اخبار داغ

کاروان روسیه به ایران رسید

ذوق‌زدگی روس‌ها از سماور روسی در ایران؛ اینجا تهران است یا تولا؟!

ذوق‌زدگی روس‌ها از سماور روسی در ایران؛ اینجا تهران است یا تولا؟!
سماور در تهران، روس‌ها را ذوق‌زده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال روسیه روز سه‌‌شنبه (دیروز) آخرین تمرین خود را در کمپ تیم دینامو مسکو انجام داد و پس از آن برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال ایران،  راهی تهران شد.

در فهرست تیم ملی روسیه برای بازی با ایران نام ستارگانی مانند الکساندر گولوین هافبک تیم موناکو و همچنین الکسی میرانچوک هافبک تیم تورینو دیده نمی‌شود. پیشتر در خبرها آمده بود این دو بازیکن به دلیل مصدومیت بازی‌های باشگاهی و ملی پیش‌رو را از دست داده‌اند.

اعضای تیم ملی روسیه برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران ساعاتی پیش به تهران رسیدند و وجود یک سوغات روسی در فرودگاه، آن‌ها را ذوق زده کرد.

فدراسیون فوتبال روسیه با انتشار ویدئویی از یک سماور در فرودگاه نوشت: اینجا تهران است یا تولا (مرکز سماورسازی روسیه)؟ در واقع، سماور یکی از نمادهای مهمان‌نوازی در ایران است. سماور در اواخر قرن نوزدهم میلادی از روسیه به ایران رفت.

دیدار تیم‌های ایران و روسیه ساعت ۲۰:۳۰  پنج‌شنبه (فردا) شب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

شاگردان والری کارپین قرار است روز پنج‌شنبه (فردا) در اولین دیدار دوستانه خود به مصاف تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی بروند. تیم ملی روسیه پس از ایران، روز دوشنبه آینده با تیم ملی عراق بازی خواهد داشت.

 

کارپین: ایران قوی ترین رقیب ما است

والری کارپین سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه در آستانه بازی دوستانه با تیم ملی ایران در تهران، از هدف تیم برای پیروزی در این مسابقه سخن گفت.

کارپین پس از آخرین تمرین تیم ملی روسیه در مسکو پیش از عزیمت به تهران، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «ایران احتمالاً قوی‌ترین رقیب روسیه در مدت اخیر بوده. آیا در این بازی نتیجه اهمیت‌ بیشتری دارد؟» گفت: هیچ چیز تغییر نکرده است. جدا از اینکه چه کسی رقیب شماست، شما همیشه برد می‌خواهید.

کارپین در ادامه گفت: بله، بیایید خود را در مقابل یک تیمی که در جام جهانی حضور داشته محک بزنیم. با این حال همه در کمپ تمرینی ما دوست دارند با رقبای قدرتمند بازی کنند اما نتیجه در اولویت نیست. البته، در هر ورزشی هر ورزشکاری می‌خواهد به پیروزی برسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه