سرپرست امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد؛

رونق کشت حبوبات در خراسان شمالی

رونق کشت حبوبات در خراسان شمالی
پژمان شهابی با بیان اینکه کشت حبوبات در استان رونق گرفته است، گفت: امسال ۱۵ هزار و ۴۴۶ هکتار حبوبات در سطح مزارع استان کشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان شهابی، سرپرست اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با افزایش قیمت حبوبات در سال های اخیر، سطح زیر کشت این نوع محصول در استان افزایش یافته است.

شهابی گفت: سطح زیر کشت حبوبات در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۴۴۶ هکتار بوده است.

وی افزود: از این میزان سطح زیرکشت ۱۳ هزار و ۳۲۳ هکتار آن به کشت دیم حبوبات اختصاص یافته است.

شهابی بیان کرد: امسال بخش عمده ای از کشتزارهای حبوبات خراسان شمالی را کشت عدس با سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار، کشت نخود با سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار و کشت لوبیا با سطح دو هزار هکتار تشکیل دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه