رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دهگلان:

اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری درماه رمضان/ با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری شود

اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری درماه رمضان/ با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری شود
ماموستا عبدالسلام محمدی گفت: ممکن است افرادی به دلیل بیماری یا هر شرایط خاص دیگری توانایی روزه‌ گرفتن را نداشته باشند، اما باید بدانند که خوردن غذا به صورت علنی و در مکان‌های عمومی حرمت‌ شکنی دستورات خداوند متعال است و لذا باید با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با حضو رئیس، دبیر، قائم مقام و اعضای شورای ستاد امر به معروف نشست اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری درماه رمضان در سالن جلسات امر به معروف شهرستان دهگلان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

در این نشست ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه و رئیس دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه خداوند متعال از میان ماه‌های سال، فقط نام ماه مبارک رمضان را در قرآن کریم ذکر کرده است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه پاکسازی و استغفار است و ماهی که باید آن را مغتنم بشماریم و برای بهره‌ مندی از آن با برنامه ریزی و دقت جلو برویم.

وی افزود: ممکن است افرادی به دلیل بیماری یا هر شرایط خاص دیگری توانایی روزه‌ گرفتن را نداشته باشند، اما باید بدانند که خوردن غذا بصورت علنی و در مکان‌های عمومی حرمت‌ شکنی دستورات خداوند متعال است و لذا باید با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری کرد.

ماموستا محمدی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به ماه مبارک رمضان، نباید سطحی باشد، مطرح کرد: نگاه و دیدی که می‌تواند انسان را در ماه رمضان به حقیقت واقعی برساند، با دیدگاهی عمیق به این ماه و توجه به اثرات معنوی و تربیتی آن و توجه به خودسازی محقق می‌شود.

در ادامه فرزاد شمس قائم مقام و فرماندار دهگلان با بیان اینکه ماه رمضان ماه مقدسی است که متاسفانه عده ای به عبادت وحفظ حرمت این ماه بی توجهی می کنند که این دغدغه است و وظیفه ماست که باید تمکین کنیم و تذکر دهیم  چه دلیلی دارد که کارمند ماباید روزه خواری کند و مدیری که روزه خواری کند شاکله دین را زیر سوال می برد که باید به یک سری افراد تذکر داده شود.

وی از اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با توجه به برکات، فضائل و شان ماه مبارک رمضان و همچنین جلوگیری از هتک حرمت برخی افراد روزه‌ خوار در اماکن عمومی، این طرح همچون سالهای پیشین درماه مبارک رمضان اجرا می شود.

فرماندار دهگلان این وظایف را علاوه بر وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی بر مسئولان و همه شهروندان دانست و افزود: هر کدام از ما در دستگاه‌ها بنا به رسالت و وظیفه‌ای که داریم لازم است مسئله نظارت در این حوزه را به جدیت دنبال کنیم.

شمس در ادامه خواستار فعالیت بیشتر گشتهای تذکر لسانی به صورت میدانی شد و گفت: گشت‌های ارشاد تذکر لسانی به روزه خواری در مناطق مختلف شهرستان باید تشکیل شود تا به افرادی که از عمد به روزه خواری مشغول هستند تذکر لسانی داده شود.

وی افزود: تذکر گشتهای میدانی نباید باعث تنش و سوء استفاده دیگران شود و تذکر لازم و صحیح باید به تنها خود گفته شود و در میان جمع شخصیت افراد را زیر سوال نبریم.

 فرماندار دهگلان خواستار فعالیت بیشتر گشتهای تذکر لسانی در ماه مارک رمضان شد و اظهار امیدواری کرد مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر شهرستان ایجاد کنند.

وی از مسافران و کسانی که برای گرفتن روزه عذر شرعی دارند درخواست کرد از تظاهر به روزه خواری در اماکن و انظار عمومی اجتناب کنند و دستگاه های مسئول مکان ها و فضاهایی را برای مسافران و افرادی که معذوریت دارند در نظر بگیرند تا این افراد به صورت علنی اقدام به روزه خواری نکنند.

فرماندار دهگلان فرهنگ‌ سازی مناسب از سوی رسانه‌ها و مبلغان را در این راه موثر دانست و اظهار داشت: روزه‌ خواری مخالف دستورات خداوند متعال است و همه ما باید از این امر دوری کنیم و کسانی که این امر زشت و ناپسند را مشاهده می‌کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

انتهای پیام/

,

در این نشست ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه و رئیس دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه خداوند متعال از میان ماه‌های سال، فقط نام ماه مبارک رمضان را در قرآن کریم ذکر کرده است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه پاکسازی و استغفار است و ماهی که باید آن را مغتنم بشماریم و برای بهره‌ مندی از آن با برنامه ریزی و دقت جلو برویم.

,

وی افزود: ممکن است افرادی به دلیل بیماری یا هر شرایط خاص دیگری توانایی روزه‌ گرفتن را نداشته باشند، اما باید بدانند که خوردن غذا بصورت علنی و در مکان‌های عمومی حرمت‌ شکنی دستورات خداوند متعال است و لذا باید با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری کرد.

,

ماموستا محمدی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به ماه مبارک رمضان، نباید سطحی باشد، مطرح کرد: نگاه و دیدی که می‌تواند انسان را در ماه رمضان به حقیقت واقعی برساند، با دیدگاهی عمیق به این ماه و توجه به اثرات معنوی و تربیتی آن و توجه به خودسازی محقق می‌شود.

,

در ادامه فرزاد شمس قائم مقام و فرماندار دهگلان با بیان اینکه ماه رمضان ماه مقدسی است که متاسفانه عده ای به عبادت وحفظ حرمت این ماه بی توجهی می کنند که این دغدغه است و وظیفه ماست که باید تمکین کنیم و تذکر دهیم  چه دلیلی دارد که کارمند ماباید روزه خواری کند و مدیری که روزه خواری کند شاکله دین را زیر سوال می برد که باید به یک سری افراد تذکر داده شود.

,

, ,

وی از اجرای طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه‌خواری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با توجه به برکات، فضائل و شان ماه مبارک رمضان و همچنین جلوگیری از هتک حرمت برخی افراد روزه‌ خوار در اماکن عمومی، این طرح همچون سالهای پیشین درماه مبارک رمضان اجرا می شود.

,

فرماندار دهگلان این وظایف را علاوه بر وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی بر مسئولان و همه شهروندان دانست و افزود: هر کدام از ما در دستگاه‌ها بنا به رسالت و وظیفه‌ای که داریم لازم است مسئله نظارت در این حوزه را به جدیت دنبال کنیم.

,

شمس در ادامه خواستار فعالیت بیشتر گشتهای تذکر لسانی به صورت میدانی شد و گفت: گشت‌های ارشاد تذکر لسانی به روزه خواری در مناطق مختلف شهرستان باید تشکیل شود تا به افرادی که از عمد به روزه خواری مشغول هستند تذکر لسانی داده شود.

,

وی افزود: تذکر گشتهای میدانی نباید باعث تنش و سوء استفاده دیگران شود و تذکر لازم و صحیح باید به تنها خود گفته شود و در میان جمع شخصیت افراد را زیر سوال نبریم.

,

 فرماندار دهگلان خواستار فعالیت بیشتر گشتهای تذکر لسانی در ماه مارک رمضان شد و اظهار امیدواری کرد مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر شهرستان ایجاد کنند.

,

وی از مسافران و کسانی که برای گرفتن روزه عذر شرعی دارند درخواست کرد از تظاهر به روزه خواری در اماکن و انظار عمومی اجتناب کنند و دستگاه های مسئول مکان ها و فضاهایی را برای مسافران و افرادی که معذوریت دارند در نظر بگیرند تا این افراد به صورت علنی اقدام به روزه خواری نکنند.

,

فرماندار دهگلان فرهنگ‌ سازی مناسب از سوی رسانه‌ها و مبلغان را در این راه موثر دانست و اظهار داشت: روزه‌ خواری مخالف دستورات خداوند متعال است و همه ما باید از این امر دوری کنیم و کسانی که این امر زشت و ناپسند را مشاهده می‌کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه