اخبار داغ

هدایت هم‌زمان ۲ تیم ملی در دستور کار فدراسیون؟

هفته سرنوشت‌ساز برای تیم ملی؛ از قلعه‌نویی تا سانچس و مونتلا!

هفته سرنوشت‌ساز برای تیم ملی؛ از قلعه‌نویی تا سانچس و مونتلا!
فدراسیون فوتبال کشورمان نهایتاً تا انتهای هفته جاری می‌بایست سرمربی جدید تیم ملی ایران را که هنوز ملیت او مشخص نیست، معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از انتشار صحبت‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه کارگروه حزب مؤتلفه اسلامی، بسیاری از محافل خبری از احتمال بسیار بالای توافق فدراسیون با یک سرمربی ایرانی برای پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خبر دادند.

واقعیت ماجرا هم همین است که گزینه ایرانی به علت در دسترس بودن و هزینه پائین‌تر، برای فدراسیون آیتم معقول‌تری به‌نظر می‌رسد اما عدم اقبال افکار عمومی به گزینه‌هایی مانند امیر قلعه‌نویی یا جواد نکونام، فدراسیون فوتبال را وادار کرده تا با گزینه‌هایی مانند وینچنزو مونتلای ایتالیایی یا فلیکس سانچس اسپانیایی هم مذاکرات ابتدایی را انجام بدهد.

آشنایی نسبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال قطر با فوتبال خاورمیانه و آسیا باعث شده تا او یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی باشد. سانچس که مربی جوانی هم هست، طبق آخرین شنیده‌ها مبلغی بین ۱.۳۰۰ تا ۱.۵۰۰ میلیون یورو از فدراسیون درخواست کرده که مسئولان فدراسیون این رقم را در صورت هدایت ۲ تیم ملی به وی پرداخت کنند.

یکی از نظریه‌های مطرح شده در فدراسیون فوتبال این بوده که سرمربی خارجی هم‌زمان هدایت تیم فوتبال امید و تیم ملی فوتبال را برعهده بگیرد که به‌نظر چندان نظریه عملیاتی به‌شمار نمی‌رود؛ چرا که هنوز مقدمات بسترسازی برای تزریق بنزین سبز به تیم ملی اصلی فراهم نشده و تغییراتی این چنینی نیز هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر این که امیر قلعه‌نویی به‌عنوان گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی تلقی شده، واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشته و اکثر منتقدان و فوتبال‌دوستان بازگشت ژنرال به تیم ملی را آن هم در شرایطی که سال‌هاست به هیچ افتخار و عنوانی در فوتبال ایران نرسیده، نوعی بازگشت به عقب می‌دانند.

به‌طور حتم اما نظر بسیاری از اعضای هیأت‌رئیسه روی توافق با قلعه‌نویی بوده اما نگاه دیگری هم در فدراسیون فوتبال برای جذب سرمربی خارجی وجود دارد که قابل کتمان نیست. بنا به گفته تاج و اصولی، سرمربی جدید تیم ملی نهایتاً تا ابتدای هفته آینده مشخص خواهد شد تا یوزها در فیفادی نوروز ۱۴۰۲ با ترکیب کادرفنی جدید به اردو بروند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه