اخبار داغ

توضیحات سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی درباره برنامه های فدراسیون

گواری: انتخابات سال آینده برگزار می شود/ از بین ۴ دانش‌آموز، یکی چاق است

گواری: انتخابات سال آینده برگزار می شود/ از بین ۴ دانش‌آموز، یکی چاق است
سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: قصد داریم در سال آینده مربیان متخصص در رشته های مختلف ورزشی پرورش بدهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گواری سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: فدراسیون ما یک فدراسیون مجدد تشکیل شده بوده و نوپاست. بحث آمادگی جسمانی به عنوان یک تشکیلات مستقل از ۳۰ مردادماه شروع به فعالیت کرده و در ابتدای کار مشکلات ناشی از مقاومت‌ها داشتیم. تشکیل سامانه، امور اداری و مالی با تلاش وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون، از موانع عبور کرده‌ایم. امروز یک وضعیت تثبیت‌شده در سطح کشور داریم و در همه استان‌ها سرپرست هیات تعیین شده است.

وی افزود: بحث تعیین سرپرست یک بحث است و بحث تجهیزات و استقرار هیات هم یک بحث دیگر که تا حد زیادی انجام شده. زیرمجموعه این فدراسیون، رشته‌های متعددی هستند که جذابیت و زیبایی خودشان را دارند و مخاطبان بر اساس سلیقه انتخاب رشته می‌کنند. جمعیت زیرمجموعه فدراسیون ما طبق آمارهای سازمان‌یافته، ۱۲۷ هزار نفر است و تاکنون توقفی هم ایجاد نشده. امیدوارم طی سال‌های آینده بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم و نظر داریم جمعیت آماری را خیلی بیش‌تر افزایش بدهیم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی درباره اقدامات انجام شده در این مدت بیان کرد: برگزاری مجمع فوق‌العاده را طی این مدت داشتیم و کمیسیون‌ها را مصوب کردیم. هیات‌های استانی و اعضای مجمع هم برای مصوبات حضور پیدا کرده و قدم روبه‌جلویی برای انتخابات برداشتیم. درباره اصلاح سرفصل‌های آموزشی اتفاقات خوبی رخ داده و جلسات متعددی با کمیته‌های مختلف تشکیل داده‌ایم تا مخاطبان ما سردرگم نباشند. جلسات متعددی با ارگان‌هایی مثل آموزش‌وپرورش، نیروهای مسلح و ... داشتیم. دنبال این هستیم با جامعه کارگری و سایر جوامع هم تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم.

گواری با اشاره به مبحث درآمدزایی گفت: نرخ حق شرکت در کلاس‌ها را بررسی کردیم و در ابتدای کار اعلام کردیم افزایشی نخواهیم داشت اما قطعا با توجه به تورم، نیاز به افزایش داریم و در سال آینده امیدوارم فدراسیون را بر اساس درآمد خودش پیش ببریم تا نیازمند خدمات دولتی نباشیم. این اتفاقات رخ داده که امیدوارم قابل قبول بوده باشد. امسال شروع به‌کار‌ کردیم و مشکلات زیادی داشتیم اما توانستیم لوازم و تجهیزات را در همان ابتدای کار فراهم کنیم. برنامه ما به نحوی است که حداکثر درآمدمان از محل فدراسیون باشد و به اعتبارات دولتی وابسته نباشیم. بالاخره این فدراسیون در بحث سلامت جامعه نقش موثری دارد و دولت موظف به کمک به فدراسیون ماست؛ هر چند پیگیر این کمک‌ها هستیم اما دنبال درآمدزایی بودیم و هستیم.

وی افزود: رایزنی‌ها برای تبصره ۱۴ بودجه با معاونت مربوطه انجام شده و به دنبال این هستیم هر جا به فدراسیون کمک کند، کمک بگیریم. از کمیته ملی المپیک، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان پی‌گیر هستیم اما نگاه‌مان دولتی نیست.

گواری در پاسخ به سئوال دانا درباره همکاری با سایر فدراسیون‌های ورزشی بیان کرد: آمادگی جسمانی هم در بخش سلامت موثر است و یکی از اهدافش این است که توسعه رشته‌های دیگر ورزشی را بدهد. در همه رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی یک رکن اساسی بوده و ضمن برگزاری کلاس‌های سالیانه، به دنبال این هستیم که در بحث حرفه‌ای‌سازی مربیان، کلاس برگزار کنیم تا به سایر رشته‌ها خدمات بدهیم. ما می‌توانیم مثلا مربی آمادگی جسمانی متخصص والیبال تربیت کنیم و به دنبال این هستیم که برای هر رشته ورزشی حتی با استفاده از مربیان خارجی به شکل حضوری و غیرحضوری، از دانش‌ها بهره برده و مربیان متخصص در سال ۱۴۰۲ پرورش بدهیم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر جامعه گسترده مخاطب این رشته و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک بخش کلیدی تصریح کرد: جمعیت مولد، قابل‌توجه و اصلی ما در آموزش‌وپرورش است که ۱۴ میلیون دانش‌آموز نیازمند فعالیت آمادگی جسمانی دارد. یکی از پایگاه‌های اصلی ما همین‌جاست و با یکی از دانشگاه‌های تربیت‌معلم تفاهم‌نامه‌ای داریم می‌بندیم که حدود ۹۳ هزار نفر معلم دارند و باید کلاس آموزشی برای‌شان بگذاریم. در بحث دانش‌آموزان امروزه با معضل کم‌تحرکی و چاقی مواجه هستیم و از بین ۴ دانش‌آموز، یکی چاق است و حتما به کار بین کودکان و نوجوانان نیاز داریم. کار‌ ما متولیان ورزش این است که در یک چارچوبی، اتفاقات خوبی رخ بدهد و دانش‌آموزان را وادار به تحرک کنیم.

گواری در پاسخ به زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون گفت: حدوداً ۶ ماه است که فدراسیون مستقل شده‌ایم و برگزاری انتخابات به یک‌سری مقدمات نیاز داشت. برخی کمیسیون‌های عضو مجمع و مصوبات را می‌خواستیم که انجام شده. در ابتدای سال می‌خواهیم فراخوان بزنیم و در نیمه اول تیرماه انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. الان ۳ استان انتخاباتش انجام شده و آماده برگزاری سایر انتخابات‌های استانی هم هستیم.

وی در پایان گفت: ورزش در سبد هزینه‌های خانوار نیست و این یکی از مشکلات ماست. باید به خانواده‌ها برسانیم که ورزش مسئله مهمی است و تا چه حد بر سلامتی افراد تاثیر خواهد داشت. باید این را به مردم منعکس کنیم تا با فواید ورزش کردن آشنا باشند و برایش هزینه کنند؛ هر چند از نظر شرایطی، زمانی و امکاناتی در خیلی‌جاها برای مردم ورزش کردن ممکن نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه