اخبار داغ

استقلالی‌ها چه گفتند؟!

پایان بحران حقوقی پادوانی با استقلال/ برهانی: قلعه‌نویی در قلب همه استقلالی‌هاست!

پایان بحران حقوقی پادوانی با استقلال/ برهانی: قلعه‌نویی در قلب همه استقلالی‌هاست!
بازیکنان تیم و اعضای باشگاه استقلال پس از کسب پیروزی دراماتیک مقابل گل‌گهر سیرجان به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی امیری قائم مقام باشگاه استقلال پس از برتری این تیم مقابل گل‌گهر اظهار داشت: علیرغم تلاش زیادی که بازیکنان کردند یک گل غافلگیرکننده خوردیم، ولی خدا را شکر با درایت سرمربی و تعویض‌ها تیم به بازی برگشت. سه امتیاز این بازی برای ما نیاز بود و با توجه به اینکه رقبا بازی‌های خودشان را برده بودند، برد امروز ما را در کورس قهرمانی نگه داشت.

وی درباره اعتراض گل‌گهری‌ها به پنالتی اعلام شده به سود استقلال گفت: پنالتی کاملاً درست بود. در جایی که من نشسته بودم تلویزیون بود و پنالتی کاملاً درست بود. بنیادی‌فر داور بین‌المللی و بااقتداری است. شاید خیلی‌ها در آن دقایق از اعلام پنالتی سر باز می‌زدند، ولی او با درایت و پشتوانه بین‌المللی که داشت پنالتی را اعلام کرد. خواسته ما هم این بود که بهترین داورها را بگذارند تا حق این تیم ضایع نشود.

قائم مقام باشگاه استقلال در مورد اهدای پیراهن این تیم به اعضای کادر فنی گل‌گهر پیش از بازی توضیح داد: استقلال در راستای سیاست فرهنگی که دارد از سرمربی و مربیان حریف که در باشگاه استقلال بوده‌اند، تقدیر می‌کند. این دستور مدیرعامل باشگاه است. امروز از سه نفر از اعضای کادر فنی گل‌گهر تقدیر کردیم و پیراهنی با شماره این دوستان به آنها تقدیم شد.

امیری در پاسخ به این پرسش که «آیا اتفاق جدیدی برای تأمین منابع مالی افتاده است؟»، تصریح کرد: خبری که امروز فتح‌الله‌زاده به من داده این است که فیفا امروز طی نامه‌ای که به باشگاه استقلال زد رسماً اعلام کرد، پرونده پادوانی مختومه شده است. همانطور که گفته بودم اگر او شماره حساب نمی‌داد پرونده بسته می‌شد. برای تهیه منابع مالی هم مدیرعامل باشگاه دو سه روز است شب و روزش را گذاشته. حتی شخصاً برای تهیه اسپانسر به شهرستان سفر کرده بود. امیدوارم در موعد مقرر بدهی استراماچونی پرداخت شود. همه می‌دانیم که بزرگترین مشکل استقلال بدهی به استراماچونی است و امیدوارم با درایت مدیرعامل باشگاه این مشکل حل شود.

برهانی: ساپینتو تعویض‌های شاهکاری داشت

آرش برهانی درباره برد استقلال مقابل گل گهر و حضور بازیکنان امید استقلال در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: 2 هفته قبل با امیدهای استقلال قهرمان شدیم. بچه ها را آوردم تا جو استادیوم را ببیند تا اگر خودشان برای استقلال بازی کردند با این شرایط آشنا شوند. ما 4 بازیکن خوب داریم که ساپینتو آن ها را پسندیده است.

وی ادامه داد: بازی خیلی خوبی بود و به خودم این برد خیلی چسبید. مهمتر از هر چیزی این است که استقلال خوب بازی می کند و هواداران هم آن را می پسندند. گل گهر در کنار بازیکنان خیلی خوبی که دارد کادرفنی کار درستی هم دارد. قلعه نویی در هر تیمی کار کرده جلوبش بازی کردن سخت است.

برهانی درباره اینکه دلش برای بازی کردن تنگ شده تصریح کرد: الان 5،6 بازی است که استادیوم آمدم. قبلش نمی آمدم چون دلم برای بازی کردن تنگ می شد.

مدیر آکادمی استقلال افزود: یک تعویض شاهکار از ساپینتو را دیدیم. او شناخت کاملی از بازیکنانش دارد. همه بازیکنان زحمت کشیدند.

وی در مورد تقدیر از امیر قلعه نویی قبل از شروع بازی تصریح کرد: قلعه نویی استقلالی است. او شناسنامه استقلال است. امروز با وجود تساوی تا آخرین لحظات، هواداران احترام او را نگه داشتند. او در قلب همه استقلالی هاست.

مهدی‌پور: امیدواریم قهرمانی را تکرار کنیم

مهدی مهدی پور پس از پیروزی مقابل گل گهر سیرجان اظهار داشت: پیروزی امروز ما جزو بردهای ماندگار خواهد بود. هم به لحاظ جدول و هم به لحاظ بازی که تا دقیقه 90 یک بر صفر عقب بودیم و لی در پایان توانستیم این بازی را با برد عوض کنیم. خیل اتفاق مثبتی بود و این برد را به همه هواداران تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم.

وی افزود: جریان بازی در اختیار ما بود اما شرایط برای ما بسیار سخت بود و بازیکنان گل گهر پس از گلی که به ثمر رساندند به خوبی در دفاع ظاهر شدند. خداراشکر می‌کنم که توانستیم پیروز این میدان باشیم. به رضا میرزایی هم تبریک ویژه می‌گویم هم توانست گل بزند و هم یک پنالتی برای استقلال بگیرد.

بازیکن استقلال گفت: خدا را شکر مصدومیتم بر طرف شده است و شرایط بدنی من کمی دچار مشکل بود که به امید خدا این هفته تمرین می‌کنم و در بازی بعدی به میدان می‌روم.

حسینی: داور هفته پیش ۶ امتیاز از ما گرفت

سیدحسین حسینی درباره برد امروز استقلال مقابل گل گهر اظهار داشت: امروز برد خیلی خوبی آوردیم. با فوتبالی که ارائه دادیم حق ما 3 امتیاز بود.


وی درباره نقش هواداران استقلال در این برد تصریح کرد: جا دارد از تماشاگران تشکر کنم تا دقیقه آخر از ما حمایت کردند و همین حمایت باعث شد به بازی برگردیم. فوتبالی که ارائه می دهیم را هواداران به خوبی متوجه می شوند. انها هم راضی هستند. امیدوارم به چیزی که می خواهیم برسیم.

حسینی در خصوص گلی که در این بازی خورد تصریح کرد: در صحنه گل حواس بچه ها نبود اما خدا را شکر که بازی را بردیم. گل خوردن مهمه نیست.

کاپیتان استقلال درباره صحنه پنالتی این تیم هم گفت: پنالتی کاملا درست بود. برخی از تیم ها شلوغ نکنند که پنالتی درست نبود. داور هفته پیش 6 امتیاز از ما گرفت. یک جام حذفی سال قبل از ما گرفت. چرا کسی درباره این چیزها حرف نمی زند؟ درباره 6 امتیازی که او از ما گرفت کسی حرف زد؟ شاید زور باشگاه ما در برخی از موارد کم است. محرومیت ساپینتو همچنان ادامه دارد. او معذرت خواهی کرد اما محرومیتش کم نشد.

وی در خصوص واکنش های او در زمان اعلام پنالتی به سود استقلال ادامه داد: سعی داشتند که نظر داور را تغییر دهند. وظیفه من بود که آنجا بروم و خدا را شکر که نظر داور تغییر نکرد!

حسینی در مورد قهرمان شدن استقلال گفت: حرف درباره قهرمانی زود است اما برای چیزی که می‌خواهیم می‌جنگیم.

چشمی: بنیادی‌فر با شهامت برای استقلال پنالتی گرفت

روزبه چشمی مدافع تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی جنجالی این تیم برابر گل‌گهر سیرجان، اظهار داشت: زودتر از این و در جریان بازی باید کار را تمام می‌کردیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم، با این حال مهم سه امتیاز بود و لحظه‌های آخر موفق به کسب امتیاز کامل شدیم. به هواداران تبریک می‌گویم که تا آخر بازی تشویق کردند. به بچه‌ها و کادرفنی هم خداقوت می‌گویم و معتقدم مستحق سه‌ امتیاز بودیم.

وی درباره صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال هم گفت: قبل از اینکه با شما صحبت کنم، صحنه را کاملا دیدم و فکر می‌کنم موعود بنیادی‌فر، داور بازی با شجاعت این پنالتی را گرفت. همه داورها اگر با این شهامت کار کنند، فوتبال ما هم قشنگ‌تر می‌شود. بازیکن گل‌گهر صددرصد پای رضا میرزایی را از پشت زد.

چشمی درباره صحنه بازی هفته گذشته استقلال و خطای مشکوک به پنالتی روی مهدی قایدی که اعلام نشد، اضافه کرد: کارشناس‌ها اکثرا گفتند که شبیه‌سازی بوده اما هیچ دفاعی عمدا مهاجم را نمی‌زند. بلکه مدافع فضایی را برای مهاجم ایجاد می‌کند و مهدی قایدی هم از فضایی که مدافع نساجی به وجود آورد استفاده کرد و دفاع مجبور شد پای او را بزند. همه بعد از دیدن صحنه موافق بودند که پنالتی بود. امیدوارم کارشناسان آن چیزی که واقعا می‌بینند را اعلام کرده و از داور حمایت نکنند.

حیدری: باید تا دقیقه ۲۰، ۳ گل می‌زدیم

خسرو حیدری پس از برتری دو بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل گل گهر اظهار داشت: بازی خیلی مهمی بود. می‌دانستیم گل گهر تیم خیلی خوبی است. امیر قلعه‌نویی تیم خیلی خوبی ساخته و می‌دانستیم بازی سختی داریم. اکنون باید همه تیم‌ها به استقلال با فوتبالی که ما بازی می‌کنیم احترام بگذارند. هیچ تیمی مثل استقلال اکنون مالکیت توپ ندارد. شاید اغراق باشد، اما واقعا تیم ما مانند بارسلونای گواردیولا بازی می‌کند.

وی افزود: وقتی با تمام مربیان بیرون هم صحبت می‌کنم همین را می‌گویند. تیم ما واقعا خیلی خوب بازی می‌کند و فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم. برای گل گهر احترام زیادی قائل هستم، اما در همان 20 دقیقه‌ اول باید 3-2 گل می‌زدیم و کار را تمام می‌کردیم.

مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گل نزدن آبی‌پوشان دردقایق ابتدایی بازی با نساجی هم اتفاق افتاد، گفت: در بازی با نساجی باید دست‌کم 8-7 گل می‌زدیم ولی موفق به این کار نشدیم. امروز هم فکر می‌کنم که استقلال طلسم شده بود، اما خدا را شکر توانستیم در دقایق پایانی به بازی برگردیم و درنهایت هم توانستیم با همان پنالتی برنده شویم.

حیدری در خصوص اینکه آیا پنالتی استقلال درست بود و آیا این صحنه را دیده‌اند، گفت: بله ما این صحنه را دیدیم و پنالتی بود. داور دید خیلی خوبی داشت. هفته قبل هم پنالتی‌ای داشتیم که باید صد درصد اعلام می‌شد. سه کارشناس گفتند که صحنه استقلال مقابل نساجی روی مهدی قائدی پنالتی بود، اما متأسفانه داور آن بازی پنالتی را نگرفت. با این وجود داور بازی امروز خوب صحنه را دید.

وی در خصوص دیدارهای سخت آتی استقلال پاسخ داد: واقعا باید بچه‌های ما قدر خودشان را بدانند. بهترین فوتبال لیگ را بازی می‌کنند. می‌توانیم همه بازی‌ها را ببریم فقط باید تمرکز داشته باشیم. گلی هم که امروز خوردیم به دلیل تمرکز نداشتن بازیکنان بود. در غیر این صورت چنین گلی نمی‌خوردیم.


مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه رافائل سیلوا هر بازی مرتکب اشتباه کرد، زودتر از سایر بازیکنان این تیم حدود دقیقه‌ 60 بیرون آمد، گفت: مدافعان اگر 10 توپ هم بگیرند اما یک اشتباه کنند، خیلی کار سخت می‌شود.

حیدری در خصوص درخشش رضا میرزایی مقابل گل‌گهر توضیح داد: او بازیکن خوبی است. در این فصل هم هر وقت به بازی آمده عملکرد خوبی داشته و کیفیت خوبی دارد. میرزایی می‌تواند بیش‌تر بازی کند. امیدوارم در سایر بازی‌ها هم نه‌تنها میرزایی بلکه همه بازیکنان مثل آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی و... خوب بازی کنند. واقعا بازیکنان ما امروز عالی بودند و به آنها تبریک می‌گویم.

مهری: هم پشت زانوی میرزایی را زدند، هم مچ پایش را

سعید مهری پس از پیروزی استقلال مقابل گل گهر اظهار داشت: شخصیت تیمی‌مان را نشان دادیم. توانستیم در یک بازی سنگین به پیروزی برسیم و امیدوارم به این مسیر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هواداران خیلی نقش داشتند. دم همه آن‌ها گرم. وقتی یک گل خوردیم و عقب افتاده بودیم، باز هم ما را حمایت کردند.

مهری در خصوص پنالتی استقلال اظهار داشت: من صحنه پنالتی را دیدم، هم مچ پای رضا میرزایی را زدند و هم پشت زانو او را زدند. 100درصد پنالتی بود.

بازیکن استقلال گفت: درگیری‌ها در پایان بازی طبیعی است. وقتی در دقیقه 95 ، پنالتی اعلام می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد. تیم حریف نیز تحت فشار بود.

وی ادامه داد: ما خیالمان راحت است وقتی یامگا پشت توپ ایستاده است.

مهری در نهایت در خصوص قهرمانی استقلال در پایان فصل اظهار داشت: ان‌شاءالله. اگر همینطور ادامه دهیم، می‌توانیم قهرمان شویم.

مهدی قائدی نیز در مصاحبه‌ای کوتاه اعلام کرد که از خوشحالی هواداران شاد است.

بازیکن استقلال گفت: من فقط خوشحالم که مردم با شادی از اینجا رفتند. رضا میرزایی هم گل کاشت. هم یک گل زد و هم پنالتی گرفت.

رضاوند: پنالتی‌مان درست بود

آرش رضاوند پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل گل‌گهر در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درمورد عملکرد رضا میرزایی در این مسابقه اظهار داشت: رضا امروز توانایی واقعی خود را توانست به نمایش بگذارد.

وی درخصوص اتفاقات پایان مسابقه، خاطرنشان کرد: آن صحنه‌ای که اتفاق افتاد قطعاً پنالتی بود. فیلم بازی را هم دیدم. یک سری از کارشناسان در حق استقلال کم لطفی می‌کنند. در بازی مقابل نساجی، مدافع حریف پای خود را بالا آورده بود و گفتند قائدی تمارض کرد.

هافبک تیم فوتبال استقلال ادامه داد: اگر نمی‌خواهید یک صحنه را ببینید ایرادی ندارد، اما این حرف‌ها را مطرح نکنید. صحنه امروز هم 100درصد پنالتی بود ولی بازهم برخی از کارشناسان گفتند که این صحنه پنالتی نبود. امیدوارم کارشناسان کمی بیشتر دقت کنند.

غلامی: داور فصل گذشته جام حذفی را از ما گرفت

عارف غلامی بعد از برتری ۲ بر یک تیمش برابر گل‌گهر در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود از یک سری بازی‌های سخت باید اینطوری عبور کند. همیشه ما نباید از حریف پیش باشیم و بازی را ببریم، گاهی رخ می‌دهد از حریف عقب باشیم اما شخصیت خودمان را نشان بدهیم و بازی را ببریم.

وی افزود: ما از دقیقه یک تا زمانی که سوت بازی پایان بازی را بزنند تلاش می‌کنیم که بازی را ببریم و اگر از حریف پیش هستیم، بازی را حفظ می‌کنیم و اگر عقب هستم نتیجه را جبران کنیم.

مدافع استقلال درباره خطای پنالتی‌ که به سود تیمش اعلام شد گفت: اعتراضات همیشه به داوری‌ها بوده و امکانات داوران کامل نیست. من حافظه خوبی دارم و سخت اتفاقات سال‌های گذشته از یادم می‌رود. ما به خاطر داوری پارسال یک جام (جام حذفی) را از دست دادیم. نه یک صحنه پنالتی و یا اتفاق ساده درون بازی باشد. امسال هم به شدت از داوری ضربه خوردیم و به درست شدن موضوعات امیدوار هستیم.

میرزایی: شک نکنید پنالتی روی من به درستی اعلام شد

رضا میرزایی پس از پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: از هواداران تشکر می‌کنم که تا دقیقه آخر تیم را تشویق کردند و همین هم انگیزه‌ای شد و توانستیم بازی را ببریم.

وی در ادامه با اشاره به خوشحالی مهدی قایدی و سعید مهری پس از گل دوم استقلال تصریح کرد: وقتی من گل اول را زدم و بعد پنالتی را گرفتم، دیدم قایدی و مهری اشک می‌ریزند، به خاطر تیم و اینکه در کورس بماند. اینکه چقدر دل‌شان با تیم بود برای من خیلی ارزشمند است. باورتان نمی‌شود چه حسی داشتم. واقعاً دم انسانیت‌شان گرم.

گلزن استقلال در بازی امروز درباره صحبت‌های رد و بدل شده بین او و ساپینتو در بین دو نیمه یادآور شد: او به من گفت که داخل زمین می‌روی و همانطور که در تمرین کار کردی و تاکتیکی را که مدنظر داریم خیلی با آرامش در زمین پیاده می‌کنی. خدا را صد هزار مرتبه شکر که همیشه هوای من را داشته است و این بار هم این اتفاق افتاد.


میزرایی در پاسخ به این پرسش که آیا پنالتی اعلام شده روی او درست بوده است، خاطر نشان کرد: اصلاً شک نکنید. من ارادت خاصی به قلعه‌نویی دارم و خیلی دوستش دارم، اما بازیکن گل‌گهر اول با آرنج به صورتم زد و بعد پشت زانو و مچ پایم را. عکسش موجود است. من یک لحظه فکر کردم داور می‌خواهد پنالتی را برگرداند. در بازی با فولاد هم همین اتفاق افتاد و داور می‌خواست پنالتی بگیرد، اما با کمک‌هایش صحبت کرد و نظرش را برگرداند. هفته قبل هم روی قایدی خطا شد. واقعاً به شجاعت داور تبریک می‌گویم.

رضا میرزایی درباره حضورش در زمین و درخششی که در بازی امروز داشت، گفت: تلاش تمام بچه‌ها بود. واقعاً چقدر بچه‌های خوبی داریم و امروز همدلی را نشان دادند و بعد از اینکه بازی بردیم همه اشک شوق می‌ریختند. استقلال تیم بزرگی است و هر وقت به زمین می آیید باید بهترین باشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه