اخبار داغ

سرلشکر جعفری:

تمام منطقه در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد

تمام منطقه در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد
فرمانده کل سپاه گفت: هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای این نهاد، با اشاره به موقعیت ارزشمند انقلاب و بیداری اسلامی و نقش آفرینی های سپاه در راستای تحقق ماموریت های خطیر محوله، گفت: با الطاف خداوند امروز شاهدیم، انقلاب اسلامی قدرتمندانه قادر است از چالش های سهمگین، سرافرازانه عبور کرده و مسیر خود را به سمت قله‌های رفیع پیشرفت و عدالت و تحقق حاکمیت مستضعفان بر سرنوشت خویش در جغرافیایی فراتر از محل تولد خود تعقیب کند.

,

وی افزود: این حرکت توقف ناپذیر همچنان با مقاومت‌های منفعلانه و در عین حال پیچیده، مدرن و چند بعدی، که با هدف ممانعت از موفقیت مدل مردم سالاری دینی، طراحی می شود مواجه است.

,

جعفری با بیان اینکه، این موضوع ظرف سالهای اخیر به تقابل عمیق نظام سلطه با انقلاب اسلامی منجر و ترسیم کننده سیمای اصلی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان است، تصریح کرد: روند بیداری اسلامی، نظم سیاسی و امنیتی ساخته آمریکا در جهان، به ویژه در دنیای اسلام را بر هم زده و نقشه های راه آنان برای نوسازی سیاسی، تحت عنوان خاورمیانه جدید و بزرگ را به شکست کشانده، به گونه‌ای که نتوانستند پیروزی‌های پرهزینه و ظاهری نظامی را به منفعت سیاسی و اقتصادی برای خود تبدیل کنند هر چند که از یک نگاه در بعد نظامی هم، متحمل شکست های مفتضحانه‌ای شده‌اند.

,

وی تصریح کرد: امروز مسلمانان بیدار منطقه، با ایجاد میدان نبردی ناهمطراز موفق شده‌اند، راه‌های غلبه نظام سلطه به رهبری آمریکا را با وجود به کارگیری همه ظرفیت‌های مدیریتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی سد کنند و روند ملت سازی و دولت سازی مورد نظر دشمن را متوقف کنند.

,

عضو شورایعالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت ماموریت‌های سپاه در شرایط جدید ناشی از تحولات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: در فضای امید بخش نوینی که تحت تاثیر پیش روندگی انقلاب اسلامی به وجود آمده است، سپاه مسئولیت و رسالت خویش را کماکان با الهام از آرمانهای بلند امام(ره) و انقلاب اسلامی و افق های روشن و راهبردهای منبعث از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز درک شرایط پیچیده کنونی تعقیب می کند.

,

وی در تبیین رسالت سپاه گفت: این رسالت تجلی دهنده تعهد انقلابی سپاه در دفاع غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب و آرمانهای بزرگ امام(ره) و شهیدان است که در بعد استحکام بخشی به ساخت درونی سپاه و شاکله معنوی آن در راستای انجام رسالت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی تبلور یافته است.

,

جعفری در ادامه با اشاره به دیدار پرشور و شوق انگیز فرماندهان و مسئولین سپاه با فرمانده معظم کل قوا و قدردانی از الطاف همیشگی ایشان به فرزندان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تجلیل مقام معظم رهبری از کارکردهای سپاه و بکار بردن تعبیر «کارنامه حقیقتا درخشان» برای شما، مدال افتخاری است که ولی فقیه زمان بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی نشانده اند و این توفیق بزرگ مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر خواهد کرد.

,

فرمانده کل سپاه با تبیین دستاوردها و موفقیت های سپاه در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات فراروی کشور گفت: سپاه با تاسی به منویات رهبری معظم انقلاب برای انجام رسالت و ماموریت های خطیر محوله بایستی از تحولات و جریان ها و پدیده های مختلف و تاثیرگذار بر خود شناخت کامل و درک عمیق داشته باشد و برای نگهبانی از انقلاب با استحکام ساخت درونی با چشمان باز و بینا عمل کند.

,

جعفری با تشریح دستاوردها و موفقیت های سپاه خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، امروز سپاه قدرت بازدارندگی و دفاع همه جانبه و نیز ظرفیت ها و قدرت تهاجمی مستقیم و غیر مستقیم خود را به مساحت گسترش منافع حیاتی دشمنان در معرض تحول، نوسازی و ارتقاء قرار داده است و اکنون هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام قرار دارد.

,

وی تاکید کرد: امروز علاوه بر موشکها، ساختارهای مکمل راهبردی و نفوذ و توان اطلاعاتی سپاه و همچنین قدرت بازیگری و مدیریت راهبردی عناصر ذی ربط سازمانی آن در کنار هواداران انقلاب اسلامی، به شکل بی سابقه ای عمل کرده است و ما این توان را تنها در سایه لطف الهی و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های فرزندان انقلابی ملت ایران در سپاه می دانیم.

,

* سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست

, * سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست, * سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست,

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در حال دستیابی به ظرفیت پویای جنگ اطلاعاتی با همه پیچیدگی ها، پیشرفت ها و ظرافت های آن بوده و آثار این توسعه مهم را در بسیاری از رویدادها تجربه کرده ایم به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پرداخت و افزود: سپاه در حال گشودن راه هایی به سوی فضاست، تا قدرت انحصاری دشمن در فضا را تحت تاثیر قرار دهد و واقعیت های موجود بیانگر این مهم است که امروز پهپادها، پدافندها، رادارها و موشکهایمان فضا را از انحصار تفوق آمیز دشمن خارج ساخته‌اند.

,

جعفری در ادامه با برشماری توانمندیها و دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: ما در نبرد دریایی به یک قدرت اطمینان بخش در دفاع از منافع حیاتی خود دست یافته ایم و امروز با سازماندهی و فعال نمودن قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء 2 (صلوات الله علیه)، برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.

,

وی در تبیین وضعیت امروز نیروی زمینی سپاه با تاکید بر جایگاه این نیرو در ارتقای توان بازدارندگی کشور اظهار داشت: در بخش توان دفاع زمینی، با رویکردی جدید قدرت زمینی خود را در دو بعد متفاوت و البته مکمل، تعریف کرده ایم، که بعد تخصصی آن، در قالب نیروی زمینی حرفه ای و تخصصی و بعد دیگر آن توان زمینی مردم پایه است، که اساس آن را یگان های استانی با گردان های بسیج محور تشکیل می دهند.

,

* بسیجیان شهادت‌طلب آماده انجام ماموریت دفاع زمینی هستند

, * بسیجیان شهادت‌طلب آماده انجام ماموریت دفاع زمینی هستند, * بسیجیان شهادت‌طلب آماده انجام ماموریت دفاع زمینی هستند,

جعفری افزود: این یگان های زمینی مردمی، امروز ارتباط کاملا عمیق و سازماندهی شده ای با بدنه بسیج برقرار کرده اند و گردان های امام حسین(علیه السلام) نیز در همه مناطق جمعیتی از طریق قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام) در مسیر ارتقای توان رزم و افزایش آمادگی های دفاعی خود قرار گرفته اند.

,

وی تاکید کرد: این گردانها برای انجام ماموریت های رزمی و دفاعی در نبرد ناهمطراز، آمادگی بی نظیری را برای نظام اسلامی به ارمغان آورده اند و برای اجرای ماموریت های دفاع زمینی با سازماندهی بسیجیان داوطلب شهادت آماده هستند.

,

فرمانده کل سپاه با تاکید بر جایگاه تجارب ارزشمند 8 سال دفاع مقدس در تحولات ساختاری نیروی زمینی سپاه و نقش آفرینی این نیرو در عرصه های امنیتی افزود: موفقیت های اخیر نیروی زمینی تخصصی سپاه، در برقراری امنیت پایدار مردمی در شمالغرب و جنوب شرق کشور ستودنی است و باید اذعان داشت که اصلاحات ساختاری چند ساله اخیر و چابکی امروز این نیرو در موفقیت های به دست آمده بی تاثیر نبوده است.

,

جعفری در بخش دیگر از سخنان خود در بیان وضعیت امروز سازمان بسیج مستضعفین و روز آمد سازی رویکرد و کارکردهای بسیجیان متناسب با تهدیدات جدید گفت: بسیج مستضعفان همچنان در نبرد اندیشه ها، ذهنها و دلها در فضای جنگ نرم، علمدار یک نهضت فراگیر فرهنگی است و در حال حاضر از یک منظومه ی بزرگ و مبارک به نام شجره ی طیبه ی صالحین، با بیش از 300 هزار حلقه در سراسر کشور برخوردار است که برای غلبه دادن ارزشهای اسلامی و الگویی برای سبک زندگی در مقابل تهاجمات مبتذل غربی، سازماندهی شده اند.

,

وی افزود: امروز در تلاشیم تا با مجاهدتی سرسختانه و الهام گرفته از تدابیر نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در راستای حرکت بیرونی سپاه، برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب راه های نفوذ و غلبه دشمنان را مقتدرانه سد نماییم و از سوی دیگر با گشودن راه های نوین تحولی و معنویت افزایی، زمینه های رشد و تعالی سپاه پاسداران را در حرکت درون سازمانی خود فراهم سازیم.

,

جعفری در ادامه با اشاره به تمهیدات ساختاری در دو حوزه فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه برای گسترش فضای معنوی در سراسر سپاه تصریح کرد: امروز معنویت به عنوان جوهره و سرشت اصلی پاسداری انقلاب اسلامی در سپاه بیش از گذشته در سیلان است و در واقع معنویت محور اصلی قدرت سپاه محسوب شده و در پرتو ایمان حقیقی و دوری از دنیاطلبی توانسته است آفرینشگر پیروزیهای بزرگ شود.

,

وی در پایان با برشماری اقدامات سپاه در حوزه توجه به بازنشستگان اظهار داشت: برگزاری محفل انس و مودت بازنشستگان، دیدار و سرکشی از خانواده ها و پیش بینی سهمیه برای آنان در مراکز سیاحتی و زیارتی سپاه از برنامه هایی است که هم اکنون برای این عزیزان در حال اقدام است.

,

جعفری توانمند سازی و کارآفرینی اعضای وابسته، از طریق اجرای آموزش های تخصصی، تشکیل تعاونی ها و پرداخت وام تعاونی و خود اشتغالی برای آنان را بخش دیگری از اقدامات سپاه در قبال پاسداران بازنشسته ذکر و تاکید کرد: سازماندهی و به کارگیری بازنشستگان جهت پشتیبانی از ماموریت های سپاه و ثبت تجربیات موفق آنها اعم از ماموریت های فرهنگی، دفاعی و اطلاعاتی در راستای ماموریت های سپاه از جمله اقداماتی است که برای استفاده از این گنجینه های ارزشمند در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه