مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی:

بیش از ۵۲۵میلیارد ریال از جرایم تعزیرات حکومتی طی ۲ سال وصول شد

بیش از ۵۲۵میلیارد ریال از جرایم تعزیرات حکومتی طی ۲ سال وصول شد
براری با اشاره به میزان جرایم وصولی این سازمان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته ۳۱۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۵۲۲هزار ریال و در سال ۱۳۹۸، ۲۱۵میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۷۱۰ ریال بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ بهرام براری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در نشست رسانه ای روز یکشنبه ۱۳ تیرماه با بیان اینکه تعزیرات حکومتی سازمانی شبه قضایی است، گفت: ذات این سازمان رسیدگی، صدور و اجرای احکام است. البته تعزیرات با توجه به مطالبات عمومی و تکالیف حاکمیتی نیز در برخی مصادیق ورود کرده و در کنار دستگاه های مسئول، اقدامات نظارتی و پیشگیری را انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در سال ۱۳۹۸، مجموع پرونده های وارده ۱۱هزار و ۷۹۴ فقره بوده که این میزان در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ هزار و ۸۷۸ پرونده رسیده است. همچنین میزان جریمه های صادر شده در سال ۱۳۹۸ به هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال می رسد که این مبلغ در سال گذشته ۵هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال بوده است.

براری با اشاره به میزان جرایم وصولی این سازمان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته ۳۱۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۵۲۲هزار ریال و در سال ۱۳۹۸، ۲۱۵میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۷۱۰ ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعزیرات حکومتی عضو شورای قضایی است، افزود: بر این اساس مکلفیم به برنامه های سند تحول قضایی عمل کنیم و برای این منظور اقدامات و برنامه هایی را در دستور کار داریم تا بتوان با نگاه تحولی خدماتی را به مردم ارائه داد که نتیجه آن خدماتی با هزینه کمتر و سرعت و دقت بیشتر باشد.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی؛

افزایش ۱۰۰درصدی مکاتبات هشداری به دستگاه های اجرایی با راه اندازی سامانه گزارشگران فساد

همچنین در ادامه این جلسه تقوی مدیرکل بازرسی استان مرکزی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۹، گفت: ۳۴ مورد تعقیب کیفری توسط این اداره کل صورت گرفته که این میزان در سال قبل از آن ۴۷ مورد بوده که نشان از کاهش ۳۰درصدی دارد. تعقیب اداری نیز در سال ۱۳۹۹، ۵۵ مورد بوده که در سال قبل از آن ۸۲ مورد بوده و در اینجا هم کاهشی ۵۵درصدی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۳ مورد مکاتبه هشداری به دستگاه های اجرایی استان ارسال شد، تصریح کرد: این میزان در سال ۱۳۹۸، ۶۶ مورد بود که شاهد افزایش بیش از ۱۰۰درصدی آن بودیم که آموزش و تعامل بین بازرسی استان و دستگاه های اجرایی و همچنین افزایش شکایات با توجه به راه اندازی سامانه گزارشگران فساد، از جمله دلایل این افزایش بوده است.

تقوی خاطرنشان کرد: در راستای عمل کردن به سند تحول قضایی، سازمان بازرسی سامانه گزارشگران فساد را طراحی و اجرا کرد و در همین راستا قرار است در سال ۱۴۰۰، تدوین و تنظیم برنامه های مسئله محور را هم اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

,

وی افزود: در سال ۱۳۹۸، مجموع پرونده های وارده ۱۱هزار و ۷۹۴ فقره بوده که این میزان در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ هزار و ۸۷۸ پرونده رسیده است. همچنین میزان جریمه های صادر شده در سال ۱۳۹۸ به هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال می رسد که این مبلغ در سال گذشته ۵هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال بوده است.

,

براری با اشاره به میزان جرایم وصولی این سازمان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته ۳۱۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۵۲۲هزار ریال و در سال ۱۳۹۸، ۲۱۵میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۷۱۰ ریال بوده است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعزیرات حکومتی عضو شورای قضایی است، افزود: بر این اساس مکلفیم به برنامه های سند تحول قضایی عمل کنیم و برای این منظور اقدامات و برنامه هایی را در دستور کار داریم تا بتوان با نگاه تحولی خدماتی را به مردم ارائه داد که نتیجه آن خدماتی با هزینه کمتر و سرعت و دقت بیشتر باشد.

,

مدیرکل بازرسی استان مرکزی؛

, مدیرکل بازرسی استان مرکزی؛,

افزایش ۱۰۰درصدی مکاتبات هشداری به دستگاه های اجرایی با راه اندازی سامانه گزارشگران فساد

, افزایش ۱۰۰درصدی مکاتبات هشداری به دستگاه های اجرایی با راه اندازی سامانه گزارشگران فساد, افزایش ۱۰۰درصدی مکاتبات هشداری به دستگاه های اجرایی با راه اندازی سامانه گزارشگران فساد,

همچنین در ادامه این جلسه تقوی مدیرکل بازرسی استان مرکزی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۹، گفت: ۳۴ مورد تعقیب کیفری توسط این اداره کل صورت گرفته که این میزان در سال قبل از آن ۴۷ مورد بوده که نشان از کاهش ۳۰درصدی دارد. تعقیب اداری نیز در سال ۱۳۹۹، ۵۵ مورد بوده که در سال قبل از آن ۸۲ مورد بوده و در اینجا هم کاهشی ۵۵درصدی را داشته ایم.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۳ مورد مکاتبه هشداری به دستگاه های اجرایی استان ارسال شد، تصریح کرد: این میزان در سال ۱۳۹۸، ۶۶ مورد بود که شاهد افزایش بیش از ۱۰۰درصدی آن بودیم که آموزش و تعامل بین بازرسی استان و دستگاه های اجرایی و همچنین افزایش شکایات با توجه به راه اندازی سامانه گزارشگران فساد، از جمله دلایل این افزایش بوده است.

,

تقوی خاطرنشان کرد: در راستای عمل کردن به سند تحول قضایی، سازمان بازرسی سامانه گزارشگران فساد را طراحی و اجرا کرد و در همین راستا قرار است در سال ۱۴۰۰، تدوین و تنظیم برنامه های مسئله محور را هم اجرایی کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه