اخبار داغ

ملکی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

ثبات در میزان عرضه و تقاضا گوشت/ بعد از مهرماه مصرف گوشت در کشور افزایشی می‌شود

ثبات در میزان عرضه و تقاضا گوشت/ بعد از مهرماه مصرف گوشت در کشور افزایشی می‌شود
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تأمین گوشت مناسبات مذهبی و گذر از فشار بر بازار گوشت گفت: عرضه و تقاضا در بازار گوشت نسبت به قبل در حالت ثبات است.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت گوشت گوسفندی در بازار پروتئین کشور اظهار کرد: اتحادیه گوشت به نوعی، خود مصرف کننده گوشت است و این محصول را از تولید کنندگان دریافت و به عنوان حلقه میانی بازار گوشت عمل می‌کند.

افزایش تزریق گوشت به بازار موجب ثبات در قیمت می‌شود

وی ادامه داد: اتحادیه گوشت به عنوان تنظیم و توزیع کننده در بازار عمل می‌کند و امروز ما شاهد این هستیم که نسبت به قبل گوشت بیشتری به بازار تزریق می‌شود و در صورتی که این روند توزیع به همین شکل ادامه یابد به طور قطع منطقی شدن قیمت در بازار را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در سه هفته اخیر بازار گوشت و به خصوص گوشت گوسفندی شاهد کاهش قیمت و شیب نزولی آرام قیمت گوشت در بازار بودیم و یک از علت‌های آن را می‌توان افزایش گوشت وارداتی و تا قدری کم شدن میزان خرید مردم به واسطه توان مالی ذکر کرد.

ملکی توضیح داد: مصرف گوشت نسبت به گذشته تا حدی کاسته شده که امید داریم با توجه به مشکلاتی که کاهش مصرف گوشت برای سیستم درمان کشور به وجود می‌آورد این روند با تدابیر دولت اصلاح شود تا در آینده نیاز نباشد همین هزینه؛ بلکه مبلغ بیشتری را در حوزه درمان در کشور هزینه کنیم.

وی با اشاره افزایش مصرف گوشت در مقاطعی نظیر محرم و بازگشت حجاج و عید قربان و... گفت: در حال حاضر این مناسبت‌ها به پایان رسیده و میزان مورد نیاز گوشت برای همه این مناسبت‌ها تأمین شده است و از این به بعد دیگر فشاری بر بازار تأمین گوشت نیست و از شرایط فشار خارج شده‌ایم.

بعد از مهرماه مصرف گوشت در کشور افزایش میابد

وی تصریح کرد: آمار سال‌های گذشته نشان از این دارد که از مهر ماه به بعد تا حدی مصرف گوشت در کشور افزایش می یابد که با مدیریت وزارت کشاورزی و نظارت نهادهای ناظر و مدیریت عمومی گوشت در کشور انشاالله شاهد آرامش بیشتر در این بازار خواهیم بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه