اخبار داغ

نتایج روز دهم؛ نبرد امین و مهدی برای مدال برنز؛

بازی‌های المپیک پاریس| شکست تلخ میرزازاده مقابل لوپز/ محسن‌نژاد به قهرمان جهان باخت

بازی‌های المپیک پاریس| شکست تلخ میرزازاده مقابل لوپز/ محسن‌نژاد به قهرمان جهان باخت
2 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی در دهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ دهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس امروز دوشنبه 15 مرداد برگزار شد و 2 نماینده کشورمان در رشته‌ کشتی فرنگی به مصاف حریفان‌شان رفتند.

کشتی فرنگی؛ شکست میرزازاده در فینال زودرس/ پیروزی قاطعانه محسن‌نژاد در گام نخست

امین میرزازاده، فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی کشورمان در دور یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نتیجه سه بر یک از سد آدام کون، فرنگی‌کار آمریکایی گذشت و به مرحله بعد راه یافت. در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امین میرزازاده در دوئلی حساس و فینالی زودرس به مصاف میخائین لوپس کوبایی، دارنده ۴ مدال طلای ادوار المپیک رفت که در نهایت با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

 لوپز کوبایی در نیمه‌نهایی وزن 130 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس با نتیجه 4-1 مقابل حریفی از آذربایجان به پیروزی رسید و فینالیست شد. با توجه به این نتیجه، امین میرزازاده به شانس مجدد راه پیدا کرد و در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت. میرزازاده در این مرحله ابتدا با لی از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی‌ در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس به مصاف عبدالکریم فرقات از الجزایر رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت. نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با پذیرش شکست سنگین ۹ بر صفر مقابل کنچیرو فومیتا، از ادامه رقابت‌ها بازماند.

فومیتای ژاپنی در نیمه‌نهایی وزن 60 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس با نتیجه 5-3 مقابل حریفی از قرقیزستان به پیروزی رسید و فینالیست شد. با توجه به این نتیجه، مهدی محسن‌نژاد به شانس مجدد راه پیدا کرد و در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت. وی ابتدا با دآرماس از کوبا دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی در مسابقه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف شارشنبیکوف خواهد رفت.

قرعه سخت امین کاویانی‌نژاد و مسیر راحت محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی المپیک

مراسم قرعه‌کشی اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی برگزار شد که امین کاویانی‌نژاد با قرار گرفتن در گروه دشوارتر، کارش را با پنو فلورس کوبایی آغاز می‌کند و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی با جو راو آمریکایی مصاف خواهد داشت.

تکواندو؛ اعلام قرعه نمایندگان ایران؛ تکرار توکیو در پاریس

پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ نمایندگان ایران قرعه‌های خود را شناختند که بر این اساس مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۱۷ تکواندوکار حضور دارد، دور نخست به مصاف «تاو میشله» از لسوتو می‌رود. ناهید کیانی در وزن ۵۷- به مصاف کیمیا علی‌زاده از بلغارستان خواهد رفت. مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان می‌رود و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ نیز کار خود را از پیکار با «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان آغاز می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه