اخبار داغ

آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت

آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت
آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد و عزاداران حسینی با پیمودن این مسیر تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان عرضه می دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.

,

همزمان با میدان امام حسین(ع)، در نقاط دیگر پایتخت و شهر‌های مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی طی آیینی، مراسم اربعین را آغاز و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در قبله تهران پیاده روی می‌کنند.

,

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی و همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

,
آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با تهران در دیگر شهرهای کشور و با حضور خیل ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله ‌الحسین برگزار می‌شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه