اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

صدا و سیما؛ بازگشت به میان مطالبات مردم/ اطلاع‌رسانی درست، از ماجرای بنزین تا یک انتصاب حاشیه‌دار

صدا و سیما؛ بازگشت به میان مطالبات مردم/ اطلاع‌رسانی درست، از ماجرای بنزین تا یک انتصاب حاشیه‌دار
دو موضوع مهم رخ داده در روزهای گذشته یعنی ماجرای اختلال در عرضه بنزین و انتصاب در شهرداری تهران که با تحلیل و کارشناسی به موقع صدا و سیما همراه بود، نشان می‌دهد که این سازمان برخلاف گذشته، درحال چابک سازی است و قصد دارد با مدیریت حرفه‌ای در کنار مردم باشد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اختلالات و مشکلات بنزینی در سراسر کشور که به گفته مقامات مسئول، «حمله سایبری» دشمن خوانده شد، دیروز تیتر نخست همه رسانه ها و فضای مجازی شده بود. عملیاتی که چند ساعتی نگرانی های بسیاری برای برخی هم وطنان بوجود آورد اما با درایت و هوشمندی در همان ساعات اولیه این ماجرا، این مشکل به ظاهر بزرگ به بحران تبدیل نشد و همه چیز به روال عادی خود برگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علاوه بر مسئولان مربوطه وزارت نفت از روابط عمومی تا افرادی که در راس این مدیریت بحران قرار داشتند، نمی توان از نقش رسانه ملی به عنوان یکی از بازوهای مفید این مدیریت بحران نام نبرد؛ خبرنگاران خبرگزاری صدا وسیما از همان دقایق ابتدایی این ماجرا با حضور در سطح شهر و جایگاه های بنزین به ارائه لحظه به لحظه این اتفاق پرداختند و سعی کردند با اقدام فوری و حرفه ای، نگذارند تا مردم جزئیات این ماجرا را از زبان رسانه های بیگانه مطلع شوند؛ اقدامی که در گذشته معمولا با تاخیر صورت می گرفت و باعث می شد تا واقعیت برای مردم در هاله ای از ابهام باقی بماند.

,

اطلاع رسانی صدا وسیما به همان ساعات اولیه این ماجرا ختم نشد و در ادامه از شبکه خبر تا بخش های مختلف خبر، با حضور کارشناسان و مسئولان وزارت نفت و یا ارتباط تلفنی با آنها، مردم از جزئیات این ماجرا به صورت شفاف باخبر شدند و جایی برای اما و اگرهای رسانه های بیگانه نماند؛ رسانه هایی که معمولا از این شکاف بی اطلاعی مردم بهترین استفاده را کرده و تحلیل های درست و نادرست خود را به مردم ارائه می کردند ولی این بار با این حضور به موقع و حرفه ای صدا و سیما، تمام کارشکنی ها در نطفه خفه شد.

,

علاوه بر داستان بنزینی دیروز، یکی از انتصابات شهرداری تهران از سوژه های خبرساز دیگر دیروز بود که با واکنش ها و اظهار نظرهای بسیاری در رسانه ها و فضای مجازی همراه شد.

,

البته رویه معمول صدا و سیما در خصوص خبر و تحلیل این انتصابات گزینه «سکوت» بود و سعی می کرد با عبور از این اخبار خود را وارد حاشیه های بوجود آمده نکند و همین باعث می شد که مردم جزئیات و تحلیل های خود را از شبکه های اجتماعی و رسانه های دیگر به دست آورند.

,

اما این بار برخلاف گذشته، بخش خبری 20:30 و گفت و گوی ویژه بخش 22:30 شبکه دو با اعلام و تحلیل این خبر، نشان داد که صدا و سیما قرار نیست به مانند گذشته شیوه سکوت را دنبال کند و برای اتفاقاتی که تحلیل آنها برای مردم مهم است و ممکن است حاشیه ساز شود، برنامه دارد و سعی در مدیریت حرفه ای این موارد در دستور کار ویژه صدا و سیما قرار گرفته است.

,

با آمدن جبلی در راس مدیریت صدا و سیما و وعده تغییرات اساسی در شیوه اداره این سازمان، گویا صدای این تغییرات کم کمک شنیده می شود و این قدم های کوچک می تواند همراهی و اعتماد جامعه را به این سازمان بیشتر کند؛ اعتمادی که در دوره گذشته اندکی مغشوش شده بود و نیاز به بازسازی دوباره داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه