اخبار داغ

ایران 4 - قطر یک؛

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| حس شیرین انتقام به پرچم‌داری سردار؛ قطری إسمع!

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| حس شیرین انتقام به پرچم‌داری سردار؛ قطری إسمع!
دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قطر با برتری قاطعانه یوزهای سپیدپوش پارسی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی فوتبال 2026، از ساعت 19:30 امشب در ورزشگاه مکتوم بن راشد شهر دبی طی جدالی به‌شدت حساس به مصاف تیم ملی فوتبال قطر رفت.

یوزهای سپیدپوش پارسی که به دلیل تصمیم فیفا و AFC از میزبانی در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد مقدس محروم مانده بودند، پایتخت امارات متحده عربی را به‌عنوان میزبان خود انتخاب کردند تا ایرانیان مقیم دبی بدون مشکل به ورزشگاه باشگاه شباب‌الاهلی بیایند.

تیم ملی برای این بازی مثل بازی قبل، محمدحسین کنعانی‌زادگان را به علت مصدومیت در اختیار نداشت و ابوالفضل جلالی و صالح حردانی نیز به علت مصدومیت و محرومیت، در این بازی غایب بودند. سامان قدوس نیز در این بازی به علت دو کارته بودن حضور نداشت.

تیم ملی با ترکیبی متفاوت پا به این میدان گذاشت؛ کریمی در میانه میدان، نورافکن در دفاع چپ و محمدی در دفاع راست. از همین رو ایران شکل بازی متفاوتی داشت که قطری‌ها از این سردرگمی استفاده کرده و توسط معز علی، گل نخست خود را به ثمر رساندند.

ایران بعد از گلی که دریافت کرد، بارها به سمت دروازه رقیب تاخت اما بی‌دقتی مهاجمان ایران، گل تساوی را تا دقیقه 42 و ضربه سر زیبای سردار آزمون روی اشتباه مدافعان تیم ملی قطر و بر اثر پاس امید نورافکن به تأخیر انداخت. این نیمه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

برخلاف نیمه اول، در نیمه دوم سردار آزمون همان اول میخ را محکم کوفت و روی اشتباه محرز مشعل برشم، دروازه قطر را باز کرد تا خیال قلعه‌نویی را راحت کند. او که در این بازی کاپیتان نبود و بازوبند را بر بازوی طارمی می‌دید اما بزرگی‌اش را نشان داد و فرصت هت‌تریک را از خودش گرفت تا محبی گل سوم را به ثمر برساند. محبی در دقیقه 97 هم روی ضربه سر، گل چهارم را به تور حریف چسباند.

تیم ملی در نیمه اول 2 بار تیرک دروازه قطر را به لرزه در آورد و در نیمه دوم هم علیرضا جهانبخش پس از ورود به زمین، یک گل به ثمر رساند که داور آن را آفساید گرفت و گل شهریار هم آفساید شد. با این برتری پرگل، ایران به نوعی انتقام شکست تلخ ورزشگاه الثمامه را از عنابی‌ها گرفت و به یک برد شیرین دست یافت.

ایران 4
گل: سردار آزمون 42 و 47 - محمد محبی 65 و 97

قطر یک
گل: معز علی 17

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، سید محمد کریمی، محمد محبی، مهدی قایدی (تعویض علیرضا جهانبخش، دقیقه ۷۷)، مهدی طارمی و سردار آزمون.
ترکیب قطر: مشعل برشم، لوکاس مندز، بوعلام خوخی، طارق سلمان (تعویض اسماعیل محمد، دقیقه ۶۵)، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، احمد فتحی (تعویض ابراهیم حسن، دقیقه ۶۵)، جاسم جابر، ادمیلسون جونیور (تعویض عبدالرحمن مصطفی، دقیقه ۵۸)، اکرم عفیف و المعز علی.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه