اخبار داغ

وضعیت مبهم سریال نوروزی شبکه دو؛

وضعیت کاملا زرد آقای قاضی/ سریال ها به موقع به آنتن می رسند؟!

وضعیت کاملا زرد آقای قاضی/ سریال ها به موقع به آنتن می رسند؟!
با توجه به اینکه امسال نوروز و ماه رمضان یکی شده اند، شبکه دوم سیما احتمالا دو سریال را برای این باکس تهیه دیده است و دو گزینه «آقای قاضی» و «وضعیت زرد» شانس بیشتری برای رسیدن به آنتن دارند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی دو دهه است که تعطیلات نوروز و ماه رمضان به عنوان باکس های طلایی تلویزیون به شمار می روند و مدیران رسانه ملی برای این دو تاریخ، سریال ها و برنامه های ویژه ای تدارک می بینند تا تماشاگران و بینندگان خود را حفظ کرده و آنها را به نحوی پای جعبه جادویی میخکوب کنند.

حالا نوروز 1402 با ماه رمضان یکی شده و قطعا یکی از تفریحات مردم نشستن پای برنامه ها و سریال های تلویزیون است و این فرصتی طلایی برای مدیران رسانه ملی است که از این روزها به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و رضایت بینندگان تلویزیون را به دست آورند.

شبکه دوم سیما امسال گویا دست به ریسک زیادی نزده و بر اساس بازخوردی که از سریال های پخش شده خود گرفته، تصمیم دارد تا فصل بعدی یکی از همان سریال ها را به عنوان گزینه نوروزی و ماه رمضانی خود به آنتن بفرستد و به احتمال زیاد بر روی سریال های «آقای قاضی» و «وضعیت زرد» حساب ویژه ای باز کرده است.

فصل دوم آقای قاضی

سریال «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان، تهیه کنندگی احمد شفیعی و نویسندگی سید محمد حسینی در خردادماه امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه راهی شبکه دوم سیما شده بود و در طی 43 قسمتی که به روی آنتن رفت توانست بازخوردهای به نسبت خوبی از مخاطبان به دست آورد.

در هر قسمت از سریال که به صورت مستند درام پخش می شد، دو ماجرای مجزا روایت گری می شد؛ شاکی و متشاکی وارد لوکیشن ثابت دادگاه می شدند و بعد از ارائه توضیحات رفت و برگشتی، آقای قاضی که نقشش را بهزاد خلج ایفا می کرد، رای خود را صادر می کرد و به پرونده بعدی می رسید.

سجاد مهرگان کارگردان این مجموعه درباره بازخوردهای فصل اول و ساخت فصل بعدی این مجموعه می گوید:« ما در سری اول درگیری زیادی با مسائل بودجه‌ای داشتیم. این سریال طبق آمار صداوسیما حدود ۲۰ میلیون مخاطب داشت و این در حالیست که بودجه‌اش یک هشتم بودجه سریال‌های مرسوم است و بازیگر شناخته شده‌ای نداشت. با این حال «آقای قاضی» به خاطر قصه‌گویی توانست مخاطب زیادی را جلب کند و امیدواریم در سری جدید بتوانیم مخاطب بیشتری داشته باشیم. ما در سری دوم داریم سعی می‌کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. در سری اول گاهی درام قوی داشتیم الان روی تعلیق‌های داستانی بیشتر سرمایه گذاری می‌کنیم. در سری اول مشکل اعتماد از سوی قوه قضایی داشتیم و خیلی به ما اعتماد نمی‌شد و خیلی از پرونده‌ها حقوقی شد که درام خیلی سنگینی ندارند ولی مردم از همین هم استقبال خوبی داشتند.»

فصل دوم سریال «آقای قاضی» به تهیه کنندگی محمد تنکابنی در حال تصویربرداری است و از گزینه های جدی شبکه دوم برای سریال نوروزی و یا ماه رمضانی است.

فصل سوم وضعیت زرد

سال گذشته بود که فصل نخست سریال «وضعیت زرد» در قالب یک طنز سیتکامی به کارگردانی مجید رستگار از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت؛ این مجموعه نخستین سریال تولیدی مدرسه اندیشه و هنر ماه بود. در این نوع طنز، شخصیت‌های داستان در محل‌های عادی زندگی روزمره مانند محل کار یا سکونت‌شان حضور دارند، اما رفتار و حرف هایشان طنزآلود است.

یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال، طراح سانتریفیوژ است که از سازمان انرژی اتمی اخراج شده و اخراج این دانشمند هسته‌ای، پیرنگی دارد که تا انتهای کار، مخاطب را با خودش می‌کشاند و رگه هایی سیاسی اجتماعی درون مایه این کار را تشکیل داده است؛ این خلاصه ای از فصل اول این سریال بود که با تصمیم مدیران فصل دوم این سریال در خردادماه امسال از شبکه دوم سیما به آنتن رسید.

زین‌العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور از بازیگرانی بودند که در این مجموعه نمایشی به ایفای نقش پرداخته بودند.

فصل اول سریال «وضعیت زرد» در ۱۳ قسمت به کارگردانی مجید رستگار، تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد و نویسندگی علی عموکاظمی به روی آنتن رفت و فصل دوم این مجموعه به تهیه کنندگی مسعود ملکی مشهور به آنتن رسید و حالا مجید رستگار و عوامل تولید این مجموعه در حال ساخت فصل سوم «وضعیت زرد» برای پخش در نوروز و یا ماه رمضان هستند.

مجید رستگار درباره تولید فصل جدید این مجموعه می گوید:« حساسیت تیم تولید برای فصل سوم حتماً بیشتر از فصل یک و دو خواهد بود. «وضعیت زرد» مدلی از تبدیل یک سیت کام به سریال است که در فصل اول سیت کام بود و در فصل دوم به سریال نزدیک شد و فصل سوم کاملاً مولفه‌های سریال را خواهد داشت.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه