اخبار داغ

اعتماد دوباره به یک ورزشی؟

مروری بر سوابق احمد دنیامالی؛ وزیر پیشنهادی ورزش‌وجوانان از ملوان تا شهرداری

مروری بر سوابق احمد دنیامالی؛ وزیر پیشنهادی ورزش‌وجوانان از ملوان تا شهرداری
احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای ورزش و جوانان سابقه مدیریت در ملوان بندرانزلی و شهرداری تهران را داراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ با اعلام رسمی لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شواری اسلامی، احمد دنیامالی یکی از مدیران فعال و باسابقه ورزش کشور به عنوان گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای کرسی این وزارت‌خانه در ساختمان سئول معرفی شد. انتخاب احمد دنیامالی این سوال ایجاد کرده که وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم چه سابقه‌ای در مدیریت و همچنین ورزش دارد.

دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس یازدهم و دوازدهم شورای اسلامی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی که در ابتدای دهه ۸۰ در مدیریت کشور حضور داشته و در پست‌های مهمی مانند معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی حضور داشته است.

دنیامالی همچنین از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت و بسیاری باور دارند که طرح‌های کلان شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف از پیشنهادهای وی به شهردار تهران بود که اجرایی شده. همچنین بسیاری از روابط حسنه وی با رئیس فعلی مجلس و ارتباط گسترده با علی‌رضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی یاد کرده‌اند.

دنیامالی با ورزش ایران نیز بیگانه نیست؛ چرا که از سال ۱۳۸۳ تا 1389 ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون کانوئینگ است. در زمان ریاست دنیامالی در فدراسیون قایقرانی، تیم آب‌های آرام ایران موفق شد در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

همچنین در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان، قایقرانی ایران مدال‌های ارزشمندی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو کسب کرد. البته تمام سوابق ورزشی دنیامالی به قایقرانی ختم نمی‌شود بلکه وی در چند مقطع به عنوان رئیس و عضو هیات مدیره باشگاه پرطرفدار ملوان بندرانزلی فعالیت داشته و اکنون نیز رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

دنیامالی که سابقه معاونت وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد از سال ۱۳۹۲ به سیاست کشور بازگشت و با لیست اصلاح‌طلبان موفق به حضور در چهارمین دوره شورای شهر شد. وی در آن انتخابات ۱۵۷ هزار رای از مردم تهران کسب کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه