اخبار داغ

دانا گزارش می دهد،

نامه سرگشاده «فائزه هاشمی» تکه ای از یک سناریوی رسانه ای/ چرا فرزند هاشمی خود را دیکتاتور حقیر می داند؟

نامه سرگشاده «فائزه هاشمی» تکه ای از یک سناریوی رسانه ای/ چرا فرزند هاشمی خود را دیکتاتور حقیر می داند؟
در حالی نامه سرگشاده فائزه هاشمی از اوین در روزهای اخیر واکنش های مختلف را به دنبال داشته است که به نظر می رسد این اقدام وی یک سناریوی سیاسی برای هموار کردن مسیر آزادی فرزند هاشمی از اوین باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرسازی از بند سیاسی زندان اوین همواره جزئی از بازی رسانه های برانداز و ضد انقلاب بوده است تا از این طریق مسئله حقوق بشر را دستاویز قرار داده و با موج سازی رسانه ای آشوب در خیابان را کلید بزنند.

بی بی سی فارسی پس از فتنه 88 و توطئه براندازی در کشور، خبرسازی از زندان اوین را کلید زد.

2 سال پس از فتنه 88 این رسانه فارسی زبان دولت انگلیس، در گزارشی مدعی شد که در زندان اوین آشوب و ضرب و شتم زندانیان اتفاق افتاده است، خبر به گونه ای منعکس شده بود تا افکار عمومی را به این باور برساند که زندان بانان و ماموران بند سیاسی زندان، اقدام به آزار و اذیت زندانیان کردند.

انتشار این خبر موجی از فضاسازی رسانه ای را علیه حقوق بشر در زندان ایجاد کرد و رسانه های برانداز تلاش کردند تا به این بهانه آتش فتنه 88 را باز هم شعله ور کنند.

این ادعا اما چند روز بعد با انتشار یک نامه سرگشاده از سوی یکی از زندانیان اصلاح طلب از بند سیاسی اوین رد شد. در این نامه سرگشاده آمده بود درگیری دربند هفت نه از جانب حفاظت زندان بلکه میان برخی زندانیان فتنه ۸۸ روی‌ داده و مأموران فقط این افراد را از هم جدا کرده‌اند، در اوین باندهای سیاسی توسط برخی احزاب و گروه‌ها راه افتاده و اگر کسی با آن‌ها همراه نشود مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت.

بعدها اعلام شد که علت درگیری در زندان اوین به خاطر این بوده که برخی زندانیان سیاسی قصد مشارکت در انتخابات مجلس نهم را داشتند اما لیدر باندهای سیاسی داخل زندان و نوچه های آنها برای جلوگیری از آنها، اقدام به ضرب و شتم و درگیری در زندان کردند.

به نظر می رسد ماجرا تشکیل باند در زندان تنها به سالهای پس از فتنه 88 باز نمی گردد.

مبارز یا طبل تو خالی و دیکتاتور حقیر

این روزها فائزه هاشمی که دوران محکومیت خود را در اوین سپری می کند، در نامه سرگشاده ای پرده از فشار باندهای سیاسی داخل زندان بر سایرین برداشته است.

او در این نامه سرگشاده خود نوشته است که ما مبارزین طبلی توخالی و دیکتاتورهای حقیری بیش نیستیم این در حالی است که به اذعان دختر هاشمی رفسنجانی، بعد از انتخابات نسبت به افراد غیرهمراه با خود و یا منتقد خود با انگ‌های نادرستی چون مزدور، دارای مأموریت، آدم‌فروش، جاسوس، حکومتی، کارمند دولت در اینجا و ... واردشده و مشابه گروه‌های فشار با ایجاد فضای وحشت و خفقان سعی در ساکت کردن آن‌ها کرده و بعضاً موفق هم می‌شوند.

از سوی دیگر اظهارات فائزه هاشمی سندی بر باندسازی های سیاسی اوین پس از فتنه 88 است.

فرزند هاشمی رفسنجانی در نامه سرگشاده خود که واکنش های مثبت و منفی بسیاری را به دنبال داشته است تلاش کرده است روز جمعه 8 تیر مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1403 را به تحریر در آورد.

او نوشته است گردانندگان باندهای داخل زندان با ایجاد هیاهو و فحاشی و شعار مانع رأی دادن برخی از زندانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر شدند. از ۸ صبح تا ۱۲ شب روز جمعه در راهروی منتهی به درب خروجی بند نشستند، هم‌بندی‌هایشان را پاییدند و اجازه عبور ندادند. فضا به‌قدری خوفناک بود که زندانبانان نیز جرات باز کردن درب برای عبور رأی‌دهندگان را نداشتند و این ۸ نفر نتوانستند رأی بدهند!

نامه سرگشاده فائزه تکه ای از یک پازل رسانه ای!

نامه سرگشاده فائزه هاشمی اما بیش از آنکه در معرفی هم مسلک هایش دارای اهمیت باشد، در انگیزه وی برای انتشار این نامه حائز اهمیت است.

انتشار نامه فرزند هاشمی رفسنجانی و ایجاد موج حمایت برخی چهره های نزدیک به جریان فکری وی همچون زید آبادی، زیباکلام، پروانه سلحشوری از یک سو و ادعای نداشتن امنیت جانی فائزه در زندان تکه های پازلی است که به نظر می رسد هدفش بستر سازی برای تخفیف مجازات یا مرخصی وی از زندان باشد.

محمدحسین آقاسی وکیل فائزه هاشمی درباره اقدامات احتمالی درباره حفاظت از جان موکل خود بعد از انتشار نامه گفت: به همراه آقای محسن هاشمی برادر موکلم، تلاش‌مان را می‌کنیم تا با مراجعه به دادستان تهران یا سرپرست دادسرای اوین گفت‌وگویی با آنها داشته باشیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم برای ایشان انجام دهیم. این در حالی است که به گفته وکیل مدافع فائزه هاشمی دادستانی با آزادی مشروط وی مخالفت کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه