اخبار داغ

انتظارات از رئیس‌جمهور در آستانه سفر به غرب کشور؛

تملک واحدهای صنعتی لرستان، نفس تولید را گرفت/ فعالیت مجدد صنایع راکد، چشم‌انتظار حمایت دولت

تملک واحدهای صنعتی لرستان، نفس تولید را گرفت/ فعالیت مجدد صنایع راکد، چشم‌انتظار حمایت دولت
فعالیت مجدد صنایع راکد لرستان چشم انتظار حمایت دولت است و مهمترین انتظار مردم از سفر قریب الوقوع آیت‌الله رئیسی به استان بهبود شرایط اشتغال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، لرستان یکی از استان های محرومی است که سالهاست این محرومیت را نه فقط اسمی، بلکه مردم این دیار ذره ذره آن را در بخش های مختلف درک کرده اند، محرومیتی که طی سال های اخیر با سوء مدیریت ها اوج گرفته و سبب شده تا لرستان در بخش های مختلفی مانند بیکاری، تورم و شاخص فلاکت در رتبه های اول کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

شهر به شهر این استان فرقی ندارد، بیکاری را می توان حتی در مرکز شهر و یا دورترین روستاها مشاهده کرد که جوانان و نیروی کار این استان چگونه دربه در لقمه ای نان حلال می شوند، جوانانی که به دلیل بی توجهی مسئولان طی این سالها چاره ای جز مهاجرت به شهرها را برای کسب و کار نداشته در حالی که وجب به وجب این استان سرشار از طرفیت هایی است که احیای این ظرفیت ها می تواند کاری کند که حتی یک بیکار هم در استان نباشد.

,

ظرفیت این استان در بخش کشاورزی، معادن، سنگ و بخش های دیگر بسیار زیاد است اما متاسفانه تاکنون مسئولان به این ظرفیت ها توجهی نداشته و این ظرفیت ها در بی توجهی مدیران قبلی، خاک خورده است و نتیجه اش امروز نرخ بالای بیکاری در استان است که طبق آمارها لرستان با ۱۵ درصد بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

,

به دنبال بیکاری، مشکلات دیگری از جمله آسیب های اجتماعی ایجاد می شود و همین شرایط را سخت تر می کند ولی تاکنون مسئولانی که دلسوزانه برای رفع مشکلات در این استان قدم بردارند روی کار نیامده اند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این امید می رود که مشکلات در استان محروم و پر ظرفیت لرستان رخت بربندد و شاهد جهش و پیشرفت استان باشیم.

,

, ,

تملک واحدهای صنعتی، نفس تولید را گرفت

, تملک واحدهای صنعتی، نفس تولید را گرفت, تملک واحدهای صنعتی، نفس تولید را گرفت,

در استان لرستان ۹۷ درصد صنایع کوچک و متوسط و تنها سه درصد صنایع در استان بزرگ هستند که برخی از این واحدها طی این سالها به دلایلی نیمه فعال شده اند، واحدهایی که اگر احیا و با تمام ظرفیت فعال باشند نقش مهمی در جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری استان دارند.

,

یکی از مهمترین مشکل واحدهای تولیدی طی این مدت، تملک واحدها از سوی بانکها بود، تملکی که سبب شده تا برخی از واحدهای تولیدی دیگر توان نفس کشیدن نداشته باشند که در استان لرستان ۷۶ واحد صنعتی در تملک بانک قرار دارد.

,

محمدی مدیر یکی از واحدهای صنعتی استان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: کمبود سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و هزینه های دیگر طی این مدت سبب شد تا واحدهای تولیدی زیادی با مشکل مواجه شوند و اگر حمایت های لازم از واحدها صورت می گرفت قطعا واحدها نیمه تعطیل یا تعطیل نمی شد.

,

وی افزود: طی یک بازه زمانی بسیاری از واحدهای تولیدی به صورت دومینو از فعالیت بازماندند و یا در تملک بانک قرار گرفتند که این سبب شده تا چرخ بسیاری از واحدهای تولیدی لنگ بزند در حالی که اگر واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک استان با همه ظرفیت فعال باشند، نرخ اشتغال قابل توجه خواهد بود.

,

محمدی بیان کرد: وقتی واحد تولیدی در تملک بانک قرار می گیرد در واقع نفس آن گرفته شده و احیای مجدد آن زمانبر است که از مسئولان انتظار می رود واحدهایی که تحت تملک بانکها هستند به چرخه تولید بازگردند تا شاهد افزایش تولید باشیم.

,

وی بیان کرد: از دولت سیزدهم انتظار می رود شرایط را برای فعالیت واحدهای تولیدی به گونه ای فراهم نماید که بانکها طبق روال قبل این همه سد برای فعالیت واحدها ایجاد نکنند، از طرفی وقتی قرار است در منطقه ای سرمایه گذاری شود، برخی از دستگاه ها آنقدر سنگ اندازی می کنند که سبب پشیمانی سرمایه گذار می شود.

,

مدیر یکی از واحدهای صنعتی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت آقای رئیسی کمر همت را برای تولید بسته انتظار داریم به واحدهای تولیدی استان به صورت ویژه نگاه داشته باشند تا وضعیت تولیدی و صنعتی استان بهبود یابد.

,

, ,

توجه به اشتغال مهمترین انتظار جوانان لرستانی از رئیس جمهور

, توجه به اشتغال مهمترین انتظار جوانان لرستانی از رئیس جمهور, توجه به اشتغال مهمترین انتظار جوانان لرستانی از رئیس جمهور,

سجاد و امیر علی دو جوان ۲۳ ساله ای هستند که با داشتن تحصیلات دانشگاهی، بیکار هستند، این دو جوان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک مطرح کردند: با توجه به اینکه آخر هفته میزبان رئیس جمهور کشور هستیم، انتظار داریم توجه ویژه ای به اشتغال ما جوانان داشته باشد.

,

وی افزود: دولت رئیسی تاکنون نشان داده که در هر بخشی وارد شده غوغا به پا کرده و شرایط را بهبود بخشیده است، انتظار داریم به درد ما جوانان لرستانی هم توجه کند که امثال ما در این استان بسیار زیاد است که سالها باید منتظر کار باشیم.

,

سجاد بیرانوند گفت: برایمان فرقی ندارد در بخش اداری باشد یا واحد صنعتی ولی متاسفانه در هیچکدام جایی برای ما نیست و اگر هم تا به حال شرایطی بوده متاسفانه به صورت رابطه افراد مورد نظر را استخدام کرده اند که انتظار داریم این وضعیت در استان خاتمه یابد.

,

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان هم سن و سال ما یا دست فروشی می کنند یا به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند و همین مشکلات دیگری را برای آنها به دنبال دارد که انتظارمان رسیدگی به وضعیت اشتغال استان است.

,

امیر علی رازانی یکی دیگر از جوانان جویای کار لرستان تصریح کرد: ما تلاش کردیم از تسهیلات برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم ولی آنقدر مشکل و سنگ اندازی صورت گرفت که در نیمه راه کلا پشیمان شدیم، حالا معلوم نیست چند وقت دیگر باید پیگیر باشیم تا شاید کاری برایمان فراهم گردد.

,

وی خاطر نشان کرد: ما جوانان لرستانی غیرت و همت بالایی در کار داریم، استان ما هم سرشار از ظرفیت هایی مانند صنایع و معادن است که اگر این ظرفیت ها فعال شوند قطعا بسیاری از جوانان از مشکلات بیکاری رها شده و مشغول به کار می شویم.

,

رازانی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز در بسیاری از خانواده های استان، حداقل یک بیکار وجود دارد، ایجاد اشتغال برای ما جوانان سبب می شود تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

,

سدهای نیمه کاره و رنج مردم لرستان

, سدهای نیمه کاره و رنج مردم لرستان, سدهای نیمه کاره و رنج مردم لرستان,

یکی از مهمترین رنج های مردم لرستان، سدهای نیمه کاره است، نبود سدهایی که سبب شد در سال ۹۸ سیلابی عظیم، در بسیاری از شهرهای استان ویرانه هایی را ایجاد کند که هنوز هم رد پای سیل را می توان در چهره شهرهایی از جمله پلدختر مشاهده کرد.

,

سدهایی که نیمه فعال بودن به دهه های قبل هم برمی گردد و همچنان در انتظار اعتبارات هستند تا شاید روزی به مرحله افتتاح برسند، در استان لرستان ۱۳ سد نیمه کاره وجود دارد، البته برخی از این سدها پیشرفت فیزیکی بسیار بالایی دارند ولی هنوز هم به مرحله افتتاح نرسیده اند.

,

, ,

سدهای تاج امیر، آبسرده، زیبا محمد، عالی محمود، شهید بروجردی، مخملکوه و کمندان از جمله سدهای نیمه کاره در استان می باشند که اعتبارات قطره چکانی تاکنون دردی از این سدها درمان نکرده است و نیاز به اعتباراتی است که بتواند حداقل تعدادی از این سدها را تکمیل و به مرحله افتتاح برساند.

,

اگر در روند تکمیل سدها تسریع ایجاد شود قطعا در بخش کشاورزی موثر خواهد بود و می تواند سبب اشتغال در بخش کشاورزی شود.

,

سفر رئیس‌جمهور فرصت مغتنمی برای پیگیری مطالبات مردمی است

, سفر رئیس‌جمهور فرصت مغتنمی برای پیگیری مطالبات مردمی است, سفر رئیس‌جمهور فرصت مغتنمی برای پیگیری مطالبات مردمی است,

فرهاد زیویار استاندار لرستان اظهار داشت: در سفر آیت الله رئیسی و هیئت همراه به لرستان برنامه های متنوعی گنجانده شده که شامل دیدار با اقشار مختلف مردمی، بازدید از پروژه های عمرانی، اقتصادی و برگزاری جلسات خواهد بود.

,

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به لرستان فرصتی مغتنم برای پیگیری مطالبات مردمی است که با صرف ساعتها کار کارشناسی و برنامه ریزی مناسب، با هدف بهره برداری به نفع مردم استان انجام شده است.

,

استاندار لرستان تصریح کرد: سدها و راه آهن استان در حوزه های نیرو و راه و شهرسازی را می توان به عنوان پروژه های مهم در سفر آتی رئیس جمهور به استان مطرح کرد که لازم است در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به لرستان، نگاه مسئولان مطالبه گرایانه، استانی و در راستای انتفاع تمام مردم استان باشد.

,

زیویار عنوان کرد: طرح های اقتصادی راکد و نیمه فعال استان که دارای توجیه اقتصادی هستند با هدف حمایت و بازگشت به چرخه تولید، در سفر آتی رئیس جمهور محترم و هیئت همراه به لرستان مطرح و پیگیری خواهند شد.

,

وی بیان کرد: در استان ظرفیت های اقتصادی مهمی وجود دارد که به دلایل مختلف از چرخه تولید بازمانده اند و در صورت حمایت از آنها زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان به خوبی فراهم می آید، در لرستان ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که به منظور حمایت از صنایع و طرح های اقتصادی استان لازم است زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با آماده سازی زیرساخت ها، فراهم شود.

,

به گزارش سفیرافلاک، پنج شنبه ۱۱ آذر ماه استان لرستان میزبان آیت اله رئیسی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه