اخبار داغ

یزدان پناه در گفتگو با دانا:

غرب و آمریکا برای تضعیف پوتین از جنگ اوکراین بهره‌برداری می‌کنند

غرب و آمریکا برای تضعیف پوتین از جنگ اوکراین بهره‌برداری می‌کنند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا و متحدان اروپایی‌اش از تحولات جنگ اوکراین، به‌ویژه حمله این کشور به کورسک، برای تضعیف پوتین و افزایش فشار سیاسی در داخل روسیه بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنگ اوکراین که از سال 2022 به شدت داغ شده است، به‌طور قابل توجهی بر معادلات سیاسی و نظامی در روسیه و همچنین در سطح بین‌المللی تأثیر گذاشته است. در این راستا، تحلیل‌گران مسائل بین‌الملل به بررسی عواقب این جنگ بر قدرت و آینده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پرداخته‌اند.

کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با بیان اینکه آمریکا و متحدان اروپایی اش، ازتغییر معادلات جنگ و از حمله اوکراین به کورسک راضی اند، اظهار کرد: آن ها این اقدام را در عمل  تضعیف پوتین و افزایش فشار سیاسی در داخل روسیه برای پایان دادن به جنگ تلقی می کنند.

وی افزود: اگر این هدف محقق شود، شکست‌های گذشته در میدان جنگ روسیه، مانند عقب‌نشینی‌های اجباری از کی یف، خرسون و خارکف، تأثیر فراوانی بر داده ها و نقشه های پوتین و ارتش روسیه گذاشته است. 

به گفته این کارشناس مسائل بین الملل؛ شاید پایان جنگ با اوکراین پایان پوتین در روسیه هم باشد، غرب و آمریکا این مطلوب را دنبال می کنند.

گفتنی است؛ تحولات جنگ اوکراین نه تنها تأثیری عمیق بر وضعیت نظامی و سیاسی روسیه دارد، بلکه می‌تواند آینده قدرت‌مداری پوتین را تهدید کند. در این میان، کشورهای غربی از هر فرصتی برای تضعیف قدرت پوتین و تأمین منافع خود در سطح بین‌المللی استفاده خواهند کرد.، این موقعیت ممکن است سرآغازی برای تغییرات بزرگ در سیاست‌های داخلی و خارجی روسیه باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه