سردار حسینی در گفتگوی اختصاصی با دانا مطرح کرد؛
نقش نظارتی پلیس در پیشتولید و پیش ورود خودرو/ امنیت و جان مردم همیشه خط قرمز پلیس بوده و هست
جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه امنیت و جان مردم در تردد شهری و جادهای همیشه خط قرمز پلیس بوده و هست، گفت: پلیس راهور برای قانون شدن، نقش نظارت پلیس بر واردات و تولید از مجلس و دولت درخواست نموده تا با اصلاح قانون پلیس جایگاه خود را در این روند داشته باشد.[
سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاعرسانی راه دانا؛ درباره جایگاه پلیس راهور و نظرات تخصصی آنها در مبحث واردات خودرو، اظهار کرد: وسیله نقلیه بهعنوان یکی از پارامترهای بسیار تأثیرگذار در ایمنی حملونقل و تردد همیشه نقش ویژهای داشته و امروزه یک از چالشهای جدی پلیس در زمینه پایینبودن کیفیت خودرو ها و پایینبودن سطح ایمنی خودروهایی است که در کشور تردد میکنند؛ زیرا عملاً بار سیستم حملونقل و ترافیک کشور روی دوش این خودروهاست.
, شبکه اطلاعرسانی راه دانا, واردات خودرو,نقش ایمنی خودرو در حملونقل و ترافیک جادهای
, نقش ایمنی خودرو در حملونقل و ترافیک جادهای, نقش ایمنی خودرو در حملونقل و ترافیک جادهای,
امروز بیش از ۳۰ میلیون خودرو در کشور در حال تردد هستند و یکی از نکات جدی ما این است که خودرو نقش خود را در ایمنی حملونقل و ترافیک جادهای بهخوبی ایفا نمیکند. خودرو دو نقش فعال و غیرفعال در تردد جادهای دارد.
بیشتر بخوانید:
سرمایه فرصت و زمان مردم در آتش ناآرامیها سوخت/ مشکل عدم اصلاح بستر ترافیک به تخصیص بودجه بازمیگردد
خودروسازان در طراحی خودرو در وهله اول باید بهگونهای عمل کنند از تصادف پیشگیری کنند و در مرحله بعد در صورت بروز تصادف با وجود پیشبینیهای انجام شده خودرو وظیفه دومی دارد که آن وظیفه حفظ جان سرنشینان است.
متأسفانه، خودروهای امروز ما نه توان انجام مأموریت پیشاوقوعی خود را دارند و نه توان حفظ جان سرنشین در مأموریت پسا وقوعی خود را اجرا کنند. از این بابت راهور با مسائل جدی در این زمینه مواجه است.
,
,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
, سرمایه فرصت و زمان مردم در آتش ناآرامیها سوخت/ مشکل عدم اصلاح بستر ترافیک به تخصیص بودجه بازمیگردد,
,
,
,
,
پلیس هیج جایگاه قانونی در تولید و واردات ندارد
, پلیس هیج جایگاه قانونی در تولید و واردات ندارد, پلیس هیج جایگاه قانونی در تولید و واردات ندارد,
وی با اشاره به موضوعات مطروحه گفت: مشکل و نگرانی جدی پلیس اینجاست که در پروسه تولید و واردات خودرو هیچ جایگاه قانونی برای پلیس دیده نشده، یعنی جایگاه پلیس یک جایگاه اقدامکننده بر اساس تعدیههایی است که سازمانهای متولی و مسئول مثل محیطزیست و استاندارد و وزارت صنعت و گمرک صادر میکنند و چه در تولیدات داخلی و چه در محصولات وارداتی در صورت تأیید این سازمانها پلیس موظف به شمارهگذاری شده است.
, پروسه تولید و واردات خودرو, محصولات وارداتی ,
وظیفه راهور حفاظت از ایمنی تردد و انتظام بخشی ترافیک است
, وظیفه راهور حفاظت از ایمنی تردد و انتظام بخشی ترافیک است, وظیفه راهور حفاظت از ایمنی تردد و انتظام بخشی ترافیک است,
جانشین پلیس راهور ناجا افزود: باوجوداینکه به لحاظ قانونی تکلیفی برای پلیس در این زمینه دیده نشده ولی بر اساس وظیفه قانونی خود بهعنوان حافظ ایمنی تردد و بهعنوان انتظام بخش این حوزه در امر ترافیک خود را مسئول میداند که دراینرابطه سکوت نکنیم و اقداماتی را پیگیری کنیم.
وی توضیح داد: در سالها پیش از ۱۳۸۰ کمربند ایمنی اصولاً از تجهیزات ایمنی خودرو نبود و این اسرار پلیس بود که استفاده از کمربند ایمنی را اجباری کرد و من به یاد میآورم که در ابتدای این طرح بخشی از خودروهای ما هنگام ترخیص از کارخانه سازنده اصولاً قطعهای به نام کمربند ایمنی نداشتند و بعد از پافشاری پلیس برخی از این شرکتها اقدام به اتصال یک تسمهای که به قلابی وصل میشد به نام کمربند کردند و آرامآرام این کمربند تبدیل به یک تجهیز الزامی در خودرو شد.
سردار حسینی افزود: بعد از کمربند ایمنی پلیس به دنبال تجهیز خودروها به ترمز ایبیاس رفت و امکانی که در خودرو ها به شکل آپشن ارائه میشد و خریدار باید هزینه آن را میپرداخت با مطالبه پلیس تبدیل به تجهیز اولیه شد و جزو استانداردهای تعریف شده محسوب شد و سپس پلیس همین روند را در تجهیز کیسه هوا دنبال کرد و امروز صحبت پلیس بر سرباز شدن کیسه هوا است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغههای جدی ما این است که با وجود پرداخت هزینه از سوی خریداران کیسههای هوا بهدرستی از جان مردم حفاظت نمیکنند و ما این روزها شاهد این هستیم که درصد پایینی از این کیسه هواهای تعبیه شده در خودروهای داخلی عملکرد مناسبی دارند.
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
پیگیری راهور برای قانون شدن، نقش نظارت پلیس بر واردات و تولید
, پیگیری راهور برای قانون شدن، نقش نظارت پلیس بر واردات و تولید, پیگیری راهور برای قانون شدن، نقش نظارت پلیس بر واردات و تولید,
وی با اشاره به عدم پیشبینی جایگاه پلیس در این روند گفت: پیگیریهای ما موجب شد تا پراید و ۳ ۴ محصول از شرکتهای سازنده داخلی در لیست توقف تولید قرار بگیرند و ما هرگز در موضوع جان مردم بیتفاوت نبودیم و بر اساس همین وظیفه قانونی که حفظ نظم ترددی و حملونقلی است، پلیس مطالبهگرانه به موضوع ورود کرده است.
سردار حسینی با اشاره به اینکه امروز ورود پلیس به روند تأیید امنیت واردات و تولید بهعنوان مطالبهای عمومی مطرح است گفت: ما این موضوع را در مکاتباتی هم از مجلس محترم و هم از دولت درخواست کردهایم تا بازنگری در قانون مربوطه صورت پذیرد و حتماً به شکل پیشتولید و پیش ورود پلیس نقش نظارتی ویژهای داشته باشد و محصولی بدون تأیید پلیس تولید و وارد نشود که امید داریم در راستای امنیت مردم این اتفاق بهصورت قانونی تأیید شود.
کلیپ تصویری گفتگو با سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا
در این رابطه بخوانید: آغاز عملیات اجرایی واردات خودرو/ آئیننامه واردات خودرو اصلاح شد
,
,
, تأیید امنیت واردات , پیشتولید و پیش ورود پلیس نقش نظارتی ویژهای داشته باشد,
,
,
, کلیپ تصویری گفتگو با سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا
, کلیپ تصویری گفتگو با سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا
,
,
, ,
,
,
,
, در این رابطه بخوانید: , آغاز عملیات اجرایی واردات خودرو/ آئیننامه واردات خودرو اصلاح شد,
,
]
ارسال دیدگاه