اخبار داغ

فرمانده سپاه استان بوشهر مطرح کرد:

راهپیمایی اربعین حرکت جهانی علیه استکبار جهانی

راهپیمایی اربعین حرکت جهانی علیه استکبار جهانی
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت جهانی علیه نظام سلطه و استکبارجهانی است که در قالب برنامه‌ای فرهنگی با وحدت مسلمانان‌ برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی رزمجو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر» اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت جهانی علیه نظام سلطه و استکبارجهانی است که در قالب برنامه‌ای فرهنگی با وحدت مسلمانان‌ برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه در مکتب امامین انقلاب آموختیم که باید از تاریخ صدر اسلام درس بگیریم گفت: در اربعین از سراسر جهان به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران، دوست‌داران اهل‌بیت (ع) و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) داوطلبانه و مشتاقانه با شور و شعور حسینی به سمت هدفی مشترک قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه در حرکت اربعین با یکی شدن همراهی مردمی در ارائه هزینه‌های شخصی و ساماندهی سیستم وزارت کشور و دولت، مردم فوج فوج برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی وارد مرز عراق می‌شوند خاطرنشان کرد: موکب‌های اربعین که با کمک‌های مردمی برپا می‌شود تداعی کننده تاریح صدر اسلام و هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا مردم از جان و مال خود گذشت می‌کنند و در موکب‌ها با هزینه و اراده مردم به استقبال زائران حسینی می‌روند.

رزمجو مردم محور بودن این موکب‌ها را مهم‌ترین امر دانست و بیان کرد: تعداد قابل‌ توجهی موکب‌هایی برای پذیرایی از کسانی که از استان‌های ایران و یا برخی کشورهای خارجی که از استان بوشهر عبور می‌کنند و به سمت مرز می‌رون در مسیر رسیدن به مرز شلمچه استقرار پیدا کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به نقش زنان در نهضت عاشورای حسینی اظهار کرد: در این راستا بانوان با آشنایی کامل از معرفت حضرت زینب (س) که با صبر و استقامت فرهنگ حسینی را انتقال دادند در موکب‌ها و پیاده‌روی و پشتیبانی از این حرکت عظیم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرساله حماسه‌ای مردمی در اربعین حسینی شکل می‌گیرد، تأکید کرد: جمعیت بانوان دوشادوش مردان در راهپیمایی شرکت می‌کنند و از زائران پذیرایی می‌کنند‌، بانوان نیز برای ایفای نقش زینب‌گونه خود، از هر آنچه که دارند برای خدمت به زائران استفاده می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه