اخبار داغ

مخالفت شدید وزرای رژیم صهیونیستی با آتش‌بس موقت با حزب‌الله لبنان

مخالفت شدید وزرای رژیم صهیونیستی با آتش‌بس موقت با حزب‌الله لبنان
طرح پیشنهادی آتش‌بس ۲۱ روزه میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی از سوی سیاستمداران عربی و غربی، با مخالفت مقامات و وزرای رژیم صهیونیستی روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، علی‌رغم تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و کشتار وسیعی که در لبنان به راه انداخته، وزرای کابینه این رژیم مخالفت خود را با آتش‌بس موقت در لبنان و توقف حملات این رژیم اعلام کرده و مدعی شدند ضربات نظامی علیه حزب‌الله تا «دستیابی به پیروزی کامل» باید ادامه داشته باشد.

یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «دولت اسرائیل باید امروز صبح پذیرش پیشنهاد آتش‌بس بایدن-ماکرون را اعلام کند، اما تنها برای ۷ روز، تا از بازسازی سیستم‌های فرماندهی و کنترل حزب‌الله جلوگیری شود. ما هیچ پیشنهادی را که شامل اخراج حزب‌الله از مرزهای شمالی‌مان نباشد، نمی‌پذیریم.»

وی همچنی ن ا فز و د: «هر پیشنهادی که ارائه می‌شود باید به ساکنان شمال اجازه بازگشت فوری و ایمن به خانه‌هایشان را بدهد و منجر به ازسرگیری مذاکرات درباره معامله گروگان‌گیری شود. هرگونه نقض آتش‌بس، حتی کوچک، باعث می‌شود اسرائیل با تمام توان دوباره به لبنان حمله کند.»

بِتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نبرد در شمال باید با یکی از دو سناریو به پایان برسد (یا نابودی حزب‌الله و سلب توانایی آن در تهدید ساکنان شمال، یا ادامه جنگ) نباید به دشمن فرصت داد تا از ضربات شدیدی که دریافت کرده بهبود یابد یا برای ادامه جنگ آماده شود. تسلیم حزب‌الله یا جنگ، تنها راه بازگرداندن امنیت به ساکنان شمال و اسرائیل است.»

از سوی دیگر، اوریت استروک، رژیم صهیونیستی نیز گفت: «هیچ مجوز اخلاقی برای آتش‌بس وجود ندارد؛ نه برای ۲۱ روز و نه حتی برای ۲۱ ساعت. حزب‌الله لبنان را به بشکه باروت تبدیل کرده و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، ساکنان شمال را به گروگان و آواره در سرزمین خودشان بدل کرده است. ما اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کنیم و تا اصلاح اوضاع توقف نخواهیم کرد.»

حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «در پی گزارش‌هایی درباره مذاکرات برای توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله، فراکسیون عوتسما یهودیت در ساعات آینده نشست فوری برگزار خواهد کرد.»

میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، گفت: «آتش‌بس بدون دریافت هیچ امتیاز ملموسی از حزب‌الله یک اشتباه بزرگ است که دستاوردهای بزرگ نظامی اسرائیل در روزهای اخیر را به خطر می‌اندازد. امیدوارم که این گزارش‌ها نادرست باشند و باید تا دستیابی به پیروزی کامل در شمال ادامه دهیم.»

از سوی دیگر، گدعون ساعر، عضو کنست رژیم صهیونیستی، گفت: «کاهش شدت حملات هوایی اسرائیل در لبنان طی روزهای اخیر و اجتناب از هدف قرار دادن توانمندی‌های حزب‌الله در بیروت، مانند آنچه در جنوب لبنان و بقاع رخ داد، اشتباه است.»

وی افزود: «ادامه و تکامل عملیات برای نابودی توانایی‌های اصلی حزب‌الله که تهدیدی برای عمق اسرائیل هستند، ضروری است. توقف این عملیات به حزب‌الله فرصت می‌دهد تا اقداماتی انجام دهد که در آینده انجام این مأموریت را دشوارتر کند.»

زئیف الکین، عضو کمیته امور خارجی و امنیتی کنست، گفت: «اگر گزارش‌ها درباره توافق آتش‌بس موقت ۲۱ روزه صحیح باشد، این یک اشتباه فاحش از سوی اسرائیل است. این به حزب‌الله فرصت می‌دهد تا از ضرباتی که دریافت کرده بهبود یابد و صفوف خود را برای نبرد دوباره سازماندهی کند.»

وی افزود: خواسته اسرائیل در لبنان باید روشن باشد: هیچ آتش‌بس موقت، فقط توقف دائمی بدون ارتباط به جنگ جاری در غزه، و دور کردن حزب‌الله از فراسوی رود لیتانی. تا زمانی که حزب‌الله با این شرایط موافقت نکند، باید از ضعف آن بهره‌برداری کرد و فشار نظامی را افزایش داد و با تمام قوا در لبنان عمل کرد. ما نمی‌توانیم با تردید سازمان‌های تروریستی را شکست دهیم و نمی‌توانیم ساکنان شمال را با امنیت به خانه‌هایشان بازگردانیم!»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه