اخبار داغ

گزارش دانا از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

گزارش دانا از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
جلسه علنی مجلس برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در چهارمین روز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در چهارهمین روز آغاز شد تا مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی به بیان دیدگاه خود از وزرا بپردازند.

نمایندگان مجلس از روز شنبه ۲۷ مرداد به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم پرداختند؛ ابتدا خط‌ مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

در شش جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

همچنین در جلسه ششم، موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت به بیان سخنان خود پرداختند و نوبت سخنرانی وزیر پیشنهادی صمت به جلسه هفتم بررسی صلاحیت‌ها موکول شد.

اتابک در صحن علنی مجلس: رقابتی کردن تنها راه در حوزه خودروسازی

وزیر پیشنهادی صمت گفت: لازم است مشارکت راهبردی در زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای و جهانی دنبال شود. چالش‌های پیش رو را به صورت اختصار خدمتتان عرض می‌کنم. چالش های عمده ای در عمومیت حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت وجود دارد. پایین بودن سهم بهره‌وری، چالش تامین منابع مالی، ناپایداری روند نزولی تشکیل سرمایه ثابت و ناخالص در کشور از این موارد است. مستحضر هستید که الان مدتی است که میزان استهلاکمان از سرمایه‌گذاری ناخالص داخلی بالاتر رفته است. مشکلات تامین پایدار، مشکلات ساختار نظام سیاست گذاری و بی‌ثباتی مقررات در محیط کسب و کار، غیرقابل پیش بودن متغیرهای اقتصادی و عدم اجرای صحیح قانون در بخش‌های مختلف باعث شده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت چابکی لازم را نداشته باشد و نیاز به چالاک سازی بیشتر دارد.

 

موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

احسان عظیمی راد، سخنگوی این کمیسیون در ارائه گزارش دفاع از وزیر پیشنهادی علوم گفت: بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۲۲ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر «منطبق» و ۵۷ درصد موارد نیز «همسو» است. در برنامه وزیر پیشنهادی به ۲۱ درصد از احکام نیز اشاره‌ای نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.

 

عباسی مخالف وزیر پیشنهادی علوم: «سیمایی‌صراف» برنامه عملیاتی برای اجرای برنامه هفتم ارائه نکرده است

عباسی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی به ۳۲۰ هزار نفر گفت: اکنون تعداد دانشجویان خارجی ۱۳۰ هزار نفر است، شما چگونه می‌خواهید این تعداد را افزایش دهید. علاوه بر آن ایران با ۷۳ هزار مقاله علمی رتبه ۱۶ جهان را دارد که قرار است به رتبه ۱۴ برسد. برای این هدف احتیاج به ۹۰ هزار مقاله و اثر علمی است. برنامه شما در این باره چیست؟

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت علمی دانشگاه‌ها در دهه ۹۰ گفت: در دهه ۹۰ سیاست‌کاری و حاشیه‌سازی‌ها به کارکرد ویژه دانشگاه‌ها یعنی ارتقاء علمی و پیشرفت کشور لطمه زیادی زد دلیلش هم حضور افرادی بود که سیاسی‌کاری کردند و در وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌ها مسئول بودند. شما چگونه می‌خواهید این وضعیت را مدیریت کنید تا دوباره به آن شرایط برنگردید؟

عباسی بیان کرد: افرادی که تهمت تقلب را در انتخابات ۸۸ به نظام زده و از کار خود پیشمان نیستند، صلاحیت ریاست دانشگاه‌ها و پست‌های کلیدی را ندارند؛ مراقب باشید که دچار چنین مشکلاتی نشوید.

 

خاتمی موافق وزیر پیشنهادی علوم: سیمایی نحوه ارتباط و هم افزایی حوزه و دانشگاه را به خوبی می داند و تجربه کرده است

نماینده مردم گلپایگان گفت: دکتر سیمایی با اشراف علمی به مسائل حقوقی و حضور در حوزه می‌تواند سیاست‌گذاری توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد. ایشان دانش‌آموخته‌ای توانا در حوزه علوم انسانی است. کارنامه تحصیل او در دانشگاه‌های تراز اول و حضور در حوزه علمیه و کسب علوم در سطح بالای آن موجب می‌شود که ایشان مسائل و مشکلات دانشگاه و حوزه را و نحوه ارتباط و هم افزایی این دو کانون علمی را خوب بداند که تجربه کرده است. توجه دارید که ۵۰ درصد دانشجویان کشور در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند و به عبارتی نیمی از مراکز علمی و دانشگاهی در این مجموعه است.

خاتمی یادآور شد: فراموش نکنیم که یکی از غفلت‌ها در حوزه مرجعیت علمی، حوزه علوم انسانی است که می‌تواند در فعال‌سازی حوزه نقش موثری داشته باشد که خوشبختانه این قوت و توان در آثار دکتر موجود است. و اما در مورد شرایط عمومی و شخصی، ایشان اعتقاد و التزام به نظام را با حضور در جنگ و کسب مدال جانبازی اثبات نموده است. در پایبندی به صداقت و پاکدستی به شهادت همه همکاران، ویژگی ایشان محرز است. داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌های مختلف در دولت دوازدهم و سیزدهم برای ایشان اثبات شده است.

 

موحد موافق وزیر پیشنهادی علوم: وزیر پیشنهادی علوم از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است

حجت الاسلام سید محمد موحد در جریان جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزارت علوم و تحقیقات یکی از ارکان اساسی و مهم حاکمیت است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عهده دارد، در راستای جلوگیری از اتکای کشور به درآمدهای نفتی و خام فروشی که بارها و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است وزارت علوم به عنوان یک رکن  مطرح است و مهمترین عنصر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: مضافاً در این شرایط خاص، جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرصت و سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور تلقی می‌شود به همان نسبت نیز می‌تواند منشأ تهدید باشد. بر این اساس همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است.

موحد گفت: ما امروز برنامه‌های وزیر علوم پیشنهادی را مشاهده می‌کنیم؛ این فرد از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است. تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی و  سوابق اجرایی از این موارد است.

 

سراج مخالف وزیر پیشنهادی علوم: وزیر پیشنهادی علوم برنامه ای برای اجرای سند آمایش آموزش عالی ندارد

سراج اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و من از ایشان ۸ پرسش مطرح کردم که به آنها پاسخ ندادند و من به همین دلیل با ایشان مخالف هستم؛ «برنامه شما برای کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان و دیپلماسی علمی چیست؟»، «برنامه شما برای اجرای سند آمایش آموزش عالی با تاکید بر تقویت دانشجویان نخبه، عالم، انقلابی، متعهد، متدین و متخصص برای صیانت از آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی چیست؟»، «برنامه شما برای مهارت محور کردن آموزش چیست؟»، «برنامه اجرایی شما در حوزه اقتصاد آموزش، اقتصاد پژوهش و توسعه کارآفرینی و آموزش محور چیست؟»، «راهکار شما برای تکمیل زنجیره‌های کسب علم تا ثروت چیست؟»، «برنامه شما برای تقاضا محور کردن پژوهش‌ها چیست؟»، «برنامه شما برای استقلال عمومی دانشگاه‌ها و درآمدزایی دانشگاه‌ها چیست؟» و «برنامه شما برای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج دانشجویی و توسعه سرهای دانشجویی برای دانشجویان متاهل چیست؟» از پرسش‌هایی بود که من از وزیر پیشنهادی علوم پرسیدم اما ایشان پاسخی برای آنها نداشتند.

 

همتی سراپرده مخالف وزیر پیشنهادی علوم: برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم کلی است

 عبدالحسین همتی سراپرده در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی به عنوان مخالف با تأکید بر اینکه وزارت علوم یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است و اگر این وزارتخانه اصلاح شود جاهای دیگر نیز اصلاح خواهند شد، گفت: درباره شخص وزیر پیشنهادی، نقد خاصی نداریم و ایشان شخصیتی محترم، کارآمد و ارزشی است و سوابق علمی خوبی دارند و امیدواریم با حضور ایشان اتفاقات خوبی در وزارت علوم بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی من درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی است، افزود: برنامه‌های ارائه شده از سوی ایشان کلی است و سنجش پذیر نیست و زمانبندی هم ندارد؛ هم‌چنین در این برنامه یک سری از موارد اعم از عدالت آموزشی در برخورداری از آموزش عالی مغفول مانده است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. درباره تسهیل ازدواج دانشجویان و خوابگاه‌های متاهلی نیز برنامه خاصی مشاهده نشده است.

 

مرادی موافق وزیر پیشنهادی علوم: «سیمایی‌صراف» مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی قرار گرفته است

احمد مرادی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف حسین سیمایی‌ صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل دولت وفاق ملی از جمله نقاط قوت آقای پزشکیان بود ما بر این عهد هستیم تا به توصیه رهبری برای حداکثر مساعدت به دولت عمل کنیم.

وی با بیان این‌که قوی‌ترین شخصیت‌های اجرایی بدون حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی موفق نمی‌شوند، ادامه داد: تلاش شده که به کارنامه اجرایی و توانمندی‌های علمی وزرای پیشنهادی توجه شود دستگاه‌های نظارتی هم نظرشان را درباره صلاحیت وزرا اعلام می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سیمایی صراف را از جمله نقاط قوت پزشکیان برشمرد و گفت: وزارت علوم به فردی دلسوز و با انگیزه و شجاع نیاز دارد که آقای سیمایی صراف این ویژگی‌ها را دارد او دارای برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم بوده که مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی و خدوم و اکثریت نمایندگان قرار گرفته است.

 

بهرامی سیف‌آباد موافق وزیر پیشنهادی علوم: وزیر پیشنهادی علوم مصداق دولت وفاق ملی است

محمد بهرامی سیف آباد در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نماد عینی سیاست وفاق ملی انتخاب جناب آقای دکتر سیمایی هست. ایشان دبیر دو دولت با دو رئیس جمهور متفاوت با نگاه سیاسی متفاوت بوده است. عزیزان من اینجا می‌خواهم از آقای دکتر حمایت کنم چون از بدنه دانشگاه هستند. امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی هستند و بعضی‌ها صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی هست که در مدیریت ما وجود دارد.

وی ادامه داد: این بزرگوار هم دارای جایگاه علمی هست و هم از بدنه وزارت علوم هست و هم یک حقوقدان هست. با توجه به ارتباط قبلی که با هر سه تا قوه قضاییه داشتند این‌ها را خوب می‌شناسند و یکی از مسائل بسیار مهم ما تعامل این سه تا قوه هست. من امیدوار هستم با شجاعتی که از این بزرگوار سراغ داریم موضوع خیلی از بدبینی‌ها را از محیط دانشگاه خارج کند و دانشگاه محیط امنی برای دانش افزایی نسل آینده کشور باشد. انتظار می‌رود وزارت علوم چتری باشد هم بر سر اساتید هم دانشجویان و هم راه روشنی باشد که ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون متصل نماید.

 

سیمایی صراف در صحن علی مجلس: دانشگاه پسا ارتباطات را نمی‌توان با دست فرمان قبلی اداره کرد

وزیر پیشنهادی علوم گفت که گسست بین نسلی و فرهنگی رو به گسترش است؛ مهم است حرف یکدیگر و حرف نسل Z را بفهمیم که این یک واقعیت است.

وی ادامه داد: دانشگاه پسا ارتباطات را نمی‌توان با دست فرمان قبلی اداره کرد. باید عالم به زمان باشیم تا در گرداب اشتباهات فرو نیفتیم اما برای رفع این چالش ها چه راهبردها و چه راهکارهایی وجود دارد؟ برای فائق آمدن بر این چالش‌ها اولویت‌های راهبردی وجود دارد که به بعضی از آنها اشاره می‌کنم.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: محور اول، ارتقاء کیفیت نظام آموزش عالی است. ما به اندازه بسیاری از کشورهای بزرگ، واحد آموزش عالی داریم. به برکت انقلاب اسلامی آموزش عالی رفت تا سرحدات کشور و این مایه افتخار بزرگی است. دیگر، کسی به دلیل دوری از مرکز به دلیل فقر معیشت به دلیل ناتوانی مالی و اقتصادی محروم از آموزش عالی نیست.

 

موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

احمد راستینه در جریان قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۱۱ درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و ۵۳ درصد موارد نیز «همسو» است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه ها با اسناد بالادستی یافت نشد. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به ۳۶ درصد از احکام اشاره ای نشده است.

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نداشت

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه نماینده ای در مخالفت با وزیر پیشنهادی صحبت نمی‌کند،  وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه ها می پردازد.

بر این اساس با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالفی نداشت، طبق آیین نامه مجلس موافقی هم صحبت نکرد و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه های خود پرداخت.

 

صالحی در صحن علنی مجلس: وزارت فرهنگ یکی از وزارتخانه‌های پیشران برای تحکیم وفاق دولت و ملت است

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده بیش از دو برابر از مردان تحصیل کرده است؛ بنابراین متغیر دوم اجتماعی ما در کنار متغیره تحصیلات اجتماعی تحولاتی است که در حوزه زنان اتفاق افتاده است و نمی‌توانیم تحولات را نبینیم. تحول سوم در حوزه مصرف فرهنگی است و نوع و میزان مصرف فرهنگی تحولات قابل توجهی پیدا کرده است؛ در پیمایشی که سال ۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد نشان داد که ۶۰ درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و ۸۲.۴ درصد جوانان از اینترنت استفاده می‌کنند. این بدان معناست که مصرف و مسیر فرهنگی تغییرات قابل توجهی پیدا کرده است.

صالحی تاکید کرد: همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که جامعه ایرانی در دو دهه اخیر به ویژه هم از منظر تحصیلات و هم از منظر ترکیب جنسیتی در حضور در میدان‌های تحصیل و عمل و هم در عرصه مصرف محصولات فرهنگی تغییرات قابل توجهی پیدا کرده است که این تغییرات به معنای آن است که ما در نوع نظام مناسبات دولت و ملت باید به راهکارهای جدید فکر کنیم. به نظر می‌آید با این تغییرات گسترده مفصل ارتباطی دولت و ملت می‌تواند فرهنگ و هنر و رسانه باشد یعنی از این طریق نظام حکمرانی فرهنگی ما مناسبات ارتباطی خود را با ایده‌های و راهکارهای تازه اما به سوی مقصد مشترک با ملت برقرار کند.

 

موافقت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با وزیر پیشنهادی کشور

ولی الله بیاتی در تشریح گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور کفت: برنامة پیشنهادی وزیر کشور، مبتنی بر نگرشی «اقتصادی -اجتماعی» در تحقق «امنیت پایدار» و «پیشرفت ملی عدالت‌محور» با لحاظ داشتن «اقتضائات بومی-محلی» در نقاط مختلف جغرافیایی کشور و با رویکردی «مشارکت‌محور» در حوزه سیاسی و ارتقای «سرمایه اجتماعی» می‌کوشد در راستای اجرایی شدن «قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران»، به بازتعریف راهبردها و پیشنهاد برنامه‌های اجرایی بپردازد. در همین راستا استفاده به هنگام از «ظرفیت‌های انسانی امیدبخش» به‌ویژه «نسل جوان و انقلابی» در سطوح مدیریتی شرط لازم برای پیشرفت کشور قلمداد شده است. این مهم با بهره‌گیری توأمان از عقلانیت در بازسازی شیوه‌های حکمرانی، به‌کارگیری ظرفیت‌های اجتماعی، جوان‌گرایی و عملکرد مؤمنانه انقلابی- جهادی به واقعیت خواهد پیوست.

 

موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موافقت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با تأمین منافع ملّی و بسترسازی برای ارتقاء کشور و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های آن برای مانع‌زدایی، در حکمرانی متعالی به صورت سیاسی (مشارکت فراگیر)، اقتصادی (تسهیل کنندگی)، اجتماعی (خدمت بهینه و ارتقای سرمایه اجتماعی) و فرهنگی (همبستگی ملی) است.

با شفاف سازی حداکثری در کشور می‌توان انتظار داشت که شتاب‌گیری حرکت انقلاب اسلامی مبتنی بر وفاق اجتماعی در یک جامعه سالم و پرنشاط آغاز شده و با ارائه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت شاخص‌های همه‌جانبه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی فرهنگی و امنیتی در چهار سطح ملی، منطقه‌ای استانی و توسعه محلی و روستایی  و مردمی کردن اقتصاد ممکن خواهد بود. این نگرش در برنامه های پیشنهادی وزیر پیشنهادی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

 

پوردهقان مخالف وزیر پیشنهادی کشور: «مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

پوردهقان، سردار مومنی را فردی معتقد و آگاه به مسائل سیاسی خواند و گفت: آقای مومنی شما قول دادید که با اعتدال و نگاه به تخصص افراد رفتار کنید. در برخی از استان‌ها افراد با نردبان‌های سیاسی منصوب شده و بالا آمدند آن هم به واسطه آنکه در ستاد انتخاباتی شربت دادند و پوستر چسباندند. انتظار می‌رود آقای مومنی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده و افراد غیرمتخصص را کنار بگذارند.

پوردهقان بیان کرد که ما در حوزه‌های اجتماعی بعضا با مسائل تنش‌زا و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود برای حل آن از ابزارهای انتظامی و امنیتی استفاده نشود و آنها را با نگاه فرهنگی و اجتماعی حل کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید. افرادی که دارای سهم اقتصادی و معیشتی و کارنامه خوبی باشند.

 

گودرزی مخالف وزیر پیشنهادی کشور : «مومنی» در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت کند

حمیدرضا گودرزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما به شما به عنوان موافق رای می‌دهم. از ۲۴۰ نفر نماینده متقاضی برای صحبت هم ۲۱۲ نفر به عنوان موافق ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که تمامی نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت وزارت کشور گفت: آقای مومنی را به نظم و انضباط می‌شناسند. انتظار می‌رود به مولفه‌هایی همچون تامین آزادی، سرمایه اجتماعی، اجرای سیاست‌های عمومی و استفاده از مشارکت‌های عمومی در اداره کشور توجه شود.

 

صوفی موافق وزیر پیشنهادی کشور: کارنامه مومنی مثبت است

صوفی گفت: نکته دیگر درباره ایشان کارنامه مثبت اوست. وقتی که در سال‌های دهه ۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد. این یعنی در عملکرد موفق کارنامه سردار مؤمنی دو نکته دارد اول اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند، دوم اینکه به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته موفق عمل کرده است. 

وی تاکید کرد: رویکردهای اجتماعی ایشان از وقتی که با حکم رئیس جمهور وقت، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شد بر بعد نظامی‌اش غلبه کرد؛ چرا که در این دو عرصه باید از کف جامعه و عموم مردم گرفته تا آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ارتباط می‌گرفته است که گرفت. اگر دکتر مومنی همچنان مانند ۱۵ سال گذشته با محوریت‌ رویکردهای اجتماعی ادامه مسیر دهد و به طور جدی زمینه‌ساز نگاه فرصت محور به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقوام و مذاهب و پرهیز از اختلاف افکنی و تنش زدایی باعث تحول ساختاری و هوشمندسازی در وزارت کشور و استفاده از ظرفیت‌های انسانی توانمند به ویژه نسل جوان متخصص و متعهد در سطوح در سطوح مدیریتی وزارت کشور می‌شود.

 

میرزایی موافق وزیر پیشنهادی کشور : رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

میرزایی گفت: در برنامه ارائه شده از سوی جناب آقای دکتر مومنی به این موضوع به صورت جدی توجه شده است و ما هم انتظار داریم در اولین فرصت لایحه افزایش تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه را با کمک دولت تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. در واقع وزارت کشور به اداره امور درون مرزی می‌پردازد و اما در رابطه با وزیران پیشنهادی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ رهبر انقلاب مدظله العالی در روز ۳۱ تیرماه در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملاک‌های مهم در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را بیان فرمودند. معظم الله در خصوص ویژگی‌های و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میداندار خواهند شد، فرمودند کسی را باید میداندار کرد که امین، صادق، متدین، معتقد به جمهوری اسلامی باشد. به واقع دکتر مومنی در تمامی ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند سرآمد و در رتبه بالا در بین اعضای کابینه پیشنهادی قرار دارند.

وی ادامه داد: نگاهی به سوابق و پیشینه ایشان بیانگر امین بودن، صداقت، تدین و اعتقاد واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. دکتر مومنی معتقد به نظام و قانون اساسی، متخصص با تجربه و کارآمد، معتقد به شایسته سالاری است. ایشان همانگونه که همگان مطلع‌اند ابتداً عدم علاقه خود را به پذیرش این مسئولیت با آقای رئیس جمهور محترم در میان گذاشتند و صرفاً بر اساس تکلیف جهت کمک به مردم محترم به دولت و دولت محترم و مردم و رفع مشکلات و تقویت وزارت کشور به میدان خدمت وارد شده‌اند. این مسئله بیانگر شخصیت والای ایشان است و قطعاً چنین رویه‌ای در این دوره و زمان غنیمت است.

 

پایان هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

دقایقی پیش و با اعلام حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شده است.

همچنین بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی موکول شد.

 

آغاز هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت

هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

 

قالیباف: هیچ منعی برای حضور نیروهای نظامی در دولت وجود ندارد

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، گفت: هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای نیروهای نظامی جهت حضور در بخش‌های دولتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در موادی از قانون استخدامی سپاه، مقررات مأمور کردن نیروها به دوایر و دستگاه‌های دولتی مطرح شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اوج فعالیت‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری است و نیروهای نظامی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حتی ضرورت استعفا هم ندارند. حتی در انتخابات دوره دوم آقای خاتمی دیدیم که آقای شمخانی با لباس نظامی در مناظره‌ها شرکت کرد، بنابراین هیچ ممانعت قانونی در این مورد وجود ندارد.

به گزارش مهر، محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور گفت: مؤمنی فرد نظامی است، این در حالی است که مقام معظم رهبری و امام راحل با صراحت دخالت نیروهای نظامی و انتظامی را در سیاست نهی کردند.

 

پژمانفر در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور: وزارت کشور نباید باندی و حزبی مدیریت شود

نصرالله پژمانفر نماینده موافق برنامه‌های اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: جا دارد که از نظم و انضباط این دوره از رأی اعتمادها تشکر داشته باشم. جلسات مرتب بود و رفت آمدها کنترل شده که منجر به این شد که کمترین حاشیه هم در این موضوع نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در رابطه با توضیحات برادرم آقای باقری، لازم است این نکته را اشاره کنم که دولت وفاق ملی به معنای آن است که در چارچوب قوانین و اصول قانون اساسی با هم و در کنار هم کار کنیم، اما به معنای آن نیست که اگر کسی چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده، با حذف آن افراد، جریان اصولگرایی یا جریان دیگری حاکم شده باشد.‌

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در دولت وفاق ملی همه رأی اعتماد بیاورند، لازمه‌اش آن است که وظایف مجلس را نادیده بگیریم. دکتر مؤمنی مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه امنیت ملی اخذ کردند و همخوانی تحصیلات ایشان خصوصاً در بحث امنیت ملی، متأثر از وظیفه ایشان است.

 

باقری مخالف وزیر پیشنهادی کشور: مؤمنی در حوزه‌های تخصصی و مورد نیاز وزارت کشور علم و تجربه کافی ندارد

محمد باقری در مخالفت با صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور گفت: سردار مؤمنی نظامی است، این در حالی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری با صراحت دخالت نیروهای نظامی و انتظامی را در سیاست نهی کرده‌اند.

وی گفت: در این شرایط و زمانی که فردی را از نیروی انتظامی به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی می‌کنید آیا این کار برخلاف منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری نیست؟ رئیس جمهور باید به طور شفاف توضیح دهد که به چه علت مؤمنی را به عنوان وزیر کشور به معرفی کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در زمان انتخابات گفته بود که افراد را بر اساس تخصص انتخاب می‌کند و سوال من از وی آن است که آیا مؤمنی در مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی تخصص لازم را دارد؟

باقری بیان کرد: مؤمنی در حوزه‌های تخصصی و مورد نیاز وزارت کشور علم و تجربه کافی ندارد و ما نباید فردی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کنیم که شناختی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ندارد.

 

هاشمی موافق وزیر پیشنهادی کشور: تلفیق ویژگی‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و عمرانی و شخصیت وزیر پیشنهادی کشور است

سیدحسن هاشمی نماینده موافق برنامه‌های اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور عصر امروز (سه شنبه) در هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صحن علنی مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ۳۱ تیرماه در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس معیارهای مهم در رأی اعتماد وزرای پیشنهادی را بیان کردند. فرمودند فردی امین، صادق، متدین و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی، پایبند باشد را به عنوان میدان دار انتخاب کنید. دکتر مؤمنی طبق سوابق در ویژگی‌های شمارش شده از سوی رهبری سرآمد هستند.

وی عنوان کرد: اهم ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشور تلفیق ویژگی‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و عمرانی و شخصیت ایشان در راستای کار ویژه‌های کشور و نگاه سیاسی، عمرانی و امنیتی در رویکرد ایشان محرز و مسلم است. ایشان همچنین رویکرد تعاملی و اقناعی به موضوعات و مسائل دارند که در دوران وزارت می‌تواند کمک کننده باشد.

 

موافقت کمیسیون صنایع با صالحی امیری برای تصدی وزارت میراث و گردشگری

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی اعضای این کمیسیون خبر داد.

 

مخالفت کمیسیون فرهنگی باصلاحیت صالحی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی سیدرضا صالحی امیری برای پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت نکرد.

 

کاظمی موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: صالحی‌امیری همواره در مسیر انقلاب و ولایت بوده است

سید حمیدرضا کاظمی نماینده پل دُختر به عنوان نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: به جهت آشنایی بیش از سه دهه از برادر عزیزم آقای صالحی امیری برای موافق با برنامه‌های او ثبت نام کردم و در خصوص دفاع از برنامه‌های او می‌گویم که به مرز پختگی و بالندگی رسیده است از حیث دانش و تجربه و حلم و علم در جایگاه رفیعی است. همواره در مسیر انقلاب و ولایت بوده است.

وی افزود: او وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است همچنین سرپرست وزارت ورزش و جوانان و ریاست ملی کمیته ملی المپیک و معاون اجتماعی شهرداری تهران و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی بوده است.

 

خضریان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه  ۸۸ بود

علی خضریان در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صالحی امیری از نظر تخصص حتی یک ساعت هم در این وزارتخانه سابقه کار ندارد و زمانی که به کمیسیون‌های مجلس آمد و از وی سوال شد، پاسخ سوالات را به معاونان فعلی این وزارتخانه ارجاع داد که به این معناست که برنامه تحولی ندارد و می‌خواهد وضع موجود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: سوال بنده آن است که آیا در میان همفکران دولت و بدنه این وزارتخانه یک نفر هم نبود که برای تصدی این وزارتخانه معرفی شود؟ جالب است که صالحی امیری برای چند وزارتخانه نفر اول در نظر گرفته شده بود و الحمدالله وی در همه حوزه‌ها صاحب نظر است!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای پزشکیان! فارغ از هر نوع نگاه سیاسی می‌خواهیم دولت کارآمد و ضد فساد باشد اما این موضوع مستلزم آن است که وزرای دولت هم چنین ویژگی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یکی از سوابق صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان است که در زمان مدیریت وی اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد. افرادی بازداشت شدند و اتفاقاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان رخ داد که در اینجا نمی‌توانم بگویم که کار به بازرسی دفتر مقام معظم رهبری رسید و حکم توبیخ مدیرکل اداره اطلاعات استان خوزستان صادر شد. همچنین دستور اعاده حیثیت از آن بازداشت شدگان داده شد و حتی یکی از افراد بازداشت شده، خودکشی کرد.

خضریان متذکر شد: علاوه بر این، صالحی امیری در فتنه سال ۸۸ سابقه دارد و جزو افرادی است که نامه‌ای را به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا شرایط کشور را نزد رهبری بد جلوه دهند و در آن نامه گفته بودند اگر بنا بود از روز اول یک نفر از صندوق بیرون بیاید، پس چرا مردم پای صندوق‌های رأی آمدند؟

وی ادامه داد: صالحی امیری جزو کسانی است که به سران فتنه مشاوره می‌داد و اقدام علیه امنیت ملی کرده است. همچنین بر اساس گزارش‌های رسمی حکم جلب در آن مقطع برای صالحی امیری صادر شده بود اما اجرا نشد و دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند چرا آن حکم اجرا نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بوده و در آن مقطع می‌گفتند از وی در برنامه‌های تلویزیونی دعوت به عمل نیاید و ما الان می‌خواهیم او را وزیری کنیم که صبح تا شب به تلویزیون بیاید؟ وی سوابق مالی خوبی هم ندارد و زمانی که در کمیته ملی المپیک بود، ریخت و پاش زیادی کرد.

 

خدادادی موافق وزیر میراث فرهنگی: صالحی امیری سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد

زهرا خدادادی نماینده ملکان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در صحن علنی مجلس اظهار کرد: همکاران محترم! سید رضا صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد، او به جای سلیقه به برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای رویکرد انسجام گرایی و گفتمان سازی و اجماع سازی دارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را انسداد فرهنگی می‌داند. او اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن با انقلابی بودن و اسلامی بودن نه تنها تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شود.

نماینده ملکان خاطرنشان کرد: صالحی امیری در هر مقامی بوده تلاش کرده با ایجاد وحدت، باغ ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی فرهنگی منطقه‌ای و جهانی با اسلام هراسی و ایران هراسی مقابله کند. ریاست ۵ ساله درخشان آقای صالحی امیری در کمیته ملی المپیک هنوز در بین اهالی ورزش به ویژه قهرمانان ملی زبانزد است. گفتمان حکمرانی او توسعه گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده، ورزش از نگاه او علاوه بر ورزیدگی و قهرمانی عرصه فرهنگی برای دیپلماسی جهانی بوده است.

خدادادی گفت: اگر بخواهیم تمام فعالیت‌های صالحی امیری را در کتابخانه ملی فقط و فقط در یک عبارت کلی بیان کنیم باید بگوییم او کتابخانه ملی را از یک مرکز کتابداری و بایگانی به یک نهاد فرهنگی پویا مبدل ساخت همانند کاری که با تأسیس موزه عبرت در دوران مسئولیتش به عنوان معاون در وزارت اطلاعات انجام داد.

وی ادامه داد: صالحی امیری در دوره مدیریتی محدود و اثربخش خویش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات ارزشمند و ماندگار از خویش در عرصه‌های سیاست گذاری مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی بر جای گذاشت.

 

سیاوشی مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری: صالحی امیری راهکاری برای رفع مشکلات عشایر ارائه نداده است

اسماعیل سیاوشی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی گفت: ما می‌خواهیم مدیریت جامعه اسلامی را که حاصل خون شهدا است، به افرادی به عنوان وزیران دولت چهاردهم بسپاریم و باید در تصمیمات خود دقت کنیم.

وی ادامه داد: وزرا باید برنامه داشته باشند تا به هدف برسند. بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی را بررسی کردم و از وی سوال کردم که چه برنامه‌ای برای عشایر دارد که پاسخ مشخصی نداد و راهکاری هم نداشت.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین وی برای اصفهان و رفع مشکل خشک شدن زاینده رود برنامه‌ای اراده نکرده است. متأسفانه امکانات گردشگری در برخی از مناطق کشور در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است که وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی راهکاری برای رفع این مشکل هم به ما ارائه نداد.

وی گفت: مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان مخالفت با دولت وفاق ملی نیست بلکه بنده غم، غصه و رنج مردمی را دارم که برخی از مناطق فقط برای خوش گذرانی عده‌ای خاص شده است و به مردم گفته می‌شود که اینجا محل گردشگری آنان است و مجوز صنعتی ندارد.

 

قلاوند موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: همراهی با دولت به این معنی نیست که وزرا بی عیب هستند

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: نیازمند همراهی دولت و مجلس هستیم.

وی ادامه داد: همراهی با دولت به این معنی نیست که وزرا بی عیب هستند.

 

فیاضی موافق وزیر پیشنهادی گردشگری: اگر «صالحی امیری» در مورد جریان فتنه برائت جست به او رای دهیم

عبدالوحید فیاضی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: پزشکیان خدمت بزرگی به جریان انقلاب کرده و برای اولین بار است که دولت وفاق ملی را شکل داده است.

وی ادامه داد: امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است. اگر در مورد جریان فتنه برائت جست به او رأی دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه