اخبار داغ

مدالی که خیلی گران تمام شد؛

درباره مبینا نعمت‌زاده و چهره جدیدش؛ هرگز کسی این‌گونه فجیع به کشتن خود برنخاست!

درباره مبینا نعمت‌زاده و چهره جدیدش؛ هرگز کسی این‌گونه فجیع به کشتن خود برنخاست!
مبینا نعمت‌زاده اولین مدال زنان کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را گرفت؛ مدالی که برای او و مردم ایران خیلی گران تمام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مبینا نعمت‌زاده در جریان رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک 2024 پاریس، به دومین زن ایرانی تبدیل شد که توانسته مدال برنز این مسابقات معتبر را کسب کند. از این رو وی پس از مدال‌آوری، از رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان درخواست کرد تا برای تحصیل بدون کنکور وی در یکی از دانشگاه‌های تهران مساعدت کند؛ رشته‌ای که مشخص شد مربوط به ورزش و علوم ورزشی نیست.

نعمت‌زاده بارها و بارها تکرار کرد که درس‌اش خوب است و می‌خواهد در رشته پزشکی تحصیل کند، موضوعی که مطابق با قوانین نیست و علی‌رغم موافقت رئیس سازمان سنجش و رئیس دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل وی در رشته‌های علوم ورزشی (مرتبط با فعالیت قهرمانی)، وی امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی که با جان مردم سروکار دارد را نخواهد داشت.

در پی درخواست مبینا نعمت‌زاده از رئیس‌جمهور برای مساعدت تحصیل بدون کنکور وی در رشته پزشکی یکی از دانشگاه‌های تهران (که البته امری غیرقانونی شناخته شده)؛ شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی جهان با انتشار یک ویدئو، گفت که او هم بابت این همه سال افتخارآفرینی باید در رشته دندان‌پزشکی مجوز تحصیل بگیرد تا بتواند دور ورزش را خط بکشد.

این اظهارات از سوی نعمت‌زاده ۱۹ ساله بی‌پاسخ نماند و او با تمسخر رشته مدال‌آور و افتخارآفرین ووشو گفت: خیلی از ورزشکاران که رشته‌شان در حد المپیک نیست و این موضوع به آن‌ها مربوط نمی‌شود، آمدند و انتقاد کردند. واقعا باعث تاسف است. شما خودت ورزشکار هستی و سختی‌های ورزش را کشیده‌ای. وقتی به یک ورزشکار دیگر توهین می‌کنی، قطعا یک روز هم به شما توهین می‌کنند!

این پینگ‌پنگ به همین نقطه ختم نشد و شهربانو منصوریان در جدیدترین اظهارات خود خطاب به جنجالی‌ترین مدال‌آور المپیک پاریس گفت: اولین زنی هستم که در المپیک آسیایی مدال گرفتم؛ هر رشته‌ای احترام خودش را دارد. اگر ما در المپیک باشیم، گل می‌کاریم و مثل کشتی و تکواندو مدال می‌آوریم. برادر من هنوز هم پشت کنکور است تا پزشکی قبول شود، این عادلانه نیست.

به‌نظر می‌رسد نعمت‌زاده خیلی زود به سمت منفور شدن پیش رفته و مسیری کاملاً اشتباه را در پیش گرفته. مردم ایران نشان داده‌اند به قهرمانان افتاده و فروتن خیلی بیش‌تر علاقه می‌ورزند تا قهرمانان زیاده‌خواه. مشخص نیست اگر نعمت‌زاده طلای المپیک گرفته بود، چه درخواستی از سران مملکت داشت؛ شاید درخواست مدرک فوق‌دکترا بدون پاس کردن حتی یک واحد!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه