اخبار داغ

برگزاری نشست خبری مراسم انتخاب ورزشکاران برتر سال ۱۴۰۱ ایران

برگزاری نشست خبری مراسم انتخاب ورزشکاران برتر سال ۱۴۰۱ ایران
نشست خبری مراسم انتخاب ورزشکاران برتر سال ۱۴۰۱ ایران با حضور مدیر شبکه ورزش سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار‌ ورزشی خبرگزاری دانا، نشست خبری برنامه “ قهرمان ایران” که قرار است به انتخاب ورزشکاران برتر سال ۱۴۰۱ ورزش کشور بپردازد، صبح امروز (دوشنبه - یک اسفندماه) با حضور سینا معتضدی ‌مدیر شبکه ورزش سیما برگزار شد. 

معتضدی در این نشست خبری اظهار داشت: این نشست در مورد برنامه قهرمان ایران یا برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ است. بعد از بازخوردهای خوب از طرف مخاطب و جامعه‌ورزش در خصوص برنامه یکصد درصدد شدیم با‌همکاری جامعه ورزش هر ساله برترین‌های ورزش کشور را انتخاب کنیم. چند ویژگی برنامه قهرمان ایران نسبت به برنامه یکصد یا قهرمان قهرمانان که از سوی معاونت ورزش سازمان صدا و سیما در سالیان گذشته برگزار شد، دارد.

وی تصریح کرد: ویژگی اول اینکه تلاش کردیم تنوع رشته‌ها را داشته باشیم. در برنامه یکصد شاید به ۴،۵ رشته خاص توجه شد، اما در این دوره نزدیک ۲۰ رشته ورزشی در میان نامزدها نماینده دارند. دیگر اینکه سعی کردیم از بانوان ورزشکاران تجلیل جدی به عمل بیاوریم و ورزشکاران بانوان ما دوشادوش ورزشکاران مرد حضور دارند. یکی از عناوین ما ورزشکار مرد سال در سالیان گذشته بود، اما امسال قرار است ورزشکار زن‌ نیز انتخاب و همچنین در کنار مربی مرد سال، مربی زن سال نیز خواهیم داشت. همچنین سعی کردیم توجه جدی به رده‌های پایه داشته باشیم و بخشی از جوایزمان را به رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان با عنوان قهرمان فردا اختصاص دادیم.

مدیر شبکه ورزش سیما در خصوص عناوین جوایز گفت: بعد از جلسات متعدد کارشناسی، عناوین جوایز ما در دو بخش اصی یا جوایز مردمی شامل برترین ورزشکار مرد و زن، برترین مربی زن و مرد، برترین صحنه ورزشی، برترین تیم ورزشی و قهرمان فردا می شود و جوایز فرعی نیز شامل برترین داور، برترین فدراسیون، نشان جهان پهلوان تختی، نشان شهید سلیمانی، شهدای ورزشکار و یک عمر زندگی ورزشی خواهد بود و ۱۲ عنوان جایزه در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.  

معتضدی در خصوص تفاوت اساسی برنامه قهرمان ایران با دوره‌های گذشته عنوان کرد: فرق اصلی به انتخاب کنندگان ارتباط دارد و ۶ جایزه اصلی توسط مردم انتخاب خواهند شد. 

وی در مورد فرایند رسیدن به نامزدها عنوان کرد: بعد از انتخاب جوایز ۱۲ گانه به فدراسیون‌ها نامه زدیم که رشته‌های خود را در ابتدا بررسی کنند و به صورت تخصصی نامزدهای خود را معرفی کردند. بعد سراغ کارشناس خبره رفتیم. به دنبال این بودیم اگر قرار است برترین تیم و مربی را انتخاب کنیم این کار با دعوت بزرگان و در جلسه کارشناسی صورت و تعداد را کمتر و‌ به اصلی‌ها برسیم. مرحله بعد از ۴۷۰ نفر از کارشناسان و خبرنگاران رسانه و شخصیت‌های ورزشی خواستیم به صورت اینترنتی به ما کمک کردند. در نهایت جلسه هیئت داوری را برگزار و نامزدهایی نهایی انتخاب شدند. جلسه هیئت داوری نیز با حضور خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، رغبتی به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان، فروغی و بنده از اعضای حقوقی و محید جلالی، رضا اشکانی، نصرالله سجادی، جواد خیابانی و عبدالحمید  احمدی از اعضای حقیقی بودند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت نامزدهای نهایی را در روز چهارشنبه که قسمت اول با اجرای جواد خیابانی به روی آنتن می‌رود، معرفی خواهیم کرد و مردم عزیزمان تا روزهای آخر اسفندماه فرصت انتخاب بهترین‌ها را دارند و در نهایت در آخرین روزهای اسفندماه قرار است در سالن همایش‌های صدا و سیما تجلیل کنیم. 

مدیر شبکه ورزش در مورد معیارها انتخاب ورزشکاران گفت: با جلسه با مسئولان وزارت ورزش، کمیته المپیک و جلسات تخصصی این نفرات انتخاب و برای فدراسیون‌ها ارسال کردیم. کسب افتخارات ورزشی در سال ۱۴۰۱ اولین گزینه بود و مواردی مانند الهام بخشی و تاثیرگذاری روی مردم به واسطه قهرمانی و مسئولیت های اجتماعی نیز از دیگر شرایط بود. 

وی در مورد اینکه قرار است توجه ویژه به ورزشکاران جانباز و معلول نسبت به ورزشکاران سالم شود، گفت: دیروز در جلسه هیئت داوری، آیین‌نامه‌ای را طراحی کردیم و قرار شد در هر کدام از جوایز ۱۲ گانه یک یا دو ورزشکار معلول انتخاب و جداگانه به آنها توجه ویژه شده است و در اختتامیه نیز به آنها توجه خواهد شد. 

وی در مورد دو نشان تختی و شهید سلیمانی گفت: نشان تختی حوزه مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و مرام پهلوانی است. نشان شهید سلیمانی نیز در مورد ورزشکاران داخلی و خارجی است که در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی در میادین مسابقه حاضر نشدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه