اخبار داغ

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی تشریح کرد؛

افزایش ۵۳ درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان/ گرایش به مرتفع سازی پس از افزایش قیمت مسکن

افزایش ۵۳ درصدی دستور تهیه نقشه ساختمان/ گرایش به مرتفع سازی پس از افزایش قیمت مسکن
علی اکبر رمضانی گفت: در خراسان شمالی تعداد دستور تهیه نقشه ساختمان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال 98 تا 53 درصد و متراژ طراحی نقشه نیز تا 71 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر رمضانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در خراسان شمالی طی سال 97، دو هزار و 843 دستور تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان ها ارجاع شدند که بابت صدور این تعداد دستور تهیه نقشه یک میلیون و 9 هزار و 786 متر مربع نقشه ساختمان طراحی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رمضانی گفت: در سال 97، از یک میلیون و 9 هزار و 786 متر مربع نقشه ساختمان طراحی شده، 702 هزار و 909 متر مربع برای شهر بجنورد، 144 هزار و 911 متر مربع برای شهر شیروان، 86 هزار و 11 متر مربع برای شهر اسفراین، 40 هزار و 607 متر مربع برای شهر آشخانه، 16 هزار و 4 متر مربع برای شهر جاجرم، 11 هزار و 774 متر مربع برای شهر فاروج و هفت هزار و 570 متر مربع برای شهر گرمه بطراحی شدند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی طی سال 98 نیز دو هزار و 679 دستور تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان ها ارجاع شدند که بابت صدور این تعداد دستور تهیه نقشه تقاضا شده یک میلیون و 24 هزار و 826 متر مربع نقشه ساختمانی طراحی شد.

,

به گفته وی، در سال 98 از یک میلیون و 24 هزار و 826 متر مربع نقشه ساختمانی طراحی شده، 716 هزار و 898 متر مربع آن برای شهر بجنورد، 136 هزار و 832 متر مربع آن برای شهر شیروان، 85 هزار و 593 متر مربع آن برای شهر اسفراین، 10 هزار و 15 متر مربع آن برای شهر گرمه، 14 هزار و 220 متر مربع آن برای شهر جاجرم، 42 هزار و 435 متر مربع آن برای شهر آشخانه و 18 هزار و 833 متر مربع آن برای شهر فاروج طراحی شدند.

,

رمضانی همچنین عنوان کرد: در استان طی سه ماهه نخست امسال نیز تعداد 786 دستور تهیه نقشه به مساحت 326 هزار و 520 متر مربع به سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان ها ارسال شدند که این نقشه ها طراحی شد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: در استان تعداد دستور تهیه نقشه در سال 98 در مقایسه با سال 97 تا شش درصد کاهش داشته درحالیکه تقاضای سطح متراژ طراحی نقشه در سال 98 در مقایسه با سال 97 تا یک و نیم درصد افزایش داشته است.

,

این مسئول همچنین اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال 98 نیز تعداد دستور تهیه نقشه تا 53 درصد و متراژ طراحی نقشه نیز تا 71 درصد افزایش داشت.

,

وی بیان کرد: در استان از سال 97 تا به کنون به تناسب افزایش قیمت زمین و قیمت واحدهای مسکونی حداکثر قابلیت استفاده از زمین برای ساخت و ساز مورد بهره برداری قرار گرفته و میل به احداث ساختمان با تعداد طبقات بیشتر ( مرتفع سازی ) افزایش یافته است.

,

وی در خاتمه درباره توجه به الگوهای نماسازی ساختمان های مسکونی شهری و تاثیر آن بر نما و منظر شهری نیز بیان کرد: تعریف و تدوین ضوابط یکپارچه و شفاف در این زمینه نیز بسیار مهم است درحالیکه تا به کنون توجه و اهمیت به نماسازی یکپارچه در ساختمان های مسکونی تولید شده فقط در پروژه های مسکن مهر لحاظ شد.

,

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بر لزوم تهیه طرح های بالادستی در زمینه نماسازی ساختمان های مسکونی تاکید کرد و گفت: درصورتیکه طرح های بالادستی تهیه و ملاک عمل مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها قرار گیرند وضعیت بخش بصری ساختمان سازی ها و منظر شهرها نیز متحول خواهد شد.

,

رمضانی خاطر نشان کرد: البته منظر شهری به عنوان فاکتوری بسیار مهم در طرح جامع گردشگری کشور باید ملاک عمل قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه