اخبار داغ

ترسیم چشم‌انداز ۲۰ساله ضرورت است؛

توسعه زیرساخت‌ها نوید آینده روشن سرعین

توسعه زیرساخت‌ها نوید آینده روشن سرعین
با تدوین چشم‌انداز ۲۰ساله و اولویت قراردادن توسعه زیرساخت‌ها می‌توان نوید آینده روشنی برای شهر توریستی سرعین ترسیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  زیرساخت‌های گردشگری از جمله عوامل مؤثری است که می‌توانند مستقیماً منجر به ارائه خدمات شوند و برخورداری از آن‌ها می‌تواند توانِ توسعه منطقه را افزایش دهد.

 افزایش زیرساخت در شهر و شهرستان باعث ایجاد اشتغال و ازبین‌بردن بیکاری می‌شود که در جهت حمایت از زیرساخت‌های گردشگری با تعدادی از مسئولان شهرستان سرعین گفتگو کردیم که در زیر خلاصه‌ای از این گفتگوها آورده شده است.

 افزایش زیرساخت‌ها عامل ماندگاری بیشتر گردشگران در سرعین

 باقر باقرزاده، فرماندار سرعین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: به لحاظ مدرن‌سازی آب‌درمانی‌ها و افتتاح چندین مجتمع اقامتی به‌ویژه پل مجتمع گردشگری دربند سرعین، حضور گردشگران با افزایش چشمگیری مواجه بود.

وی گفت: با توجه به اینکه سه مجتمع موج‌های آبی و هتل‌های ۵ ستاره در حال احداث و تکمیل است انتظار می‌رود موج حضور گردشگران در سال‌های آتی رشد مضاعف داشته باشد.

باقرزاده تصریح کرد: در راستای افزایش مدت ماندگاری و تلاش برای جلب رضایت‌مندی گردشگران گرامی تمهیدات لازم در خصوص توسعه پایدار زیرساخت‌های گردشگری باید مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه شب‌های بیدار سرعین در کشور کم‌نظیر است اضافه کرد: در طول تعطیلات شهریور اکثر مراکز اقامتی ثبت شده در سامانه‌های آماری به‌صورت صددرصد تکمیل شده بود.

 فرماندار سرعین گفت: یکی از اولویت‌های مهم گردشگری وجود زیرساخت‌های مناسب از جمله مسیرهای ارتباطی است که دررابطه‌با زحمات استاندار اردبیل و همراهی نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی جاده ارجستان به‌عنوان دومین مسیر ارتباطی مرکز شهرستان در حال تعریض و بهسازی است.

وی تصریح کرد: مسیر منتهی به دهکده گردشگری دربند سرعین و پیست اسکی آلوارس و اوجور در حال بهسازی و تعریض است که می‌تواند مسیر مهمی برای گردشگری شهرستان شود.

وی افزود: شهرستان سرعین نعمت کوه سبلان و آبگرم‌های شفابخش را در قلب خود جای‌داده است و برای بهرمندی کوهنوردان از سمت این شهرستان نیز مکاتبات و اقدامات لازم برای احداث پناهگاه صورت‌گرفته است.

باقرزاده اضافه کرد: بخش سبلان سرعین از لحاظ طبیعت و برخورداری از آب‌وهوای خاص در حوزه گردشگری پتانسیل مناسبی برای جذب مسافران را دارد و باید با ترغیب سرمایه‌گذاران برای ایجاد تأسیسات گردشگری در این بخش شاهد ثروت‌آفرینی برای مردم منطقه خواهیم بود.

 ضریب پروانه‌های سرمایه‌گذاری در سرعین صفر در صد است

 محمود زنده‌دل، رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به ضریب پروانه سرمایه‌گذاری در شهرستان سرعین گفت: جهت حمایت از بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران جهت رونق و توسعه اقتصادی شهرستان ضریب پروانه‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان را حتی خارج از محدود را صفر درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از تمامی سرمایه‌گذاری‌های شهرستان حمایت‌های لازم از طرف شورا انجام شده و می‌شود و از سرمایه‌گذاران در این جهت و سرمایه‌گذاری در شهرستان دعوت می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری این شهرستان را انتخاب کنند و در این مسیر اعضای شورای اسلامی شهرستان سرعین با همراهی سایر مسئولین شهرستانی با حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در جهت رونق شهرستان همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.

  رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین در ادامه مطرح کرد: سرمایه‌گذاران با ورود خود به شهرستان سرعین باعث رونق منطقه می‌شوند و هرچقدر بتوانیم با همکاری مسئولان استانی و کشوری به تعداد سرمایه‌گذاران این شهرستان اضافه کنیم همان مقدار می‌توانیم برای رشد و توسعه شهرستان قدم‌های مثبتی برداریم.

وی یادآور شد: با افزایش زیرساخت‌های گردشگری و توسعه شهرستان شرایط برای اشتغال‌زایی جوانان منطقه ایجاد شده و از مسافرت جوانان شهرستان به سایر شهرها و کشورها به‌خاطر یافتن شغل جلوگیری می‌شود.

 زنده‌دل در پایان سخنان خود گفت: در نهایت هر سرمایه‌گذاری هر قدمی در حوزه گردشگری بردارد مورد حمایت شورای اسلامی شهر و شهرستان سرعین قرار خواهد گرفت.

 سرعین نیازمند چشم‌انداز ۲۰ساله دارد

 بهزاد بدل زاده، معاون شهرداری شهرستان سرعین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: در جهت توسعه و رونق شهرستان سرعین باید چشم‌انداز ۲۰ساله طراحی شود تا بتوانیم به ماندگاری مسافران و گردشگران قدمی برداریم و با جذب مسافران و گردشگران خارجی بتوانیم رشد اقتصادی شهرستان را افزایش دهیم.

وی مطرح کرد: در شلوغی‌های اخیر که همه شاهد بودیم درآمد آن‌چنانی برای شهرستان به دست نیامد و علت هم آن  این دلیل می‌تواند باشد که بیشتر مسافران و گردشگران از اقشار ضعیف جامعه هستند و باید تمهیدات لازم در جهت جذب گردشگران در اقشار پردرآمد را داشته باشیم تا با جذب این نوع مسافران به درآمد و اقتصاد شهرستان کمک‌ شود.

بدل زاده، تصریح کرد: در جهت ماندگاری و حفظ مسافر در حاشیه پل کمربندی سرعین که در حال اجرا است، مکان‌های گردشگری و اقامتی اجرا خواهد شد تا از این طریق بتوانیم هم برای توسعه شهرستان و هم در جهت ماندگاری گردشگران در این شهرستان کمک کنیم.

وی گفت: ۱۹ هزار واحد خالی در سرعین وجود دارد که جمعیت فعلی سرعین حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر است و طبق اعلام آمار فرمانداری بالای یک میلیون گردشگر در تعطیلات هفته اخیر در این شهر حضور داشته است و به همین دلیل باید برای رشد و توسعه شهرستان سرعین فکر و زیرساخت اساسی اجرا شود.

کانکس‌های آماده برای رفع نیازهای سرویس بهداشتی گردشگران سرعین خریداری شد

معاون شهرداری شهرستان سرعین افزود: در جهت رفع نیازهای سرویس بهداشتی گردشگران سرعین کانکس‌های آماده خریداری شده است که به‌زودی در شهرستان سرعین قرار داده خواهد شد.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به در اختیار قراردادن سرویس‌های بهداشتی شهرستان گفت: شهرداری سرعین آمادگی همکاری با کسانی که مایل هستند یا می‌توانند در جهت رسیدگی و نگهداری سرویس‌های بهداشتی شهرستان سرعین عهده‌دار مسئولیت شوند و این افراد به شهرداری سرعین مراجعه کرده تا اطلاعات بیشتر را دریافت کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه