اخبار داغ

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم:

رتبه محیط زیست کشور در میان سایر کشورها ۱۸ است/ ایران در حوزه گردوغبار در حال ضرر است

رتبه محیط زیست کشور در میان سایر کشورها ۱۸ است/ ایران در حوزه گردوغبار در حال ضرر است
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: رتبه محیط زیست کشور در میان سایر کشورهای جهان ۱۸ است و در حوزه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز رتبه ۷ را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش گل علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، در نشست خبری روز جهانی تغییر اقلیم افزود: رتبه محیط زیست کشور در میان سایر کشورهای جهان ۱۸ است و در حوزه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز رتبه ۷ را داریم.

وی ادامه داد: متأسفانه صداقتی در میان کشورهای آمریکا، چین و هند وجود ندارد تا میزان انتشار واقعی گازهای خود را منتشر کنند؛ در حوزه تغییرات اقلیمی و محیط زیست مرز وجود ندارد و مشاهده کرده‌ایم که از دهه هشتاد میزان وقوع طوفان‌های گرد و غبار بسیار زیاد شده و ایران در حوزه گردوغبار در حال ضرر دیدن است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیمبا بیان اینکه در حوزه محیط زیست برنامه‌های را پیش برده‌ایم و برنامه‌هایی را نیز ادامه می‌دهیم گفت: این برنامه‌ها حول چند موضوع اساسی پیش می‌رود؛ بحث کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در دستور کار قرار دارد.

گل علیزاده تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم هزار مگاوات به ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر اضافه می‌شود؛ کمتر از یک درصد سهم انرژی ما متعلق به انرژی خورشیدی است ایران جزو کشورهای رتبه اول در این انرژی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در تهران و اصفهان آلاینده نوع دوم ازون به عنوان یکی از شاخص‌های آلودگی به شمار می‌رود، اظهار کرد: ازون به عنوان یکی از آلاینده‌های هوا شناخته می‌شود و انتشار مواد آلی گیاهان نیز منجر به افزایش دما و گرد و غبار می‌شود.

گل علیزاده با اشاره به آتش سوزی در جنگل‌ها، گفت: تقریباً هر سال در کشور شاهد آتش سوزی‌های گسترده هستیم که دلیل آن از بین رفتن پوشش گیاهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه