اخبار داغ

گزارش زنده دانا از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

گزارش زنده دانا از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز شنبه؛ 27 مرداد 1403 با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت و وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه دولت مسعود پزشکیان و صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از صبح امروز (۲۷ مرداد) به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان آغاز شد.

 

رئیس‌ جمهور در صحن مجلس حاضر شد

مسعود پزشکیان، رئیس‌ جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود دقایقی پیش در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد. 

 

رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم اظهار کرد: هفته گذشته جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرای پیشنهادی و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسات حداقل از هشت صبح تا هشت شب و بعضا تا ساعاتی بیشتر ادامه داشت و شناخت خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی حاصل شد.

وی با اشاره به روند بررسی برنامه‌ها و خط مشی کلی دولت مسعود پزشکیان گفت: رئیس جمهور دو ساعت و نیم زمان دارد که به توضیح برنامه‌های دولت بپردازد سپس ۱۰ نماینده یعنی پنج مخالف و پنج موافق هر کدام ۱۵ دقیقه زمان دارند که در نهایت فرصت نمایندگان در مجموع ۱۵۰ دقیقه است که می‌توانند درباره خط مشی دولت اظهارات‌شان را بیان کنند.

 

پزشکیان: دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان پس از قرائت قرآن مجید و دستور علنی صحن، با قرار گرفتن در پشت تریبون جایگاه ناطقان اظهار کرد: دولتی که امروز به مجلس معرفی شده است از دولت وفاق ملی است و همانگونه که در مراسم تحلیف گفتم دولت وفاق ملی، خود را دولت همه ملت ایران می‌داند.

پزشکیان تاکید کرد: دولت وفاق ملی موظف به تأمین حقوق شهروندی همه مردم ایران و ملتزم به تأمین حقوق منافع ملی است. التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه، محورهای همگرایی میان دولت و سایر قوا و ارکان نظام خواهد بود. آنچه که امروز در میان روند همکاری دولت و مجلس به صورت رسمی آغاز می‌شود آزمون عرصه این همگرایی و همکاری است.

 

قالیباف: ۹۶ دقیقه از وقت رئیس جمهور باقی مانده است

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بعد از سخنان رییس جمهور گفت: ۹۶ دقیقه از وقت رئیس جمهور باقی مانده است، بعد از نطق مخالفین و موافقین مجددا صحبت خواهند کرد.

 

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نوروزی: انتظار داشتیم رییس جمهور شفاف‌تر درباره مشی و برنامه کلی دولت سخن بگوید

در ادامه رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهار کرد: رئیس جمهور بارها بر ضرورت اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تاکید کرده است و بر این اساس انتظار داشتیم که امروز برنامه روشنی درباره نحوه عملیاتی شدن برنامه هفتم توسعه ارائه کند.

وی افزود: برنامه ارائه شده از سوی رئیس جمهور بسیار ارزشمند بود، اما ما تصویر روشنی به دست نیاوردیم و انتظار داشتیم وی شفاف‌تر درباره مشی و برنامه کلی دولت سخن بگوید. استان گلستان جزو چهار استان آخر در سرانه است و انتظار داشتیم رئیس جمهور نقشه راه روشنی برای رسیدگی به استان‌های کم برخوردار در جلسه علنی امروز مجلس ارائه می‌داد.

 

بابایی کارنامی: لازم بود رئیس جمهور به صورت شفاف‌تر و روشن‌تر سخن می‌گفت

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس طی اخطار قانون اساسی اظهار کرد: انتظار داشتیم رئیس جمهور در جریان دفاع از وزرای پیشنهادی خود فقط به تبیین سیاست‌های کلی نمی‌پرداخت و مقداری هم به صورت جزیی تر سخن می‌گفت.

وی توضیح داد: مجلس و دولت خوشبختانه درباره کلیات مسائل کشور فهم مشترک دارند اما لازم بود رئیس جمهور درباره موارد جزیی سخن می‌گفت و به صورت مصداقی توضیح می‌داد که چرا فلان فرد را برای وزارتخانه‌ای معرفی کرده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصل بر تفاهم و همکاری میان دولت و مجلس است اما لازم بود رئیس جمهور در صحن مجلس به صورت شفاف‌تر و روشن‌تر سخن می‌گفت.

 

سلیمی: رئیس جمهور برنامه جداگانه ای به مجلس ارائه نداده که ما با آن موافقت یا مخالفت کنیم

حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: رئیس جمهور اعلام کرد که برنامه وی، همان برنامه هفتم توسعه و سند چشم انداز است. با این شرایط آیا الان ما باید مخالف یا موافق با برنامه هفتم توسعه یا سند چشم انداز صحبت کنیم؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور برنامه جداگانه ای به مجلس ارائه نداده است که ما با آن موافقت یا مخالفت کنیم، تصریح کرد: الان ۱۵۰ دقیقه وقت مجلس گرفته می‌شود تا موافقان و مخالفان حرف بزنند درحالی که رئیس جمهور برنامه جداگانه ای به مجلس ارائه نداده است.

 

کوچک زاده: رئیس جمهور برنامه کلی دولت را به مجلس ارائه نداده است

 مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس طی اخطار قانون اساسی اظهار کرد: قبل از آنکه صحبت های مخالفان مطرح شود بنده تقاضا داشتم اخطار خود را مطرح کنم اما متاسفانه این فرصت به بنده داده نشد و وارد دستور دیگری شدیم.

وی خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف بنده قصد بهانه گرفتن ندارم و واقعاً می خواهم بعد از سه دوره نمایندگی این بار و این دوره مجلس شورای اسلامی، با ریاست شما با سربلندی به پایان برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اخطار خود گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور دو هفته بعد از مراسم تحلیف ضمن تقدیم برنامه کلی، باید اسامی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند. امروز کار ما در مجلس، بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت است و رئیس جمهور باید برنامه دولت را تشریح می کرد.

کوچک زاده ادامه داد: اصل جلسه امروز برای بررسی دولت چهاردهم تشکیل شده است و آقای قالیباف! آیا این برنامه کلی به شما ارائه شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسعود پزشکیان همیشه می گوید برنامه من همان برنامه هفتم توسعه، سیاست های کلی و سند چشم انداز است. الان که آقای حاجی دلیگانی مخالفت خود را اعلام کرد، با نهج البلاغه یا برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد؟

وی گفت: در شرایطی که رئیس جمهور برنامه خود را تقدیم مجلس نکرده است موافقان و مخالفان به واقع نمی دانند با چه چیزی باید مخالفت یا موافقت کنند.

 

اسحاقی: هرگونه دوقطبی سازی به انسجام، همدلی، همبستگی و امنیت کشور ضربه وارد می‌کند

سلمان اسحاقی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در اخطاری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای پزشکیان تکلیف شما در مقابل شیعه و سنی و ملت ایران اجرای قانون اساسی است که در فصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده است. 

وی اضافه کرد: باید در اظهارنظرها ملاحظه شود که هرگونه دوقطبی کردن به انسجام، همدلی، همبستگی و امنیت کشور صدمه و ضربه وارد می‌کند و مغایر با اصل ۶۷ قانون اساسی است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر کسی که پیرو منویات مقام معظم رهبری است باید از دولت حمایت کند که قرار است سرمایه اجتماعی نظام را ارتقاء داده و مقابل زیاده‌خواهی غرب بایستد. 

 

 

مخالفان وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم

در ادامه نمایندگان مخالف با برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.

 

حاجی دلیگانی: نطق امروز شما مانند مناظرات بود/ مجلس همه قوانین برنامه هفتم را قبول ندارد

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان اولین مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس، با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنم، اظهار داشت: آقای رییس جمهور بیشتر وزرای جنابعالی رای اعتماد را خواهند گرفت، اما انتظار داشتیم دیدگاه‌هایتان را راجع به مسائلی از جمله چند نرخی بودن ارز را اعلام کنید تا بدانیم قرار است چه اتفاقی در این کشور بیفتند.‌‌‌‌‌‌‌

 

محمدقسیم عثمانی: ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌‌ای نیست

محمدقسیم عثمانی نماینده نماینده مردم بوکان در مجلس و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور! شما گفتمانی را در زمان انتخابات به کار بردید که باعث احیای اعتماد عمومی شدید و به انتظارات و توقعات عمومی پاسخ دادید.

وی بیان کرد: آقای پزشکیان! مردم به تغییر رأی دادند، اما ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌‌ای نیست. دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و جمع اضداد، وفاق ملی را محقق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نباید حرف‌هایی بزنیم که منجر به دوقطبی‌های جعلی در کشور شود

 

ایزدخواه: مردمی سازی اقتصاد شعار نیست بلکه یک راهبرد اساسی و قطعی و راهگشاست

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: نگاه مرحوم شهید رئیسی مردمی سازی اقتصاد بود اما دولت او اخیراً به این موضوع رسیده بود و شورای اقتصاد مردمی تشکیل دادند. آقای پزشکیان شما از روز اول این کار را انجام دهید.

وی ادامه داد: مردمی سازی اقتصاد شعار نیست بلکه یک راهبرد اساسی و قطعی و راهگشاست.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: تبعیض‌ها را به نفع مردم بشکنید و منابع قفل شده تولید در کشور را به نفع مردم احیا کنید و دست تولید کننده را باز بکنید و دست دلال و قاچاقچی را ببندید و شرکت‌های شبه دولتی را یک بار برای همیشه مهار کنید، در این صورت اقتصاد به سمت اصلاح حرکت خواهد کرد.

ایزدخواه با اشاره به مسئله جوان گرایی، افزود: متأسفانه در فضای مدیریتی کشور به آن توجهی نمی‌شود لذا امیدواریم در برنامه‌ها به این مهم توجه شود.

 

محمودی: حمایت کامل از دولت چهاردهم را خواهیم داشت

 سید مرتضی محمودی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مخاف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس با تاکید بر اینکه حمایت کامل از دولت چهاردهم را خواهیم داشت، اظهار کرد: اگر مخالفت می‌کنیم نقد سازنده داریم و نکاتی را عرض می‌کنیم که شاید در مسیر شکل گیری دولت کمک کند.

نماینده مردم تهران گفت: موفقیت این دولت موفقیت همه ما و نظام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

محمودی

 

مسلم صالحی: قرار بود میانگین کابینه شما از نظر سنی پایین‌تر از این باشد

مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: افتخار داشتم حدود ۶ ماه در کنار آقای پزشکیان در مجلس درس بیاموزم و از تجربیات ایشان در این مدت شنیدیم. برای او و تیم همراهشان که در مجلس حضور دارند آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: از نکات مثبت کابینه توجه به سلایق مختلف در انتخاب اعضای آن است این دولت جز معدود دولت‌هایی است که کابینه‌ای را به مجلس معرفی می‌کند که سلایق مختلف سیاسی در این کابینه حضور دارند و این می‌تواند یک فرصت بسیار خوب برای دولت باشد و می‌تواند نشانه‌ای از وفاق ملی نیز باشد.

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف سخن می‌گفت، یادآور شد: کابینه وفاق ملی می‌تواند امید را در دل مردم ما روشن کند، اگر نتوانیم صدای واحدی را از کابینه در آینده بشنویم این امید می‌تواند از بین برود و اختلاف‌ها بخواهد خودش را در سطوح مختلف نشان دهد کار کابینه را به چالش خواهد کشید.

 

مجید نصیرپور: باید پزشکیان در ترکیب کابینه و توانایی اعضای کابینه پیشنهادی خود دقت بیشتری می‌کرد

مجید نصیرپور نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: درست است که هیچکدام از ما منتظر برگزاری انتخابات زود هنگام نبودیم، اما اصلی‌ترین نگاه مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تغییر بود اما آیا این تغییرات فقط در افراد است یا در راهبردها و استراتژی‌ها؟ آیا کابینه پیشنهادی پزشکیان توانایی تحقق این وعده مسعود پزشکیان یعنی تغییر مورد توجه مردم را دارد؟

وی بیان کرد: باید پزشکیان در ترکیب کابینه و توانایی اعضای کابینه پیشنهادی خود دقت بیشتری می‌کرد و باید آنان در تراز ملت ایران باشند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواردی وجود دارد که به نظرم در همین مهلت باقی مانده تعهد پزشکیان ایجاب می‌کند که تجدید نظر کند. من مخالف دولت نیستم و تمام انرژی و وقت خود را گذاشتم تا پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد و از هیچ کسی طلبی ندارم. توقع بنده از پزشکیان چند نکته است که لازم است مورد توجه قرار دهد.

 

فاطمی: اعضای کابینه باید به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند

احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی و مخالف برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار کرد: آقای رئیس جمهوری جنابعالی در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل دهید و امروز وقتی به لیست پیشنهادی جنابعالی نگاه می‌کنیم، صادقانه به این وعده‌تان عمل کرده‌اید در حالی که نیک می‌دانیم که این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی را در جامعه به وجود آورد.

وی افزود: نمی‌گویم همه، اما بخشی از رای دهندگان به شما که فکر می‌کردند با رای‌شان می‌توانند برخی از سیاست‌ها و رویکردها را تغییر دهند، معترض بودند اما ایمان دارم که تصمیم جنابعالی برای تشکیل کابینه وفاق و همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی شماست برای اینکه با ائتلاف همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات و چالش‌های کشور و نظام مسائل کشور را حل کنید. تردید ندارم سنگ بنایی که شما بنیان نهادید به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم اما به شرطها و شروطها و من برای بیان این شرط و شروط به عنوان مخالف صحبت می‌کنم؛ به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه شما علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای شما باور داشته باشند، با اینکه ۵۰ درصد اعضای کابینه شما کسانی هستند که شما و آرای شما آنها را نمایندگی نمی‌کنند.

 

 

موافقان وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم

همچنین نمایندگان موافق با برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.

 

فروردین: رئیس جمهور به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست حذف است

محمد مهدی فروردین نماینده فیرزو آباد مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: خیلی خوشبختم امروز از برنامه‌های رئیس جمهوری به عنوان موافق دفاع می‌کنم که به فرمایش مقام معظم رهبری شخصیتی فاضل و مردمی است. عنصر تعاملی ما نباید حذف باشد بایستی به سوی جذب رفت.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی داخلی در ۴۰ سال گذشته نتوانستند همدیگر را از عرصه سیاست حذف کنند، گفت: هر کدام در مقاطعی قصد حذف یکدیگر را داشتند، اما پویایی جامعه ایرانی برنامه تاریخی این سرزمین اجازه برخورد حذفی را تاکنون نداده است.

 

روح الله متفکر: رئیس جمهور در معرفی کابینه، سلایق مختلف رو دیده است

روح الله متفکر دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: سلایق مختلف در جایگاه‌های متعدد متکثر حکمرانی نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی مستقر و مستحکم است آنهایی که تبلیغ می‌کنند نظام همیشه بر یک سلیقه در اداره کشور می‌چرخد، نشان می‌دهد این‌طور نیست.

وی افزود: با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف رؤسای جمهور با رویکردهای مدیریت داشتند، افزود: خطوط کلی نظام محکم، مستقر و پابرجا است است. در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی؛ و درمان، اقتصاد، سیاست خارجی و همه این مواردی که شاهد هستیم. آقای رئیس جمهور برنامه‌هایی را ارائه کردند که من بخشی از حرف‌هایم در رابطه با نکات این برنامه است.

متفکر آزاد گفت: همه ما به قاعده عقلانیت در حکمرانی ملتزم هستیم. علاوه بر سلایق سیاسی کارآمدی برای مردم موضوعیت دارد. لذا موفقیت رئیس جمهور و دولت که از مجلس رأی خواهد گرفت. موفقیت نظام جمهوری اسلامی، حتماً در این راستا ما کمک حال دولت خواهیم بود.

این نماینده موافق برنامه‌های دولت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در معرفی کابینه، سلایق مختلف رو دیده است و این را مشاهده کردیم که او به این شعار خود که وفاق ملی بود عمل کرده است به من نوبه خودم از او تشکر می‌کنم و فهم حکمرانی مجلس ایجاب می‌کند که متوجه این موضوع باشد و پالس مثبت به او دهد.

 

رضا علیزاده: نباید به بهانه های کوچیک در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم

 رضا علیزاده نماینده ورزقان در مجلس و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: صداقت، شهامت، پاکدستی، وفای به عهد اقای پزشکیان را در جریانید لذا مردم هم در انتخابات به او رای دادند و ما هم افتخار میکنیم امروز در خدمت رییس جمهور پاکدست هستیم.

وی ادامه داد: تشکیل دولت وفاق ملی پس از چند دهه اتفاق افتاده است لذا باید قدردان این مهم باشیم. پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی و با معرفی این کابینه هزینه سنگینی را پرداخت کرده است.

نماینده ورزقان در مجلس افزود: اگر به دنبال تشکیل وفاق ملی هستیم مجلس هم باید همراهی کند. نباید به بهانه های کوچیک در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم.

 

میرمحمدی: نظام سلامت پاشنه آشیل دولت چهاردهم است

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: پزشکیان بسیاری از دغدغه‌هایی که شما دارید در برنامه دیده شده است. دولت وفاق ملی به معنای سهم خواهی نیست. دولت فقط وزیران نیستند.

وی افزود: ا‌نشاءالله با قولی که پزشکیان دادند حتماً از همه ظرفیت‌های نظام استفاده خواهد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: نظام سلامت پاشنه آشیل دولت چهاردهم است.

 

شاهرخ رامین: همراهی مجلس و دولت موثرترین راه است

شاهرخ رامین نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی  و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار داشت: نقطه مشترک برای رای به وزیران تعهد به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: راه ایجاد وفاق تفکیک مردم به مذاهب و جنسیت نیست.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس افزود: همراهی مجلس و دولت موثرترین راه است.

 

زهرا خدادادی: دولت پزشکیان پرچم وفاق ملی را بلند کرده است

 زهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که وحدت کلمه باید مبنای عمل همه کارگزاران نظام باشد و این موضوع را همواره مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دولت پزشکیان پرچم وفاق ملی را بلند کرده است و بعد از اعلام رسمی اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس اولین چیزی که برایم تداعی شد، تحقق شعار رئیس جمهور یعنی توجه به وحدت و وفاق ملی و توجه به جناح‌های مختلف بود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، تعهد رئیس جمهور به تقدم عنصر کارشناسی است. البته بعد از معرفی اعضای کابینه برخی از افراد با عینک سیاسی به موضوع نگاه کردند و گفتند که چرا برخی از وزارتخانه‌ها، از اردوگاه مقابل انتخاب شده است.

 

سارا فلاحی: هنوز کابینه تکمیل نشده و نباید قصاص قبل از جنایت کنیم

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس ایران یک تن واحد است و اقوام، ادیان و مذهب گوناگون جان و روح آن هستند و کسی حق ندارد این تن واحد را شرحه شرحه کند.

وی بیان کرد: بنده به عنوان یک ایرانی، کرد، مسلمان و ایلامی اعلام می‌کنم که افتخارمان آن است که خون پاک اقوام و مذاهب گوناگون پای درخت تناور ایران ریخته شده و همه از آن حفاظت کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کابینه پیشنهادی پزشکیان واجد نقاط ضعف و قوت است که نقاط قوت بر ضعف آن تسلط دارد. این کابینه متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعریف شده چرا که جامعه امروز ما از خالص سازی خسته شده و باید اجازه دهیم شاید برای اولین بار کابینه‌ای در آرامش شکل گیرد.

 

بابایی کارنامی: رئیس جمهور در معرفی کابینه همدلی را رعایت کرده است

علی بابایی کارنامی به عنوان موافق برنامه و خط مشی دولت مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز اظهار کرد: دولت وفاق ملی لزوما دولت قومیت‌ها نیست بلکه دولت وفاق مدیریتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور به معنای واقعی و با نگاه کارشناسی دولت وفاق ملی و همدلی را انتخاب کرد و باید از آن حمایت کنیم چون وفاق ملی و همدلی در معرفی کابینه رعایت شده است.

بابایی کارنامی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز اظهار کرد: مقام معظم رهبری اولویت دولت را مباحث اقتصادی اعلام کرد که باید مبنای کار مجلس شورای اسلامی و دولت باشد.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در واکنش به منتقدان رئیس جمهور اظهار کرد: برخی منتقدان می‌گویند آقای پزشکیان برنامه ندارد اما مگر برنامه هفتم توسعه برنامه نیست و نباید دولت و مجلس شورای اسلامی آن را اجرایی کنند؟

وی اصلاح ساختار اداری، اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، توجه به حقوق کارگران و بازنشستگان و معیشت مردم، توجه به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، رفع ناترازی انرژی و مشکلات کشاورزان، پرداختن به مشکلات فرهنگیان و حقوق زنان، اصلاح نظام بانکی و رشد اقتصادی هشت درصد را به عنوان برنامه‌های رئیس جمهور برشمرد.

بابایی کارنامی در پایان گفت: به همین دلیل از آقای پزشکیان حمایت می‌کنم که ایشان ضمن توجه به فرمایشات رهبری اهتمام جدی برای اجرای برنامه هفتم توسعه داشته و به مردمی مشروعیت داده که صدای رسایی ندارند.

 

گودرزوند چگینی: پزشکیان ثابت کرده که با انتخاب کابینه فراجناحی به دنبال پیاده سازی گفتمان انتخاباتی است

«احمدگودرزوند چگینی» نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس، اظهار داشت: رئیس جمهور برای اولین بار شکل‌گیری دولت جدید را به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: پزشکیان ثابت کرده که با انتخاب کابینه فراجناحی به دنبال پیاده سازی گفتمان انتخاباتی است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: از مردم عزیز ایران اسلامی بخاطر انتخاب و اعتماد به شخصیت برجسته و علمی همچون پزشکیان داشتند، قدردانی می‌کنم.

 

رحیم زارع: تراز فایده و هزینه وزرای پیشنهادی به سوی فایده سنگینی می‌کند

رحیم زارع نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار کرد: امروز کنار هم هستیم که مجموعه مدیریت کشور را انتخاب کنیم و به رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی او رأی دهیم قطعاً آینده تکرار گذشته نیست اما مدیریت عامل رشد بالندگی و حیات کشور است.

وی افزود: امر مدیریت برای رشد باید مورد توجه قرار بگیرد و در جهان کنونی که آشفتگی اقتصادی و پدیده تروریسم و نوسان نرخ ارز و تقاضای بی‌ثبات مصرف کننده آب‌های متلاطمی هستند که حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و صنعتی باید از میان این آب‌های متلاطم مسیر را در پیش بگیرند.

نماینده موافق اصول کلی برنامه دولت چهاردهم اظهار کرد: وضعیت فعلی ما ناترازی بودجه و وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه که بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق‌های بازنشستگی امسال اختصاص یافت، همینطور کاهش سهم تملک‌های سرمایه‌های دارایی به عمومی در بودجه کل کشور شرایط فعلی حاکم بر کشور است.

 

بخش دوم سخنرانی امروز مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در مراسم بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم و در صحن علنی در مجلس شورای اسلامی، آغاز شد.

پزشکیان: باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در بخش دوم مراسم بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم و در صحن علنی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: من به مردم و به شما قول می‌دهم. در زندگی هم چنین بودم که امکان ندارد حرفی بزنم و خلاف آن عمل کنم. من همیشه از بی‌عدالتی‌ها در هر حالتی انتقاد و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم. آن زمان که کسی جرئت نداشت این حرف‌ها را بزند من باور داشتم و حرف زدم.

وی افزود: من گفتم که اصولی دارم و آن حق و عدالت است و برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد. همچنان که امام حسین (ع) این را می‌فرمایند.

پزشکیان تصریح کرد: مملکت مشکل دارد و همه شما این را می‌دانید. ما به بسیجی نیاز داریم که همه در آن باشند نه این‌که یک گروه و یک عده در آن باشند. ما موظفیم در مسیر سیاست‌های کلی حرکت کنیم و با هر سلیقه‌ای که داریم، باید پایبند به چشم‌انداز قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری باشیم.

 

قالیباف در پاسخ به تذکر پاک‌ مهر: کلیت برنامه دولت چهاردهم بارگذاری شده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز در پاسخ به تذکر پاک‌مهر نماینده بجنورد درباره ارائه نشدن برنامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه صبح هم یکسری از نمایندگان چنین تذکری را مطرح کردند؛ کلیت برنامه دولت بارگذاری شده و دوستان دیده‌اند و برنامه وزرای پیشنهادی هم موجود است. در نوبت صبح رئیس جمهور درباره کلیات صحبت کرد اکنون هم فرصت ۹۵ دقیقه‌ای برای صحبت در خصوص برنامه و وزرای معرفی شده دارند.

محمد پاک‌ مهر نماینده بجنورد در تذکرش گفت: از صحبت‌های ارشادی رئیس جمهور مبتنی بر نهج‌البلاغه تشکر می‌کنیم از این‌که با درک درستی از شرایط کشور و ضرورت وفاق و همدلی از خرد جمعی استفاده کرده و کابینه فراجناحی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند، اما با این وجود ما نگرانی درباره برنامه ایشان داریم.

وی توضیح داد: امروز ما یک برنامه منسجم و عملیاتی با اولویت حل مشکلات اقتصادی نمی‌بینیم انتظار نمایندگان ارائه برنامه جامع و عملیاتی بود مردم نگران وضعیت مسکن، نقدینگی، تورم و معیشت هستند کشاورزان از قطعی برق و واردات سوخت ابراز نگرانی می‌کنند مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور ارائه برنامه عملیاتی است که به چشم نمی‌خورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات داشتن برنامه‌ واقعی وعملیاتی و پرهیز از شعار و رفتن به سمت حل مشکلات است برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و چشم‌انداز باید برنامه عملیاتی داشت و در این راه وفاق و همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت ضروری است.

 

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور صحن مجلس را ترک کرد

 

ادامه موافقان وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم

در ادامه رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند که بنابر درخواست دولت فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود، بین تعدادی از نمایندگان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم تقسیم شد

 

حسینی: باید گذشت داشته باشیم و نگذاریم کسی از این کشتی پیاده شود

«سید شمس‌الدین حسینی» در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن مجلس اظهار کرد: آقای پزشکیان اجتناب می‌کند که بگوید اصلاح طلب است.

وی با بیان اینکه نیاز داریم به اصلاحات نهادی دست بزنیم، ادامه داد: باید گذشت داشته باشیم و نگذاریم کسی از این کشتی پیاده شود.

 

روح الامینی: وعده صادق پزشکیان در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، امروز محقق شد

عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در جلسه علنی عصر امروز اظهار کرد: وعده صادق پزشکیان در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، امروز محقق شد و وی تشکیل دولت وفاق ملی را عملیاتی کرد.

وی بیان کرد: وی آغازی نو را در مشی سیاسی عملاً اجرایی کرد و به صراحت گفت که من دولت سوم کسی نیستم و به واقع دولت اول پزشکیان محقق شده است و ما باید این موضوع را قدر بدانیم و باید استمرار و تداوم پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وزارتخانه‌ها، استان‌ها و در نقاط مختلف کشور نباید قطارها و اتوبوس‌ها راه بیافتد و عده‌ای را ببرند و عده‌ای را بیاورند و نباید شاهد انتصابات و تغییرات اینچنینی باشیم. مسئله اصلی ما باید سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه باشد.

 

علیرضا سلیمی: اینکه رئیس جمهور زیر بار زورگویان و تمامیت‌خواهان نرفته، قابل دفاع است

علیرضا سلیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و موافق برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در جلسه علنی نوبت عصر اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند وفاق، همدلی و هماهنگی هستیم این‌که رئیس جمهور تحت فشار برخی سهم‌خواهان قرار نگرفت و با دیدگاه خود امور را پیش برد، مهم است.

وی ادامه داد: من دیدم که یک ستاد موازی تشکیل شده تا اجازه ندهد کلیات کابینه موفق شود ستاد موازی کسانی هستند که در پشت صحنه به دنبال مقام بوده که بعضا با برخی از نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر رای ندهید چون آنها در رده دوم و سوم گزینه‌های پیشنهادی هستند.

 

تاجگردون: حق نداریم نفس‌های به تلاطم افتاده ایران را بیش از این آزار دهیم. حق نداریم کاری کنیم

غلامرضا تاجگردون نماینده موافق با برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بعد از ظهر امروز در صحن علنی مجلس اظهار کرد: روزهای حساسی برای همه ما است و امیدوارم هیچگاه این صحنه تکرار نشود که بخواهیم در ظرف ۵۰ ۶۰ روز رئیس جمهورمان را از دست دهیم و در این زمان کوتاه بخواهیم دولت جدید را انتخاب کنیم.

با اشاره به اینکه امروز این در دست ما است که برای ۴ سال آینده یک برگ زیبا برای توسعه و رشد و بالندگی برای ایران عزیز را رقم بزنیم افزود: روز زیبایی بود که یک نفر که از ابتدا همراه رئیس جمهور بود و در دوران انتخابات او را همراهی می‌کرد امروز او را نقد کرد و گفت همواره همراه او خواهد ماند. زیباتر از آن کسی بود که تمام قد ایستاد تا پزشکیان رأی نیاورد و تمام تلاش خود را به کار گرفتار پزشکیان رئیس جمهور نشود و امروز در دفاع از او صحبت کرد؛ امروز را قدر بدانیم که روز حریت بزرگی مجلس است.

 

اکبر رنجبرزاده: ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل‌ها استفاده شود

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: نقطه قوت دولت آقای پزشکیان استفاده از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست شایسته کشور بوده است. به این نگاه ایشان احترام می‌گذاریم. ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیون نفر به آقای پزشکیان رای اعتماد دادند. امروز همه برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی را تشکیل خواهند داد. آقای پزشکیان برنامه کلی خود را تحویل مجلس داده است.

رنجبرزاده در پایان گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت نقش ایران در زنجیره‌های ارزش اقتصادی منطقه‌ای و مهار تورم در دستور کار دولت قرار خواهد داشت. با رفع ناترازی انرژی و بودجه می‌توان تورم را مهار کرد.

 

لاهوتی: برنامه پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی خط و مش و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد موضوع اجتناب ناپذیر است و ما باید به آن برسیم. ۵.۲ درصد از این رشد ۸ درصدی مربوط به سرمایه‌گذاری است. ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸,۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این تورم ایجاد می‌کند. به جای اینکه این نقدینگی تورم ایجاد کند باید آن را هدایت کنیم به سمت سرمایه‌گذاری و بر اساس همین قانون برنامه آقای پزشکیان، اعلام کرده است که تورم را به ۹ و نیم درصد یعنی عدد تک رقمی می‌رساند.

 

هادی قوامی: تامین نیازهای اساسی آحاد مردم در برنامه‌های رییس‌جمهور محترم وجود دارد

هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: تامین نیازهای اساسی آحاد مردم مانند خوراک، پوشاک و آموزش و پرورش در برنامه‌های رییس‌جمهور محترم وجود دارد. در برنامه آقای پزشکیان دولت کارگردان است و تصدی‌گر نیست. مردم و بنگاه‌ها نقش اساسی را ایفا خواهند کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه مطابق برنامه هفتم توسعه تلاش کنند حتماً بیکاری و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. هر دستورالعملی که باعث شد هزینه‌های کشور افرایش پیدا کند باید متوقف شود. همچنین هر برنامه‌ای که باعث افزایش بهره وری شد باید ادامه پیدا کند. برای رشد اقتصادی، دولت و مجلس باید هم جهت باشند.

 

معصومی: امروز کابینه پزشکیان تحقق وعده‌های راستین اوست

سیدکریم معصومی در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: پیشنهاد وزیر زن در کابینه دولت چهاردهم بانوان را به آینده امیدوار کرده است.

وی ادامه داد: امروز کابینه پزشکیان تحقق وعده‌های راستین اوست.

معصومی ادامه داد: ندای حق‌طلبانه و عدالت گرایانه پزشکیان به تاسی از حضرت علی (ع) دل‌های جوانان این مرز و بوم را شاد کرده است.

 

جهانبخش قلاوند: لازم است در این شرایط ترکیب کابینه را زخمی نکنیم

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات برنامه‌های کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: دولت بعد از شهادت رئیس جمهور گرامی حضرت آیت‌الله رئیسی در یک وضعیت خاصی شکل گرفته است و نیاز است این شرایط را درک کنیم.

وی افزود: رویکردهای آقای پزشکیان، برنامه‌ریزی در چارچوب، اهل عمل و معتقد به اصول اخلاقی است و دولت و وزیران دولت فرایندی از شرایط تاریخی ما است و در این شرایط که اوضاع داخلی و‌پیرامونی را همه استحضار داریم، لازم است این ترکیب را زخمی نکنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرایط امروز کشور ما به گونه‌ای است که همه جناح‌ها و جریان‌ها واقف هستند بر اساس یک همدلی، همراهی و وفاق گرد هم آمده‌اند و دعوتی که آقای رئیس جمهور از همه جریان‌ها کرده است نماد این وفاق است.

 

عباسپور: برنامه کشور فقط شخص پزشکیان نیست و دولت ۱۹ وزارتخانه دارد

روح الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا به عنوان موافق کلیات برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم سخن گفت و افزود: اگر آقای پزشکیان امروز وقت خود را تقسیم می‌کرد، قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند که از او به دلیل صداقتش همینطور نسخه اخیری که داشته است، دفاع کنند.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنم وقتی آقای پزشکیان در مراسم تحلیف به موضوع حمایت از مقاومت و غزه رسید، دیدم شهید هنیه با ذوق و شوق آن‌چنانی جهت تشویق و استقبال از صحبت آقای پزشکیان دست می‌زد و وقتی برنامه تمام شد، من رفتم با آقای پزشکیان عکس بگیرم و شهید هنیه اشاره کرد که آقای پزشکیان را نگه دارید و آن فیلمی که او را در آغوش گرفته و تقدیر می‌کند ثبت شد.

عباسپور ضمن تشکر از جهت‌گیری‌های انقلابی پزشکیان بیان کرد: برادران عزیز بزرگترین حوادثی که در این کشور رخ داده است اگر به پیروزی رسیده در گرو وحدت و انسجام و همدلی بوده است. پیروزی انقلاب اسلامی بود که با هدایت و رهبری امام رخ داد. به برکت دفاع و همدلی و هم افزایی در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.

 

رحمدل بامری: حتماً از دولت پزشکیان حمایت خواهیم کرد

 رحمدل بامری نماینده مردم ایرانشهر در مجلس در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در مسیر ولایت و با شعار عدالت، دولت وفاق ملی را به مجلس معرفی کرده است.

وی بیان کرد: مادامی که رئیس جمهور بر این عهد و میثاق باشد و در این خط بماند ما از وی حمایت خواهیم کرد اما اگر خدایی نکرده هر کسی و در هر سطحی از این مسیر خارج شود، هرگز از وی حمایت نمی‌کنیم.

 

هادی هاشمی نیا: نباید پیش داوری عجولانه کنیم و کاسه داغ‌تر از آش باشیم

هادی هاشمی نیا نماینده مردم خرم آباد در مجلس در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم گفت: ما نمایندگان مجلس باید تلاش کنیم مشکلات مردم حل و فصل شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاده که این راه قبلاً وجود نداشت و ما باید آن را به فال نیک بگیریم. همچنین بین مجلس و دولت اتحادی برای وفاق ملی شکل گرفته که امر خوبی است.

 

پوردهقان: دکترین پزشکیان بحث وفاق ملی است/ تضاد و دو قطبی ایجاد نکنید

مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولتی با گفتمان جدیدی آمده است. فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که در این چند دهه از انقلاب در هیچ کجا ندیده‌ایم و بعضی از ماها دچار تفسیرهای متفاوت از این گفتمان جدید هستیم.

وی افزود: دکترین پزشکیان بحث وفاق ملی است. در ایام انتخابات شاید فکر کردیم که این حرف کلیشه‌ای، مثل بقیه دولت‌ها است، اما دیدیم که پزشکیان به این حرف لباس عمل پوشاند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دچار واکنش‌های متفاوتی هستیم و نقدهایی داریم، بنده خودم اولین فردی بودم که به آقای پزشکان نقد وارد کردم؛ که چرا ترکیب دولت اینگونه است؛ وقتی جواب پزشکان رسید که ما بعد از چند دهه از انقلاب اسلامی، نیاز به همدلی و همراهی و وفاق داریم به ایشان گفتم آقای دکتر من یک منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم؛ تا آنجا که در توانم هست کمک می‌کنم که این دکترین به پیش رود.

 

زمانی: می‌توانیم با رای اعتماد به کابینه گام دوم را برای وفاق ملی برداریم

عالیه زمانی کیاسری عضو فراکسیون زنان در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و با استفاده از فرصت رئیس جمهور در دفاع از کلیات برنامه کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: امروز ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در معرض آزمون تاریخی قرار داریم تا با همدلی و خدمت به مردم برای حل مشکلات مردم گام‌های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور کابینه وفاق ملی را تشکیل داد و به شعارش عمل کرد افرادی را معرفی کرد که مدیر و مدبر و صاحب فن و تخصص هستند.

این عضو فراکسیون زنان بیان کرد: رئیس جمهور بانویی مدیر، متعهد، متخصص و باتجربه را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد که این برای جامعه بزرگ زنان ایران زمین فرصت مغتنمی است.

 

ابراهیم‌پور: نیروهای انقلابی نباید پزشکیان را پیش داوری کنند

 فرشاد ابراهیم‌پور نماینده ایذه به عنوان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس و در نوبت بعد از ظهر اظهار کرد: برخی از شروط وفاق انسجام ملی به عملکرد رئیس جمهور مربوط است. معتقدم خوب شروع کرده است و اولین گام نسبت به نیروهای مؤمن و انقلابی این باشد که سوءظن به پزشکیان نداشته باشند.

وی افزود: نیروهای انقلابی نباید پزشکیان را پیش داوری کنند و وابسته به جریان ۲۷ ساله سیاسی خاص بدانند. مواضع مقتدرانه و متواضعانه و استکبار ستیزانه او را می‌خواهیم که به فضل الهی تاکنون در این مسیر موفق عمل کرده است. انتخاب افراد مجرب و غیر سیاسی محور انتخاب او بوده و دکتر پزشکیان تحت تأثیر جریان سهم‌ها و زنبیل به دست نبوده و نخواهد بود.

 

حبیب‌زاده: رای مجلس دوازدهم باید رای به تعامل و همدلی با دولت چهاردهم باشد

عزت الله حبیب‌زاده نماینده مردم مرند و جلفا در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: امروز سرآغاز فعالیت جدی و رسمی مجلس دوازدهم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور است و سرآغاز اولین تعامل جدی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است.

وی بیان کرد: رای هر یک از ما به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به عنوان اولین و مهم‌ترین رای مجلس دوازدهم ثبت خواهد شد. امروز اولین شناخت مردم از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین رای مجلس دوازدهم باید رای به تعامل و همدلی با دولت چهاردهم باشد تا مشکلات مردم حل و فصل شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه