اخبار داغ

رییس فدراسیون هاکی: ۱۵ پست بین المللی در آسیا داریم

وعده‌های قدیمی برای پیشرفت هاکی؛ جذب مربی خارجی برای زنان و تاسیس استادیوم بین المللی هاکی چمنی

وعده‌های قدیمی برای پیشرفت هاکی؛ جذب مربی خارجی برای زنان و تاسیس استادیوم بین المللی هاکی چمنی
رئیس فدراسیون هاکی گفت: منتظر حضور یک مربی خارجی برای هاکی زنان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی درخصوص رقابت‌های جام جهانی که ایران موفق به کسب مقام سوم شد، اظهار داشت: هاکی امروز دیگر دگرگون شده و سومین رشته ورزشی پرمخاطب در دنیا است. هاکی در اروپا طرفداران زیادی دارد و در این دوره از رقابت‌ها بازیکنان تیم ملی خوش درخشیدند و توانستند عملکرد بسیار خوبی را داشته باشند. تیم ملی زنان هاکی کشورمان در آسیا به مقام پنجم رسیدند که با اندک توجهی و آوردن یک مربی خارجی، ما حرفی برای گفتن در آسیا و جهان داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص آمدن مربی خارجی برای تیم ملی زنان گفت: ما در تیم ملی زنان تحول را ایجاد کردیم و تنها منتظر حضور یک مربی خارجی هستیم. ما در آفریقا که بودیم با رئیس هاکی جهان صحبت کردیم و همانجا گفتند که یک مربی را در اختیار شما می گذاریم. آن‌ها یک مربی چینی که باعث تحول هاکی زنان آمریکا شده را به ما پیشنهاد دادند و در گفت و گویی با او داشتیم، اعلام آمادگی کرده تا در ایران حضور پیدا کند. همچنین او در صحبت های خود عنوان کرده که با توجه به پتانسیل ایران می تواند در مدت یکم سال هم تحول در تیم ملی را ایجاد کند.

قدیمی افزود: این تحولات یعنی ایران تیم اول یا دوم در آسیا و جهان باشد. ما در مسابقات آسیا هم خیلی نزدیک شکست خوردیم و این ها همه نشان دهنده این است که تحول می‌تواند ما را به جایگاه‌های بالاتر برساند. دنیای هاکی در حال تغییر و گسترش است. در مسابقات جهانی آمریکا با 12 امتیاز صدرنشین گروه ما بود اما دیدید که در رده بندی این تیم را شکست دادیم.

رئیس فدراسیون هاکی در خصوص شرایط مالی این فدراسیون عنوان کرد: ما هم هاکی چمنی را داریم و هم هاکی داخل سالن که باید به آن‌ها توجه کنیم. در هاکی چمنی هم جزو 10 تیم برتر آسیا هستیم، همه می‌دانند که قطب اول هاکی چمنی در جهان، آسیا است. به همین دلیل نیاز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری داریم. یک استادیوم بین المللی را در ورزشگاه آزادی می سازیم که می توانیم میزبان شویم. یک چمن اهدایی هم کنفدراسیون هاکی آسیا  به مبلغ 250 هزار دلار به ایران خواهد داد. همچنین ما دروازه و چوب های هاکی را هم از آسیا وارد کردیم تا تجهیزات کاملی را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: ما برای سال 1402 از نظر تجهیزات تأمین خواهیم شد. یک پیش پرداختی را هم وزارت ورزش باید برای ما در نظر بگیرد تا بتوانیم چمن مورد نظر را در این استادیوم نصب کنیم و میزبان رقابت های بین المللی باشیم. بودجه فدراسیون هاکی سالیانه 3 و نیم میلیارد است که یک میلیارد آن برای حقوق پرسنل صرف می شود. به هرحال شرایط سخت است و در این میان هم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک های خود از این فدراسیون را دارند.

قدیمی در خصوص اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی گفت: خدا کمک کرد تا تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام شد و استرسی در این باره نداشتیم. سفرهای زیادی با تیم ملی رفتم تا کنار تیم ملی باشم ولی در این رقابت‌ها استقبال سفیر ایران بی نظیر بود و استقبال بسیار خوبی از تیم ملی داشتند. حتی با توجه به ذائقه مردم آفریقا برای ملی پوشان در آن جا آشپزی می‌کرد. در ادامه هم با مجوزی که گرفته بود، برای ملی پوشان هدایایی را در نظر گرفتند و به بازیکنان دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: رفتار خوب بازیکنان تیم ملی در آفریقا باعث شد بازی آخر ما که روز 22 بهمن ماه بود همه طرفداران سفیدپوست هاکی، پرچم ایران را به دست گرفتند و تیم ملی را تشویق کردند. رفتار خوب می تواند مبلغ خوبی برای ورزش باشد و الگو شوند.

رئیس فدراسیون هاکی در پایان در خصوص در خصوص کرسی‌های بین المللی این رشته گفت: در حال حاضر 15 کرسی بین المللی از آن ایران است. خودم رئیس کنفدراسیون هاکی داخل سالن آسیا هستم و دیگر کرسی ها هم در اختیار دیگر بزرگان این رشته است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه