اخبار داغ

16 سال پس از زلزله؛

سرنوشت مبهم اعتبار 14 میلیارد تومانی بازسازی ارگ قدیم بم/ لزوم ورود دادستانی جهت شفافیت مالی بزرگترین سازه خشتی جهان

سرنوشت مبهم اعتبار 14 میلیارد تومانی بازسازی ارگ قدیم بم/ لزوم ورود دادستانی جهت شفافیت مالی بزرگترین سازه خشتی جهان
پس از گذشت 16 سال از زلزله بم علاوه بر این که کار بازسازی ارگ قدیم ناتمام باقی مانده، سرنوشت اعتبار 14 میلیاردی این ارگ نیز مبهم است و جزئیاتی از نحوه هزینه کرد آن موجود نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان: روز گذشته جلسه تودیع و معارفه رئیس پایگاه جهانی میراث فرهنگی بم در حالی برگزار شده که رئیس اسبق از حضور در جلسه ممانعت کرده و پاسخگوی سوالات مسئولان در ارتباط با اقدامات پیشین خود نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در جریان این مراسم حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس اظهار داشت: 14 میلیارد تومان برای بازسازی ارگ قدیم بم به پایگاه میراث فرهنگی این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

,

سرنوشت مبهم اعتبار 14 میلیارد تومانی بازسازی ارگ قدیم بم

, سرنوشت مبهم اعتبار 14 میلیارد تومانی بازسازی ارگ قدیم بم,

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان اقداماتی که برای بازسازی انجام شده با هزینه 14 میلیاردی مطابقت ندارد و مشخص نیست مبلغ دریافتی در کجا و به چه صورت هزینه شده است.

,

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس مطرح کرد: لازم است دادستان بم و مسئول جدید این پایگاه به مسئله ورود کرده و تکلیف 14 میلیارد تومان را مشخص کنند.

,

به دنبال سخنان جنجال برانگیز این نماینده مجلس خبرنگار راه آرمان در گفتگویی با وی خواهان توضیح جزئیات بیشتری شد.

,

نیکزادی به خبرنگار ما گفت: بر اساس آنچه که در جلسه مطرح شد، مشخص نیست این 14 میلیارد تومان در کجا و به چه صورت هزینه شده استاز این رو مسئولان مربوط باید گزارش کار و ریز هزینه ها را منتشر کنند.

,

ستاد بحران تامین کننده اعتبار 14 میلیاردی

, ستاد بحران تامین کننده اعتبار 14 میلیاردی,

وی ابراز داشت: در سال 96 اعتباری در قالب ستاد بحران استان به مبلغ 14 میلیارد تومان، برای بازسازی ارگ قدیم بم دریافت کردیم تاکنون مشخص نیست با استفاده از این تسهیلات چه اقداماتی انجام شده و چه مقدار هزینه به دنبال داشته است.

,

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس یادآور شد: بازسازی تاحدودی انجام شده اما 14 میلیارد تومان هزینه نشده است.

,

موحدی رئیس اسبق پایگاه جهانی میراث فرهنگی بم در گفتگو با نحوه بازسازی ارگ قدیم به خبرنگار راه آرمان گفت: چهار کشور ژاپن، ایتالیا، آلمان و فرانسه بلافاصله بعد از زلزله به کمک سازمان میراث فرهنگی آمدند و آوار برداری را آغاز کردند.

,

وی اظهار داشت: کشور ژاپن با در اختیار گذاشت وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود به بازسازی این بنای تاریخی کمک کرد، در حالیکه کشورهای آلمان و فرانسه تهیه نقشه های فتوگرافی این ارگ را بر عهده گرفتند.

,

رئیس اسبق پایگاه جهانی میراث فرهنگی بم افزود: کشور ایتالیا روند بازسازی ارگ را در دست گرفت، اکنون با گذشت چندین سال از زلزله بم 99 درصد از کار آوار برداری این ارگ انجام شده است.

,

پیشرفت 65 درصدی بازسازی ارگ قدیم پس از 16 سال

, پیشرفت 65 درصدی بازسازی ارگ قدیم پس از 16 سال,

موحدی تاکید کرد: در حال حاضر 65 درصد از بناهای شاخص ارگ همچون دروازه های آن به حالت پیش از زلزله درآمده و ظاهر خود را همچون گذشته به دست آورده است.

,

رئیس اسبق پایگاه جهانی میراث فرهنگی بم در واکنش به سخنان روز گذشنه نماینده مردم شرق استان در مجلس عنوان کرد: در ابتدا با صراحت اعلام می کنم مبلغ 14 میلیاردی که برای بازسازی ارگ دریافت شده از محل اعتبارات استانی و نه اعتبارات ملی است.

,

در حالیکه نیکزادی در گفتگو با خبرنگار ما از سرمایه گذاری دولت برای اجرای این طرح خبر داد و منبع دریافت 14 میلیارد تومان را اعتبارات ملی معرفی کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: البته که این تخصیص به طور کامل انجام نشد و مدارک آن نیز در دست است.

,

لزوم ورود دادستانی جهت شفافیت مالی بزرگترین سازه خشتی جهان

, لزوم ورود دادستانی جهت شفافیت مالی بزرگترین سازه خشتی جهان,

به گزارش راه آرمان: لازم به ذکر است که موحدی رئیس اسبق پایگاه جهانی میراث فرهنگی بم از اعلام میزان مبلغ واقعی این تسهیلات به خبرنگار ما خودداری کرد و همچون از شفاف سازی این ماجرا سرباز زده و افکار عمومی را در هاله ای از ابهام باقی گذاشت.

,

البته آنچه که حائز اهمیت است حضور دادستان بم در این جلسه است که باید دید چه اقداماتی در راستای بررسی صحت ادعای نیکزادی انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه