اخبار داغ

همزمان با سفر نتانیاهو به آمریکا؛

شکاف عمیق بین مردم و دولتمردان آمریکا بر سر فلسطین

شکاف عمیق بین مردم و دولتمردان آمریکا بر سر فلسطین
تحلیلگر مسائل بین‌المللی با بیان این که «طوفان الاقصی» چهره واقعی صهیونیست‌ها را به مردم جهان نشان داد، گفت: این موضوع واکنش مردم جهان از جمله مردم آمریکا را نسبت به جنایات ضدانسانی صهیونیست‌ها به همراه داشت ولی حمایت دولت آمریکا از این رژیم کودک‌کش موجب ایجاد شکاف عمیق بین مردم و مسئولان ایالات متحده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدپارسا نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز» با اشاره به تظاهرات ضدصهیونیستی مردم آمریکا در اطراف محل سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ساختمان کاپیتال یا همان کنگره در حالی که مورد تشویق اعضای کنگره بود، از شکاف عمیق بین مردم و دولتمردان و سیاستمداران ایالات متحده بعد از عملیات طوفان الاقصی سخن گفت.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی گفت: در گذشته مردم کشورهای غیرمسلمان اطلاع چندانی از وضعیت وخیم ملت فلسطین نداشتند ولی بعد از انجام عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان فلسطینی، این فرصت فراهم شد که همه مردم جهان از جمله مردم ایالات متحده آمریکا با جنایات رژیم صهیونیستی آشنا شوند.

وی اظهار کرد: امروز مردم آمریکا اطلاع نسبتاً زیادی از وضعیت وخیم و رفتار ضدانسانی صهیونیست‌ها با مردم فلسطین به ویژه در باریکه غزه دارند در حالی که در گذشته مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها در رسانه‌های جریان اصلی غرب، مانع از این بود که چهره واقعی ایشان به اطلاع مردم آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان برسد.

نجفی تصریح کرد: امروز مردم ایالات متحده، اروپای غربی، آمریکای لاتین، شرق آسیا و دیگر نقاط جهان از جنایات رژیم صهیونیستی بیزاری جسته‌اند و واکنش جدی نسبت به این مسأله در میان افکار عمومی نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا بر ضدّ رژیم صهیونیستی دیده شده و رسانه‌ها نیز بازتاب پیدا می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا در ماه‌های گذشته شاهد تظاهرات متعددی چه توسط جوانان و دانشجویان و چه توسط سایر اقشار بر علیه رژیم صهیونیستی بوده اما همواره از این رژیم حمایت کرده است.

وی با اشاره به این که یک علت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی این است که وجود این رژیم در غرب آسیا باعث می‌شود آمریکا بتواند بر کشورهای مسلمان به ویژه در غرب آسیا مسلط باشد، این حمایت را موجب ایجاد شکاف عمیق بین مردم و مسئولان این کشور دانست که قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور سبب ایجاد چالش‌های جدی در این کشور خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه