وزیر صمت:

سفر رئیس جمهور نوید بخش یک تحرک صنعتی در استان کردستان است

سفر رئیس جمهور نوید بخش یک تحرک صنعتی در استان کردستان است
وزیر صمت با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که در استان انجام می شود تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری است گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پست های برق شهرک های صنعتی اختصاص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، سید رضا فاطمی امین  وزیر صمت عصر امروز در جلسه شورای اداری کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: در خصوص معدن ۲ خبر خوب برای استان دارم اولین خبر اینکه ما اکتشافات معدنی را امسال از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز کرده ایم و برای اولین بار است که از مقیاس یک پنجاه هزارم کار را انجام می دهیم و ۵۳ درصد از مساحت استان تحت پوشش است تا امروز ۲۲ هزار کیلومتر برداشته هایی انجام شده است و ۵۰ متخصص زمین شناسی در استان مستقر شده اند که تا پایان سال این اقدامات انجام میشود تا ما ظرفیت های خود را در معادن بشناسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی گفت: بحث دیگر حقوق دولتی معادن است سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان به عنوانحقوق دولتی از معادن دریافت شده و امسال برآورد ما بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

 وی افزود: طبق قانون ۱۵ درصد از این مبالغ باید به همان مناطقی کا معادن مستقر هستند اختصاص می یابد اما سال گذشته فقط ۱۵ میلیارد تومان بازگشته بود که باید ۱۰۰ میلیارد تومان برمیگشت و این بخاطر نقصی بود که در قوانین وجود داشت و خوشبختانه در سال قبل دولت موضوع را حل کرده است و برآورد ما این است که امسال این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود تا بتواند در راستای کمک به رفع مشکلات به عمل بیاید.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که در استان انجام می شود تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری است گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پست های برق شهرک های صنعتی اختصاص داده شده است، ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای سایر زیرساخت های شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: ما در استان ۱۶۵ واحد نیمه تعطیل و غیر فعال داریم سال گذشته تا اول امسال ۵۶ مورد از این واحد ها فعال شده اند و بیش از ۶۱۰ مورد اشتعال شکل گرفته است و پروانه های بهره برداری رشد خوبی داشته اند و ۱۰۷ واحد جدید با ۱۷۳۰ نفر اشتعال و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند فعال شده است.

وی در پایان گفت: ما امروز در شهرستان های قروه و دهگلان حضور داشتیم و مباحثی که در زمینه های مختلف مطرح شد مورد جمع بندی قرار گرفته است و به نظر می رسد کا استان کردستان با ذخایر عظیمی که دارد آینده درخشانی به همت مدیران خواهد داشت.

,

وی گفت: بحث دیگر حقوق دولتی معادن است سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان به عنوانحقوق دولتی از معادن دریافت شده و امسال برآورد ما بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

,

 وی افزود: طبق قانون ۱۵ درصد از این مبالغ باید به همان مناطقی کا معادن مستقر هستند اختصاص می یابد اما سال گذشته فقط ۱۵ میلیارد تومان بازگشته بود که باید ۱۰۰ میلیارد تومان برمیگشت و این بخاطر نقصی بود که در قوانین وجود داشت و خوشبختانه در سال قبل دولت موضوع را حل کرده است و برآورد ما این است که امسال این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود تا بتواند در راستای کمک به رفع مشکلات به عمل بیاید.

,

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که در استان انجام می شود تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری است گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پست های برق شهرک های صنعتی اختصاص داده شده است، ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای سایر زیرساخت های شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.

,

وزیر صمت خاطر نشان کرد: ما در استان ۱۶۵ واحد نیمه تعطیل و غیر فعال داریم سال گذشته تا اول امسال ۵۶ مورد از این واحد ها فعال شده اند و بیش از ۶۱۰ مورد اشتعال شکل گرفته است و پروانه های بهره برداری رشد خوبی داشته اند و ۱۰۷ واحد جدید با ۱۷۳۰ نفر اشتعال و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند فعال شده است.

,

وی در پایان گفت: ما امروز در شهرستان های قروه و دهگلان حضور داشتیم و مباحثی که در زمینه های مختلف مطرح شد مورد جمع بندی قرار گرفته است و به نظر می رسد کا استان کردستان با ذخایر عظیمی که دارد آینده درخشانی به همت مدیران خواهد داشت.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه