اخبار داغ

عین اللهی در گفتگو با دانا:

مهمترین برنامه سال ۱۴۰۲ پیشگیری و بهداشت بیشتر مردم است

مهمترین برنامه سال ۱۴۰۲ پیشگیری و بهداشت بیشتر مردم است
وزیر بهداشت گفت: مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۲ پیشگیری و اهمیت بهداشت بیشتر مردم است.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره برنامه این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۲ پیشگیری و اهمیت بهداشت بیشتر مردم است.

وی با بیان اینکه پزشکی خانواده هم را افزایش خواهیم داد، تصریح کرد: متاسفانه بعضیا فکر می کنند پزشکی خانواده یعنی پزشک در صورتی که اسم لاتین آن فمیلی مدیسین یعنی تقویت بیشتر سیستم شبکه بهداشت است

عین اللهی در ادامه افزود: با تقویت سیستم پیشگیری و بهداشت به سمت تقویت مراقبین بهداشت و بهورزها پیش خواهیم رفت تا اگر کسی احتیاج به درمان داشت، از نظام ارجاع استفاده کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در نظام ارجاع، پزشک نقش عمده دارد و بیمار ارجاع داده خواهد شد، گفت: استفاده از نظام ارجاع باعث می شود خدمات القایی کمتر شود و همچنین تخفیف ها و مشوق هایمان در نظام ارجاع قرار خواهد گرفت.

مجلس وزارت بهداشت را مکلف به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده کرد

گفتنی است؛ نظام ارجاع خدمات پزشکی نوعی شیوه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است که در آن بیماران باید طبق یک سلسله‌مراتب به مراکز درمانی مراجع کنند که شروع آن با پزشک خانواده است.

در اسفند سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در سه سطح یک، دو و سه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور  (اعم از دولتی و غیردولتی) کردند.

در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، ‌نسخه‌نویسی می‌تواند به صورت کاغذی و با درج شماره (کد) ملی بیمار در قالب دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام گردد.

اسناد تولید شده در این قالب ‌به‌عنوان اسناد هزینه خرید راهبردی توسط کلیه سازمانهای بیمه‌گر پایه و تکمیلی قابل پرداخت است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه