اخبار داغ

شروع موج جدید بارش‌ها از فرداشب

شروع موج جدید بارش‌ها از فرداشب
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی نقاط کشور و وزش باد شدید در بعضی استان‌ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۹ مهر) در شرق استان گیلان، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، همدان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر در جنوب فارس، ارتفاعات کرمان برخی نقاط هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه‌شنبه (۱۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود. اواخر وقت سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب به‌تدریج بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: چهارشنبه (۱۱ مهر) بارش در در برخی نقاط شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ مهر) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا پنجشنبه در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز، برخی نقاط در جنوب نوار شرقی و شمال شرق کشور و جمعه در نوار شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: دوشنبه دریای خزر و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ مهر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۱ مهر) صاف، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد و اهواز فردا با بیشینه دمای ۳۹ و پس فردا با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه