اخبار داغ

مشکین دشت و محمد شهر؛ دوقلوهای ناهمسان به هم چسبیده/ سردرگمی مردم در حریم شهری که دردسرساز شد

مشکین دشت و محمد شهر؛ دوقلوهای ناهمسان به هم چسبیده/ سردرگمی مردم در حریم شهری که دردسرساز شد
رسیدگی به زیرساخت های این دو منطقه از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد و مورد بررسی باشد که متاسفانه تا کنون به این موضوع توجه و رسیدگی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، بخش “مشکین دشت” از توابع شهرستان فردیس است که جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر را در خود جای داده است.این منطقه در جنوب استان البرز واقع شده است  که عمده بافت این منطقه را قشر کارگر و زحمت کش جامعه  تشکیل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

در این میان بخش “محمد شهر” نیز  یکی از مناطق و بخش های کلانشهر کرج به شمار می آید که به نظر می رسد از دید مسئولان کلانشهر کرج فراموش شده است.رسیدگی به زیرساخت های این دو منطقه از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد و مورد بررسی باشد که متاسفانه تا کنون به این موضوع توجه و رسیدگی نشده است.مرز نامشخص میان این دو منطقه با وجود تصویب نهائی حریم های شهری بین شهرستان فردیس و کرج بر بسیاری از مشکلات دامن زده است و همین موضوع موجب سردر گمی مردم این مناطق در پیگیری حداقل مطالبات شهری دارد.

,

, ,

خانم “ر.ق” از ساکنین شهرک مهندسی زراعی توابع مشکین دشت در این رابطه به خبرنگار ما گفت: خیابان ورودی شهرک مهندسی زراعی از سمت محمد شهر است که نظافت، ترمیم و رسیدگی به این خیابان را هیچ یک از مناطق به عهده نمی گیرد و به نظر می رسد این منطقه بلاتکلیف است.

,

, ,

, ,

, ,

گفتنی است این خیابان که به خیابان های فرعی دیگر نیز راه دارد به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است که بسیار صحنه شهر و خیابان را زشت کرده است.

,

, ,

از طرفی آقای “الف.ک” که یکی از مغازه داران، در بخش مشکین دشت است از عدم استقلال اداره منابع آب در مشکین دشت گلایه دارد و می گوید: این که برای رفع تمام برنامه ها و خواسته های مردمی مشکین دشت باید در انتظار کمکی از جانب مسئولان محمد شهری باشیم آزار دهنده است و رسیدگی به معضلات شهری نیازمند استقلال اداره مربوطه در آن شهر است.

,

حمدالله شعبان پور، رئیس شورای شهر مشکین دشت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که ادارات در مشکین دشت به استقلال برسد.

,

وی افزود: معضل کمبود آب در این بخش از شهرستان فردیس به صورت جدی پیگیری می شود و استقلال این اداره از مواردی است که در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.

,

گفتنی است این معضل تنها به موارد یاد شده خلاصه نمی شود و لازم است به صورت جدی حریم شهرستان فردیس و بخش ها و شهرک های توابع این شهرستان به صورت مشخص شده وتفکیک شود.

,

در این رابطه می توان به معضل شهرک صنعتی داشلیجه اشاره کرد که پس از فراز و نشیب های فراوان میان مشکین دشت و محمدشهر به پاس کاری میان مسئولین بدل شد و در آخر به بخش مشکین دشت اختصاص یافت که مسئولان ذیربط تا کنون هیچ اقدامی در این بخش نداشته اند و به یک اسم بسنده کردند.

,

در ادامه این گزارش به مسئولان پیشنهاد می شود با توجه به شعار سال “اقتصاد مقاومتی _ تولید و اشتغال” احیا و رسیدگی شهرک صنعتی داشلیجه را مدنظر قرار دهند تا در راستای اشتغال زایی سهم خود را آنطور که باید انجام دهند.

,

لازم به ذکر مشخص کردن حریم شهرستان فردیس در مراسم معارفه نخستین شهردار فردیس، توسط اسماعیل ذبیحی شورای شهر به مسئولان استانی گوشزد شد.

,

در پایان انتظار می رود شرایطی در دستور کار قرار گیرد که آسایش مردم و سیدگی به مطالبات مردمی در اولویت بوده و به انجام برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه