اخبار داغ

در اقدامی عجیب؛

کنفرانس مطبوعاتی گروسی در وین لغو شد/ به نعل و میخ کوبیدنِ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی!

کنفرانس مطبوعاتی گروسی در وین لغو شد/ به نعل و میخ کوبیدنِ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی!
رافائل گروسی قرار بود سه‌شنبه شب پس از بازگشت به وین کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند، اما در کمتر از یک ساعت و بدون ذکر هیچ دلیلی، لغو شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی نرژی اتمی، چند روز پیش از از سرگیری مذاکرات بین جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، گفت که می‌خواهد همکاری‌های خود را با ایران در مذاکرات خود در تهران تعمیق بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
رویترز نوشت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر جزئیات درگیری‌های خود با ایران، از برخورد خشن با بازرسانش تا نصب مجدد دوربین‌هایی که برای احیای توافق هسته‌ای ضروری می‌داند را منتشر کرد.
, رویترز,
 
,
گروسی که روز دوشنبه وارد تهران شد طی یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت: "آژانس به دنبال ادامه و تعمیق مذاکرات با دولت ایران است... ما توافق کردیم تا به کار مشترک خود در زمینه شفافیت ادامه دهیم و این کار ادامه خواهد داشت."
,
 
,
تهران و واشنگتن مذاکرات غیر مستقیم را در 29 نوامبر در وین (که از ژوئن متوقف شد) به منظور یافتن راه هایی برای بازگرداندن توافقی که در سال 2018 توسط آمریکا کنار گذاشته شده بود، از سر خواهند گرفت.
,
 
,
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از برجام تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال کرد، و ایران نیز با بازسازی ذخایر اورانیوم غنی شده، پالایش و خلوص آن و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته برای سرعت بخشیدن به تولید اورانیوم به این اقدام ترامپ پاسخ داد.
,
 
,
ان رسانه مدعی شد، شکست دیپلماسی در بازگرداندن تهران و واشنگتن به توافق هسته ای می تواند خطر یک جنگ منطقه ای جدید را افزایش دهد.
,
 
,
نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام آمادگی و تاکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته ای جدیدی متعهد نخواهد بود.
,
 
,
گروسی در اولین دیدار خود با حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا به همکاری با ایران در چارچوب وظایف فنی خود ادامه دهد و از اتخاذ مواضع سیاسی خودداری کند.
,
 
,
گروسی قرار بود سه شنبه شب پس از بازگشت به وین کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند، اما در کمتر از یک ساعت و بدون ذکر هیچ دلیلی، لغو شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه