اخبار داغ

معاون مرکز گسترش سینما؛

پذیرای طرح‌های خلاق در مسیر تکامل بیان سینمایی هستیم

پذیرای طرح‌های خلاق در مسیر تکامل بیان سینمایی هستیم
معاون مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با اشاره به طرح حمایت از ساخت فیلم‌های تجربی و هنری گفت: بنای کلی در مرحله اول حضور آثاری از فیلمسازانی خلاق و نوآور است که بتوانند در عین حفظ جذابیت‌های سینمایی به ایجاد نوعی نگاه جدید و خلاق در مسیر تکامل بیان سینمایی در سینمای ایران کمک برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود سفلایی در گفتگویی درباره این فراخوان و لزوم ساخت فیلم‌های تجربی در مرکز گسترش اظهار کرد: سینما یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه فرهنگی در هر کشور است و در ایران یکی از اهداف وجودی مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی، کمک به شکل گیری نقاط عطف جدید در شکل و بیان سینمایی کشور در گروه های مختلف هنری است. این امر در گذشته در آثار مختلف تولیدی توسط مرکز دیده شده است که حال و در این مرحله، حرکت مجدد به سمت تولید و حمایت در سینمای تجربی و خلاق، یکی از بهترین راهکارهاست.

در بسیاری از اوقات فیلم هایی خلاق و شاید حتی کم بودجه، باعث اتفاقات خوب روایی و ساختاری در سینما می شوند که در سال های آتی می توانند حتی سینمای بدنه را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهند

معاون انیمیشن مرکز گسترش افزود: به عنوان فردی دانشگاهی و فیلمساز و علاقه مند به پیشرفت دستور زبان سینما، در سالیان گذشته شاهد بوده‌ام که در بسیاری از اوقات فیلم هایی خلاق و شاید حتی کم بودجه، باعث اتفاقات خوب روایی و ساختاری در سینما می شوند که در سال های آتی می توانند حتی سینمای بدنه را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهند. اصل مبحث ورود به تولید چنین آثاری از این نگاه بر می آید.

سفلایی در پاسخ به این پرسش که چه طرح‌هایی می‌توانند در این رویداد شرکت کرده و حمایت شوند، بیان کرد: بنای کلی در این مرحله، حضور آثاری از فیلمسازانی خلاق و نوآور است که بتوانند در عین حفظ جذابیت های سینمایی به ایجاد نوعی نگاه جدید و خلاق در مسیر تکامل بیان سینمایی در سینمای ایران کمک برسانند. همانطور که می دانید در این نوع نگاه تجربه به معنای رویکرد آماتوری نیست، بلکه نگاهی مد نظر است که اتفاقا از دل خلاقیت و نگاه دقیق مبتنی بر تجربه های پیشین و حتی تکرار و تمرین ناشی شده باشد.

مدیر هنروتجربه مرکز گسترش تاکید کرد: در این میان حمایت از فیلم های تجربی و خلاق، حمایت از گروهی از فیلمسازان است که در مسیر فیلمسازی خود به دنبال جایگاهی برای بیان شیوه های نوین بیان و روایت و ساخت سینمایی هستند که همانطور که قبلا اشاره کردم در نهایت به ارتقای کلیت سینما و گرامر سینما منجر می شود.

وی درباره نوع حمایت مرکز گسترش مطرح کرد: حمایت مرکز به شیوه حمایت مالی و مشارکت در تولید از این طریق است و مرکز تلاش می کند تا به این وسیله نقش تسهیل گر و حامی داشته باشد تا با تامین بخشی از هزینه های تولید به حضور فیلمسازانی خلاق و بعضا مستقل کمک کند. این مساله در دنیا نیز بسیار رایج است و نهادهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه