اخبار داغ

وحید دستجردی در گفتگو با دانا؛

خلق زیبایی و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی باهنر بادکنک آرایی

خلق زیبایی و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی باهنر بادکنک آرایی
مدیرعامل شرکت رنگین بالن بیکران: برنامهٔ ما این است که در شهرهای مختلفی مثل اصفهان، مشهد و شیراز نیز آثار تاریخی و فرهنگی کشور را با بادکنک خلق کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ شرکت رنگین بالن بیکران چهار سال پیش برای اولین‌بار در داخل کشور تولید بادکنک را شروع کرد و البته این شرکت تنها تولید کنندهٔ بادکنک در خاورمیانه است و افتخار دارد که این محصول با یک خط تولید که کاملاً تکنولوژی به روز و منطبق بر استانداردهای اروپایی کار می کند و خط دوم هم تا اوایل سال آینده افتتاح می‌شود که تا دو برابر ظرفیت تولید را بالا می برد و این شرکت موفق شد با الگوگیری و مطالعات از دو ماه پیش صادرات به عراق و ترکیه شروع کند.

جلال وحید دستجردی مدیرعامل این شرکت درباره این رویداد به راه دانا اظهار کرد: در زمینه بادکنک آرایی و اجراهای بزرگ معمولاً در دنیا و در کشورهای بزرگی مثل روسیه سالانه یک‌سری فستیوال‌هایی برگزار می‌شود که در قالب مسابقاتی برخی شرکت‌ها هنرهای خودشان را در این زمینه به نمایش می‌گذارند که این اتفاق بیشتر در مال‌ها و مراکز تجاری و نمایشگاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاق با تعداد زیادی بادکنک تزیینی که به‌صورت هنرمندانه به یکدیگر نصب می‌شوند خلق می‌شود، این فعالیت هنری و اقتصادی بنا بر رسم‌ورسوم کشورها مختلف بر اساس اتفاقات مهم آن کشور برنامه ریزی می‌شود که این روند ممکن است در ادامه یک فستیوال‌ روی یک موضوع خاص متمرکز شود.

وی افزود: ما با کمک مدرسه بادکنک آرایی این کار را آغاز کردیم و توانستیم که این کار در سه روز از اول تا سوم اسفندماه انجام دهیم، در این طرح و در فستیوال امارت بادگیر باغ دولت‌آباد یزد به‌صورت بادکنکبا بیش از پنجاه‌هزار واکایاما ساخته شد که نمونه این کار در عکس‌ها قابل‌مشاهده است و در ساخت این اثر از سی نفر نیروی انسانی استفاده شد.

وی در ادامه گفت: اجرا قرار بود از یکم تا سوم اسفندماه باشد؛ ولی به دلیل حجم استقبالی که پیش‌بینی هم می‌شد از یک روز زودتر شروع شد و حتی باتوجه‌به اینکه کار طولانی‌تر شد تا چهارم اسفند هم تمدید شد.

وی در ادامه گفت: نتیجهٔ این کارگروهی کار بسیار زیبایی از کار درآمد که به‌نوعی آثار فرهنگ باستانی کشورمان را نشان می‌دهد و می‌تواند تبدیل به یک اثر ماندگار در این زمینه خاص شود.

وحید افزود: انجام این فستیوال و اجرای آن سه روز یا چهار روز طول کشید؛ ولی به مدت ده روز این اثر هنری و به‌نوعی اقتصادی ماندگار بود و این اثر که در مگامال کار شد تا ۵ روز بعد از برنامه هم برای بازدید و عکس گرفتن در اختیار مردم بودو این اثر در شهرک اکباتان، تا ده اسفند هم در دید بازدیدکنندگان بود.



وی افزود: ان‌شاءالله برنامهٔ بعدی ما این است که در سال‌های آتی هم در شهرهای مختلفی مثل اصفهان، مشهد و شیراز و در مجموعه‌های مختلف آثار تاریخی ایران یا یک نمادی را که بر اساس پیشنهادها مختلف نماد ملی یا تاریخی یا سنتی باشد را با بادکنک خلق کنیم.

وی گفت: ما سعی داریم در حقیقت در فرهنگ بومی و منطقه‌ای و ملی خود نقش کوچکی داشته باشیم ضمن اینکه بحث بادکنک آرایی را هم به‌عنوان یک هنر، نمایش دهیم و به همه ثابت کنیم که این هنری است که می‌تواند در خلق زیبایی‌ها کمک کند و با این هنر می‌توانیم لحظات خوب و شادی را در کنار هم داشته باشیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه