گفت‌وگو کند.

وی اظهار داشت:‌ روسیه آماده گفت‌وگوی گسترده بین‌المللی درباره این موضوعات کلیدی و حیاتی است - هم با همکاران‌مان در سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بریکس و هم با سایر انجمن‌های بین‌المللی از جمله کشورهای اروپایی و ناتو.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند؛ موضوعی که مقام‌های روس تأکید کرده‌اند محقق نخواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه