اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

استقبال گیشه از کمدی خط استوا/ چپ راست ۱۰ میلیاردی شد

استقبال گیشه از کمدی خط استوا/ چپ راست ۱۰ میلیاردی شد
فیلم سینمایی کمدی خط استوا به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی احسان ظلی پور با شروعی طوفانی در دور روز اول اکران خود میلیاردی شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی کمدی خط استوا به کارگردانی اصغر نعیمی و نویسندگی و تهیه کنندگی احسان ظلی پور، محصول سال ۹۸است که از روز پنجشنبه ۴ اسفندماه اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

فرهاد اصلانی، سیامک انصاری و آزاده صمدی بازیگران اصلی این فیلم هستند و «خط استوا» داستان رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال را روایت می‌کند که راهی جزیره بالی می‌شوند تا با زیدان قراردادی امضا کنند، همین امر سبب شکل‌گیری ماجراهایی برای آنها می‌شود.

استقبال گیشه از کمدی خط استوا

اصغر نعیمی درباره اکران فیلم «خط استوا» و پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان می گوید: با توجه به فضای فیلم و داستان آن که مناسب تماشای خانواده‌ها در ایام نوروز است، تصمیم گرفتیم، فیلم را در این مقطع اکران کنیم. ولی به طور کلی در حال حاضر در شرایطی هستیم که همه چیز به ساعت و دقیقه تغییر می‌کند و هر تصمیمی برای هر جنبه از کار یا زندگی، درصد خیلی بالایی از ریسک را در خود دارد. اکران و سینما هم از این شرایط اقتصادی و اجتماعی ما جدا نیستند به همین دلیل خیلی نمی‌توان پیش بینی دقیق از شرایط داشت و همه چیز به روزهای آینده موکول می‌شود. این فیلم سینمایی در آخر هفته ای که گذشت با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده و حدود یک میلیاردی فروخته است و عملا شروع خوبی را در گیشه سرد زمستانی تجربه کرده است.

فیلم سینمایی «خط استوا»، اولین فیلمی است که در قالب اکران نوروز، از چهارم اسفندماه به روی پرده رفته است. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از چهارم فروردین آغاز می‌شود بنابراین بسته اکران نوروزی به‌مانند سالیان گذشته، از اواخر اسفند آغاز نمی‌شود و فیلم‌ها ترجیح می‌دهند نمایش خود را از اسفندماه آغاز کنند تا بتوانند تا عید فطر بر روی پرده بمانند.

تهیه کننده «نیسان آبی» به سراغ فوتبالی ها رفته

اصغر نعیمی، کارگردان فیلم سینمایی «خط استوا» که با فیلم سینمایی «بی وفا» در سال 85 به عالم سینما ورود کرده، سال ها پیش به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان با افرادی همچون کیانوش عیاری و فریدون جیرانی همکاری داشته است. وی که با کارگردانی فلیم هایی مانند «سلام بر عشق»، «سایه های موازی» و «هایلات» حضوری جدی را در سینما تجربه کرده، با نویسندگی فیلم های کمدی و گیشه محوری همچون «شانس، عشق، تصادف»، «آس و پاس» و «آپاچی» ثابت کرده که رگ خواب مخاطب و گیشه را می شناسد و حالا با کارگردانی فیلم سینمایی «خط استوا» این مسیر را ادامه داده است.

نام احسان ظلی پور در سینما با مدیر روابط عمومی فیلم های بسیاری گره خورده است تا اینکه اولین بار در سال 95 با تهیه کنندگی فیلم سینمایی «خانم یایا» به عرصه فیلم سازی ورود کرد و سال گذشته بود که با همکاری منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی، سریال کمدی «نیسان آبی» را تهیه کنندگی کرد. البته گویا پیش از ساخت «نیسان آبی» فیلم سینمایی «خط استوا» را نویسندگی و تهیه کنندگی کرده که حالا بر پرده سینماها قرار دارد.

چپ راست ۱۰ میلیاردی شد

پیش از اکران فیلم سینمایی «خط استوا»، فیلم کمدی و طنز «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی از 21 دی ماه اکران عمومی خود را آغاز کرده است کهبا جذب حدود 310 هزار تماشاگر به فروشی بیش از 10 میلیارد تومان رسیده است.

رامبد جوان، ویشکا آسایش، پیمان قاسمخانی، سارا بهرامی، سروش صحت، مونا فرجاد و ستاره اسکندری از بازیگران چهره آخرین ساخته حامد محمدی هستند.

داستان «چپ راست» درباره دو خانواده با گرایش های کاملا مخالف سیاسی اند که فرزندان آنها بر اثر یک اتفاق در بیمارستان جابه جا می شوند و همین در ادامه اتفاقات طنزی را رقم می زند.

فیلم سینمایی کمدی «بخارست» به کارگردانی سید مسعود اطیابی نیز که از 24 آبان ماه اکران عمومی خود را آغاز کرده است از همان ابتدا صدرنشین هفته های متمادی گیشه بوده و تاکنون این روند را ادامه داده و با فروش نزدیک به 39 میلیارد تومان همچنان صدرنشین گیشه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه