اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۵۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی و ویژه در خراسان شمالی تحصیل دارند/ کد پروژه نیمه تمام دانش آموزان استثنایی بجنورد بسته شده است

۵۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی و ویژه در خراسان شمالی تحصیل دارند/ کد پروژه نیمه تمام دانش آموزان استثنایی بجنورد بسته شده است
ابوالقاسم اکبری گفت: در خراسان شمالی یک هزار و ۶۹۵ دانش آموز ویژه و سه هزار و ۶۶۶ دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل و یادگیری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: برای دانش آموزان استثنایی، ۱۸ مدرسه ویژه،  ۴۸ کلاس خاص و ۱۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری وجود دارد که در مجموع ۷۸ مرکز در این حوزه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی یک هزار و ۶۹۵ دانش آموز ویژه و سه هزار و ۶۶۶ دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل و یادگیری هستند.

اکبری اضافه کرد: مجموعه پرسنلی که در مدارس دانش آموزان استثنائی فعالیت دارند در مجموع ۲۴۷ نیروی خانم و ۱۴۰ نیروی آقا هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی استثنایی در گلستان شهر بجنورد، به دنبال سفر مبارک مقام معظم رهبری ایجاد شد که مشکلاتی دارد و باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی به نبود ایستگاه اتوبوس در درب ورودی مجتمع اشاره کرد و گفت: شهرداری ها نسبت به ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی مسئول هستند و پیشنهاد ما این است که یک ایستگاه با همکاری شهرداری برای این مجموعه اختصاص پیدا کند.

اکبری هم چنین به راه ارتباطی نامناسب این مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ متر از جاده اصلی تا درب ورودی زمین خاکی استو نیاز است که زیرسازی و آسفالت انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهارداشت: این پروژه در سفر مقام معظم رهبری آغاز شده و با وجود اینکه محوطه سازی نشده و سالن غذاخوری نیز ندارد اما کد پروژه بسته شده است.

اکبری با اشاره به اینکه نیاز است که این کد پروژه فعال و تکمیل شود، گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز برای این پروژه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع قابل توجه بعدی هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی است، اضافه کرد: سال گذشته ماهانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای این منظور تخصیص پیدا می کرد اما امسال به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که با توجه به تورم موجود، پاسخگوی ایاب و ذهاب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه