کشف استعداد یا پرورش آن

کشف استعداد یا پرورش آن
فرهاد مجیدى از فوتبال خداحافظى مى کند و تمامى فوتبالدوستان،چه آبى وچه قرمز شوکه شده اند،امروز شایعاتى مبنى بر خداحافظى نویدکیا به گوش مى رسد و احتمالا در پایان فصل هم على کریمى کفش هایش را مى آویزد و ما هر روز بیشتر به حال این فوتبال بى ستاره افسوس مى خوریم.تمامى این ها زنگ خطرى هستند براى مسئولان پر ادعا،آن هائى که تنها هدفشان از فوتبال شهرت و ثروت است،آن هائى که فقط نتیجه گرا هستند،آن هائى که فقط حرف زدن و مجادله را بلدند،فقط غر زدن وکاسه ى گدائى بدست گرفتن را و ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانااینک روزى که همه از آن هراس داشتند فرا رسیده،روز وداع با آخرین باقى مانده هاى آخرین نسل طلائى فوتبال ایران،همان هائى که در جام ملت هاى جوانان و بازى هاى آسیائى پدیده شدند و توسط بلاژ و برانکو به قله ى افتخار رسیدند،در واقع  این سه نفر به همراه مهدى مهدویکیا،سوگلى هاى اواخر دهه ى هفتاد بودند و حالا دیگر به آخر خط رسیده اند. حالا ما خواهیم ماند و یک نسل کم فروغ.براستى چرا دیگر کسى با فرار هاى مشابه فرهاد مجیدى ،تماشاگران را نیم خیز نمى کند یا همانند على کریمى با تکتیک جادوئى اش همه را به وجد نمى آورد؟ کجاست آن پاس هاى گره گشاى نویدکیا،نفوذ هاى ویران گر مهدوی کیا و...

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ...,

 

,

مى گویند استعداد نداریم،پس چگونه على دوستى ونوجوانانش براى دومین بار در ٤ سال اخیر به دور دوم جام جهانى مى رسند؟این حرف ها بهانه است براى دور زدن مردم ،براى لا پوشانى کم کارى خودشان در پرورش استعداد.هیچ کس حاضر نیست در تیم هاى بزرگ کشور قدمى براى تیم هاى پایه بردارد و یک آکادمى در خور شأن تشکیل دهد.فقط کافى است نگاهى به ترکیب کنونى دوتیم پرسپولیس و استقلال داشته باشیم،در قرمزها فقط علیرضا حقیقى،حمید رضا على عسگر و محمد حسین کنعانى از تیم هاى پایه در پرسپولیس بوده اند و استقلال هم(بجز تیموریان و حیدرى که در رده ى جوانان در استقلال بودند و سپس این تیم را ترک کردند)تنها فردین عابدینى،احسان پیرهادى،مهران قاسمى،حامد خسروى و بابک جبارى از پایه در این تیم توپ زده اند و نکته جالب اینکه در تیم استقلال به جز عابدینى ،سایرین ممکن است هر ٦ ماه یکبار در لیست ١٨ نفره قرار گیرند.البته نباید از نفش تأثیر گذار دلالان نیز بگذریم که چند بازیکن بى کیفیت را به تیم ها تحمیل مى کنند و مانع پیوستن استعداد هاى واقعى مى شوند.

, .,

بد نیست نگاهى گذرا به ترکیب تیم ملى نوجوانان در جام جهانى ٢٠٠٩ داشته باشیم،تیمى که در مرحله ى گروهى با شکست گامیبا،قهرمان آفریقا و هلند،تیم سوم دوره ى قبل و متوقف کردن کلمبیا،به عنوان تیم اول از گروه خود صعودکرده بود و در مرحله ى ١/٨ نهائى در وقت هاى اضافه، با نتیجه ى ٢-١ مغلوب اروگوئه،نائب قهرمان مسابقات شد.

, .,

از بین ٢٠ بازیکن چند تاى آن ها در تیم ملى حضور دارند و یا به تیم ملى دعوت شده اند؟ چند تایشان در تیم هاى لیگ برترى یار ثابت هستند،بجز امید عالیشاه،پیام صادقیان( کاپیتان تیم نوجوانان)،میلاد غریبى( زننده ى گل ایران به هلند) و کاوه رضائى( آقاى گل جام ملت هاى نوجوانان) بقیه احتمال رسیدنشان به تیم ملى،از احتمال پیروزى ایران بر برزیل کمتر است.چگونه مى شود تیمى که در رده ى نوجوانان قهرمان آسیا شده و به جمع ١٦ تیم برتر جهان رسیده،در رده ى جوانان حتى از گروه خود نیز صعود نمى کند؟

,

معلوم نیست در این فوتبال بى در و پیکر چه مى گذرد.آن وقت مى گوئیم چرا بازى هاى ملى و باشگاهى مان کم تماشاگر است؟چرا مردم اینقدر در غم خداحافظى اسطوره هایشان فرو مى روند؟ خب آن ها هم این مشکل را درک کرده اند.

, .,

انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه