یک ابتکار توسط یک امام جمعه که می تواند کشوری شود
بی واسطه با مسئولان/نماز جمعه را فرصت پیگیری چهره به چهره مطالبات مردمی کنید+ تصاویر
این روزها تدبیر یک امام جمعه زمینه ساز شده تا مردم برای بیان خواسته ها و مشکلات خود بدون هیچ گونه نگرانی از بیان مطالباتشان آن هم در نماز جمعه هر هفته استفاده کنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ چند صباحی است که میز خدمت در کشور به نوعی اجرایی شده و اما آیا این میز خدمت که می گویند فلسفه آن، دیدارهای چهره به چهره مردم با مسئولان است تا چه اندازه محقق می شود؟، جای بسی بررسی و تحقیق دارد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
زنگنه
انتهای پیام/
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
زنگنه
انتهای پیام/
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
زنگنه
انتهای پیام/
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
زنگنه
انتهای پیام/
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
زنگنه
انتهای پیام/
افرادی بوده اند که از نبود فردی پشت میز خدمت در ادارات مختلف گلایه کرده اند و یا اینکه خود فرماندار در روزهای ملاقات مردمی هم آن گونه که باید برای مردم وقت خود را صرف نمی کند به طوری که بارها شنیده شده یک فرد بالاجبار در سه هفته متوالی در روز تعیین شده برای ملاقات با فرماندار به محل کارش مراجعه کرده و موفق به دیدار وی نشده است و فرماندار در جلسات دیگر حضور داشته.
برخی مردم نیز از رفتار و برخود نامناسب چه رییس اداره و چه کارمندی با خود ابراز نارضایتی کرده اند و می گویند اگر برویم و فلان مشکل را مطرح کنیم به اصطلاح با ما "لج می کنند" و دیگر از این پس کار و خواسته مان را پیش نمی برند.
یک نوع ترس از حضور دربرخی ادارات خواه ناخواه در بین مردم موجود است که علل مختلف دارد و اما برخی یکی از آن علل را ریشه در رژیم طاغوتی قبل از انقلاب و آثار آن در اذهان عامه تاکنون می دانند که این مسئله جای بررسی از سوی کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی دارد و در این گزارش مجمل نمی توان به آن پرداخت.
و اما امام علی(ع) در نامه ای که برای مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته اند درباره نحوه برخورد با مردم از سوی یک حاکم مطالب بسیار عنوان کرده اند؛ براى مراجعان خود وقتى مقرر کن که به نیاز آنها شخصا رسیدگى کنى!
,
,
,
مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده و درهاى آن را به روى هیچکس نبند و به خاطر خداوندى که ترا آفریده تواضع کن و لشکریان و محافظان و پاسبانانرا از این مجلس دور ساز! تا هر کس با صراحت و بدون ترس و لکنتسخنانخود را با تو بگوید، زیرا من بارها از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم این سخن را شنیدم «ملتى که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک و پاکیزه نمىشود و روى سعادت نمىبیند» سپس خشونت و کندى آن ها رادر سخن تحمل کن، در مورد آن ها هیچ گونه محدودیت و استکبار روا مدار که خداوند بواسطه این کار،رحمت واسعش را بر تو گسترش خواهد داد و موجب ثواب اطاعت او براى تو خواهد شد.آنچه می بخشى به گونهاى ببخشکه گوارا باشد (بى منت و بى خشونت).و خود دارى از بخشش را با لطف ومعذرتخواهى توام کن!بدان قسمتى از کارها است که شخصا باید آنها راانجام دهى، (و نباید بدیگران واگذار کنى)
به دنبال این گونه مسائل بود که امام جمعه تویسرکان در اقدامی تحسین برانگیز که مورد استقبال مردمی نیز قرار گرفت طرح پیشنهادی ستاد اقامه نماز جمعه را در راستای حمایت از اقشار مختلف عنوان کرد تا از ظرفیت هر هفته محل برگزاری نماز جمعه در راستای دیدار چهره به چهره مردم بدون هیچ گونه واهمه ای با مسئولان آن هم در فضایی معنوی استفاده شود.
,
در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجایی که نماز جمعه یک نماز حاکمیتی است و می طلب مسئولان و مردم انسی ویژه ای در نماز جمعه پیدا کنند، تصمیم بر آن شد تا دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان در این مکان برای بیان مشکلات محقق شود.
وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می تواند این مهم را محقق سازد، این است که چند هفته ای در نماز جمعه شهرستان برگزار شده و در آینده هم می شود.
امام جمعه تویسرکان افزود: هر هفته یکی از ادارات متولی نماز جمعه است که خودش بیاید و بانی برگزار کننده نماز جمعه هم شود و در آنجا میز خدمت را برپا کند و گاهاً نیز قبل از خطبه ها یکی از مسئولان صحبت کند و همچنین رییس و یا برخی از مسئولان اداره آنجا حضور داشته باشند و پاسخگوی مردم شوند.
,
,
حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: این طرح خوشبختانه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.
به گزارش رودآور؛ این ابتکار امام جمعه شهرستان می تواند به نوعی در نمازجمعه های سراسر کشور از سوی ائمه جماعت دیگر هم پیگیری و اجرایی و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.
امید آن که مسئولان از این طرح استقبال خود را نشان دهند تا مردم از فرصت پیش آمده آن هم در مکانی معنوی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود بدون هیچ گونه نگرانی اقدام کنند.
,
,
زنگنه
انتهای پیام/
,
]
ارسال دیدگاه