اخبار داغ

برگزاری قرعه‌کشی رقابت‌ها در ۱۱ می؛

اعلام سیدبندی جام ملت‌های آسیا توسط AFC؛ ایرانِ بدون سرمربی در سید نخست قاره کهن

اعلام سیدبندی جام ملت‌های آسیا توسط AFC؛ ایرانِ بدون سرمربی در سید نخست قاره کهن
در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان تنها تیم ملی بدون سرمربی در قاره آسیاست، سیدبندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ به فاصله کم‌تر از یک سال تا آغاز رسمی معتبرترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن یعنی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر، سیدبندی این رقابت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتشار یافت که تیم ملی فوتبال ایران در سید اول قرار گرفت.

جام ملت‌های آسیا در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد. دوره قبل این رقابت‌ها در امارات برگزار شد که در نهایت تیم ملی قطر توانست با برتری برابر ژاپن، به مقام قهرمانی برسد و تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نیمه نهایی با قبول شکست ۳ بر صفر برابر ژاپن از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها ۱۱ می (۲ ماه دیگر) برگزار خواهد شد تا همه تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی حریفان خود را شناسایی کنند.

سیدبندی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا

سید ۱: قطر (میزبان) - ژاپن - کره جنوبی - ایران - عربستان - استرالیا
سید ۲:عراق - امارات متحده عربی - سوریه - عمان-  ویتنام - چین
سید ۳: لبنان - ازبکستان - اردن - بحرین - فلسطین - قرقیزستان
سید ۴: هند - تاجیکستان - تایلند - مالزی - هنگ کنگ - اندونزی

به گزارش دانا؛ سیدبندی AFC در حالی تعیین شده که تیم ملی فوتبال کشورمان اکنون تنها تیم بدون سرمربی در قاره آسیاست. مهدی تاج که در برنامه تلویزیونی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قول تعیین تکلیف ۲ هفته‌ای نیمکت تیم ملی را داده بود، هنوز هم نتوانسته سرمربی جدید را معرفی کند.

فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته با فلیکس سانچز، سرمربی قهرمان آسیا ارتباطات و مذاکراتی جدی داشته اما این صحبت‌ها لحظه به لحظه به عدم توافق نزدیک‌تر می‌شوند. امیر قلعه‌نویی جدی‌ترین گزینه فدراسیونی‌ها برای تیم ملی خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه