رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

تعداد بیماران کرونایی اعم از بستری و سرپایی رو به افزایش است

تعداد بیماران کرونایی اعم از بستری و سرپایی رو به افزایش است
پیمان نامدار گفت: هم بیماران سرپایی افزایش در استان افزایش یافته و هم میزان بستری‌ها نسبت به دو هفته گذشته دوبرابر شده و از ۱۶۰ بستری به ۳۰۴ بستری رسیده است که یک هشدار برای ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین،  پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شب گذشته در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های سویه جدید ویروس کرونا اظهار کرد: کرونای دلتا خود را با علائم گوارشی نشان می‌دهد و سرعت سرایت بالایی دارد که گرمای هوا باعث شده است که انتقال سریع‌تر رخ دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با اشاره به اینکه در کل کشور یک روند افزایشی را در مبتلایان و فوتی‌ها را شاهد هستیم؛ گفت: ویروس جهش‌یافته کرونا حتی در کشورهایی که واکسن دریافت کردند در حال گردش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در نوع قبلی ویروس اگر در خانواده فردی به کرونا مبتلا می‌شد باقی اعضا حداقل با ۵ روز تأخیر به کرونا مبتلا می‌شدند اما در نوع جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالا است و افراد همزمان مبتلا می‌شوند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات هفته گذشته انجام شد نامه‌ نگاری استاندار به آقای شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو بود تا باتوجه به شرایط خاص استان و اقداماتی که این استان در روند تولید واکسن داشته نیز سهمیه واکسن استان افزایش پیدا کند.

تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند

نامدار یادآور شد: هم بیماران سرپایی افزایش در استان افزایش یافته و هم میزان بستری‌ها نسبت به دو هفته گذشته دوبرابر شده و از ۱۶۰ بستری به 304 بستری رسیده است که یک هشدار برای ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: علی رغم افزایش دو برابری بستری‌ها اما با تمهیدات و واکسیناسیون انجام شده باعث شده که میزان فوتی ما در هفته بیشتر از 15الی16 نباشد و امیدواریم این رقم هم به صفر برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به واکسیناسیون افراد مسن و سالمند نیز اکنون بسیاری از فوتی‌ها در استان قزوین در سنین پایین‌تر و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای اتفاق می‌افتد.

نامدار ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین نسبت به هفته گذشته ۶الی ۷ درصد کاهش یافته که یک زنگ خطر است و تا میزان رعایت را به بالای 80درصد نرسانیم قطعا روزهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: تقریبا تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند و فقط استان ماست که فعلا از این شرایط جان سالم به در برده است؛ قطعا نیاز است که فرمانداران اقدامات هفته پیش را صددرصد افزایش دهند تا از این پیک گذر کنیم.

انتهای پیام/ 

,

وی با اشاره به اینکه در کل کشور یک روند افزایشی را در مبتلایان و فوتی‌ها را شاهد هستیم؛ گفت: ویروس جهش‌یافته کرونا حتی در کشورهایی که واکسن دریافت کردند در حال گردش است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در نوع قبلی ویروس اگر در خانواده فردی به کرونا مبتلا می‌شد باقی اعضا حداقل با ۵ روز تأخیر به کرونا مبتلا می‌شدند اما در نوع جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالا است و افراد همزمان مبتلا می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات هفته گذشته انجام شد نامه‌ نگاری استاندار به آقای شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو بود تا باتوجه به شرایط خاص استان و اقداماتی که این استان در روند تولید واکسن داشته نیز سهمیه واکسن استان افزایش پیدا کند.

,

تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند

, تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند, تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند,

نامدار یادآور شد: هم بیماران سرپایی افزایش در استان افزایش یافته و هم میزان بستری‌ها نسبت به دو هفته گذشته دوبرابر شده و از ۱۶۰ بستری به 304 بستری رسیده است که یک هشدار برای ماست.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: علی رغم افزایش دو برابری بستری‌ها اما با تمهیدات و واکسیناسیون انجام شده باعث شده که میزان فوتی ما در هفته بیشتر از 15الی16 نباشد و امیدواریم این رقم هم به صفر برسد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به واکسیناسیون افراد مسن و سالمند نیز اکنون بسیاری از فوتی‌ها در استان قزوین در سنین پایین‌تر و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای اتفاق می‌افتد.

,

نامدار ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین نسبت به هفته گذشته ۶الی ۷ درصد کاهش یافته که یک زنگ خطر است و تا میزان رعایت را به بالای 80درصد نرسانیم قطعا روزهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت.

,

وی اذعان کرد: تقریبا تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت قرمز هستند و فقط استان ماست که فعلا از این شرایط جان سالم به در برده است؛ قطعا نیاز است که فرمانداران اقدامات هفته پیش را صددرصد افزایش دهند تا از این پیک گذر کنیم.

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه