اخبار داغ

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی مازندران اعلام کرد:

جزئیات تازه از تخریب جنگل‌های «الیمالات»

جزئیات تازه از تخریب جنگل‌های «الیمالات»
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری با اشاره به تخلف مجدد پیمانکار منطقه گردشگری سد الیمالات گفت: براساس این گزارش همراه با یگان حفاظت استان و شهرستان در عرصه حضور پیدا کردیم و سازه‌های فلزی از عرصه خارج و تخلف تنظیم و تسلیم مرجع قضایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی مقیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به تخریب جنگل الیمالات در شهرستان نور اظهار کرد: پیمانکار سد الیمالات پیرو تخلف‌های گذشته در اقدام دیگر به خاک‌برداری، تخریب و تسطیح عرصه منابع ملی به مساحت ۸۰ متر مربع به منظور استقرار سازه‌های فلزی در منطقه اقدام کرد.

وی با اشاره به تخلف مجدد پیمانکار،افزود: بر اساس این گزارش همراه با یگان حفاظت استان و شهرستان در عرصه حضور پیدا کردیم و سازه‌های فلزی از عرصه خارج و تخلف تنظیم و تسلیم مرجع قضایی شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قطع و ریشه‌کن کردن درختی با قطر بالا در منطقه الیمالات، تأکیدکرد: این فیلم ارتباطی به جنگل الیمالات و حوزه اداره کل منابع طبیعی ساری ندارد و در فضای ۸۰ متر مربع الیمالات که تخلف شد، درختی وجود نداشت.

واکنش انصاری به تخریب جنگل‌های الیمالات

شینا انصاری معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به این موضوع گفت: خبر نگران‌کننده‌ تخریب جنگل‌های الیمالات به دستم رسید. همکارانم در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران موضوع را پیگیری کرده‌اند این منطقه جزو مناطق چهارگانه تحت‌حفاظت سازمان نیست امیدوارم سازمان منابع طبیعی با حساسیت مسأله را بررسی کند.‌ ما هم به‌صورت ویژه  موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش بلاغ، طی روزهای گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار طرح گردشگری جنگل الیمالات شهرستان نور استان مازندران داشت.

این فعالیت درحالی است که با حکم دادستانی بخش توقفگاه و باجه غیرقانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان قطع درخت در این طرح، برخورد و خسارت وارده اخذ شود.

همچنین در فروردین امسال نیز مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل‌ الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

ماجرای قطع درختان در جنگل‌های الیمالات در آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته خبرساز شده بود که در آن زمان دو دستگاه لودر و بولدوزر متعلق به پیمانکار یک طرح گردشگری سد الیمالات با همراهی برخی مسئولان مربوطه اما بدون داشتن مجوزهای قانونی در یک حرکت غیرقانونی، اقدام به تسطیح مسیر خط انتقال برق فشار قوی کرده و جنگل را در مساحتی تقریبا ۱.۵ هکتاری تخریب کردند.

گفته می‌شود که در آن عملیات تسطیح و خاکبرداری حدود هزاران اصله درخت و نهال از بیخ و بن پاک‌تراشی شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه