موج پنجم کرونا در استان مرکزی؛

خمین قرمز،۷ شهرستان نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

خمین قرمز،۷ شهرستان نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان مرکزی زنگ خطر نیست، خود موج پنجم است گفت: در حال حاضر خمین در وضعیت قرمز،۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت : طبق آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، خمین قرمز اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود : شهرستان های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه نیز در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین،قرمز شوند.

وی تاکید کرد : ۴ شهرستان  آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آنها نیز با کوچکترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روزها و هفته های آتی،بحرانی تر شوند.

جمالیان با تاکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک های قبلی گفت: با توجه به جهش سویه های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری،و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت،از هم استانی های عزیز می خواهیم  با رافتارهای منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت رقم بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد: دز دوم یا یادآور واکسن گروه های هدف در حال انجام است و گروه های بعدی نیز با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز و امیدواریم با ورود واکسن های ایرانی ساخت داخل،تا پایان سال تمام گروه ها واکسینه شوند اما تا آن موقع رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.


انتهای پیام/

,

وی افزود : شهرستان های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه نیز در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین،قرمز شوند.

,

وی تاکید کرد : ۴ شهرستان  آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آنها نیز با کوچکترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روزها و هفته های آتی،بحرانی تر شوند.

,

جمالیان با تاکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک های قبلی گفت: با توجه به جهش سویه های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری،و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت،از هم استانی های عزیز می خواهیم  با رافتارهای منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت رقم بزنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد: دز دوم یا یادآور واکسن گروه های هدف در حال انجام است و گروه های بعدی نیز با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز و امیدواریم با ورود واکسن های ایرانی ساخت داخل،تا پایان سال تمام گروه ها واکسینه شوند اما تا آن موقع رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

,


انتهای پیام/

,
,
 
,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه